|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?
Må bare støtte Zoë 100%. Jeg må bare le :humor: av fordommene som kommer fram her. Hvis man kommer inn i enkelte slike åndelige og alternative miljøer så er det noen ekstreme der, som blir for voldsomme for meg. Men de fleste oppfatter jeg som jordnære folk som har opplevd en del i sitt liv og som har fått hjelp på det alternative plan. Dette er godt utdannede mennesker også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?Men Jessica: Det er jo forskjell på å tro og tro? Alt etter hva men tror på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Pauset
|
Det finns humbug i det alternative miljøet, og det er overhodet ikke akseptabelt. Det som er trist er at det er svært mange mennesker som er seriøse og kan det de driver med. Da er det trist at de ikke skal bli respektert for det de gjør. Jeg har selv fått hjelp via healing, og da jeg fikk det trodde jeg ikke på sånt. Jeg var desperat og trengte hjelp. Jeg fikk gratis healing og det hjalp meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?Det forekommer meg ganske kjedelig å skulle leve et helt liv uten å tro på eller være åpen for noe annet enn det som er synlig eller vitenskapelig bevist. |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?Jeg synes dere er veldig søte som går ut i fra at det kun er fordommer som gjør at noen, for eksempel meg, har et meget anstrengt forhold til åndelighet sånn rent generelt. Det er ikke fordommer. Det er erfaring. Selvfølgelig tviler jeg ikke på at det finnes noenlunde oppegående mennesker der ute som kikker litt ekstra på krystallene sine i ny og ne, men jeg har sålangt ikke møtt noen, bare det motsatte. Gleder meg stort til å få mine "fordommer" slengt i tryne på neste FP-treff, Zoë! |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?Å skjære alle over en kam (alternativt over egne erfaringer) er ganske fordømmende - i beste fall veldig forenklende. Enten det nå gjelder åndelighet eller annet. |
![]() |
![]() |
#108 |
Med & uten trylleformel.
|
Hjertens enig!
![]() |
![]() |
#109 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?UNO-tøy er vel en videreføring av lilla skjerfet og fotformskoa.
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?Tjah Rattata, jeg skjærer ingen over noen kam før de har gitt meg grunn til det. Som personer, vel og merke. Begrepet "åndelighet" generelt, det er noe helt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#112 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?Jeg tviler ikke på at mange åndelige mennesker har humor. Alle mener jo at de selv har god smak og god humor.
![]() |
#113 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?Min erfaring med såkalte åndelige mennesker, er at man ikke skal pirke for mye borti de. EN del går tilsynelatende rundt med mental (eller åndelig, om du vil,) selvutløser.
![]() |
#114 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Ja, ikke sant.
![]() |
#115 |
Mother of Dragons
|
Det er jo det man mener når man sier at andre ikke har humor, for det er jo subjektivt, men det er jo mer diplomatisk sånn som du sier det, så kanskje folk ikke blir så lei seg da.
![]() |
#116 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, annerledes er nok minst like bra.
![]() |
#117 |
Mother of Dragons
|
Annerledes på den måten at man ikke ler og sånn.
![]() |
#119 |
Passiv
|
Jeg vet ikke om "såkalte åndelige" er mer såre enn andre, men det kan nok hende at det i lengden er slitsomt å hele tiden bli gjort narr av? For det BLIR gjort mye narr av - ikke at jeg ikke forstår at det er masse å lage humor av innenfor dette området, det skjer jo mye pussig av ritualer og slikt. Man trenger ikke alltid bruke ord som dum eller ond for å markere seg og få "motparten" til å reagere (men å bruke betegnelsen "søte" om dem man diskuterer med er jo en gammel og velkjent mannlig hersketeknikk |
![]() |
![]() |
#120 |
By the Sea
|
Er vi søte?! Trodde du holdt deg for god til åpenbare hersketeknikker, aC.
Jeg har også møtt humørløse, sterkt religiøse mennesker.
Eh... Jeg ler godt av Esme og aC jeg også...
![]() |
Emneord |
alternativmessa, finske skoger, goth-kledd, humor, humor-idol, religion, åndelighet |
|
|