Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 00:03   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endre kjønn uavhengig av anatomi (feministing.com)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Akkurat her ser jeg derimot ikke poenget i det hele tatt, for det er uansett ikke noe krav at man må være juridisk kvinne for å gå i kjole.

Nei, jeg hadde håpet at du skulle la den passere

Gammel 09-11-06, 14:10   #22
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Esben/Ester Pirelli Benestad synes jeg ikke helt paser inn i denne dirkusjonen, for han/hun er vel mere en mann som liker å leke dame, en en som føler at han er en dame i en manns kropp.
Når jeg ser han bytte i hytt og pine må jeg innrømme at jeg i mitt stille sinn tenker: se å bestem deg....

Det er nok ikke helt sånn det fungerer.
Han er ikke en av dem som har lyst til å bli det andre kjønn, men som liker å kle seg i kvinneklær (transe) innimellom. Dette er jo en "hobby" man i prinsippet ikke kan noe for, men som er viktig for enkelte personer.

Gammel 09-11-06, 14:19   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Esben/Ester Pirelli Benestad synes jeg ikke helt paser inn i denne dirkusjonen, for han/hun er vel mere en mann som liker å leke dame, en en som føler at han er en dame i en manns kropp.
Når jeg ser han bytte i hytt og pine må jeg innrømme at jeg i mitt stille sinn tenker: se å bestem deg....

Jeg synes det er litt kult med sånne crossdressers. Jeg forstår det absolutt ikke, men jeg synes det er veldig interessant hvordan folk fungerer. At noen føler at de "er" to personer og at de må kunne veksle mellom å være begge to for å være "hele" og være "seg selv". Jeg kjenner to stykker litt (via nettet), og det er, som du sier, ikke snakk om at de føler at de egentlig er kvinner født i mannskropp - de føler at de er begge deler, og at begge personlighetene er deres egen identitet. Det er spennende hvordan dette med kjønn og seksualitet og identitet henger sammen, og hvor kompliserte mennesker er.

Gammel 09-11-06, 14:23   #24
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke da, tenker du på? Det er da ganske sjelden det egentlig spiller noen rolle hvilket kjønn folk har.

Jeg hadde blitt jævlig paff hvis jeg skulle i svømmehallen og hun lekre feminine med de rasebena var en fysologisk mann.

På den andre siden ville jo diskusjonene i forumverden om hvor gamle barna kan være før de får gå i det motsatte kjønns garderobe bli utdatert.

Eller hvis jeg ble skjekket opp (jeg dagdrømmer nå altså ) og så er den kjekke karen en mann. Jeg hadde blitt dødsskuffa!

Gammel 09-11-06, 14:26   #25
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det er nok ikke helt sånn det fungerer.
Han er ikke en av dem som har lyst til å bli det andre kjønn, men som liker å kle seg i kvinneklær (transe) innimellom. Dette er jo en "hobby" man i prinsippet ikke kan noe for, men som er viktig for enkelte personer.

Vel, han har nå tatt hormoner for å få bryster, så han er jo nå en ... tja ... han har bryster og mannlige kjønnsorganer. Kona ville forøvrig ikke at han skulle få bryster. (<- Ikke spør meg hva dette har med saken å gjøre. Det bare ramlet inn i hodet mitt.)

Gammel 09-11-06, 14:28   #26
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Eller hvis jeg ble skjekket opp (jeg dagdrømmer nå altså ) og så er den kjekke karen en mann. Jeg hadde blitt dødsskuffa!

Ja, det høres skuffende ut. Og overraskende, ikke minst.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 14:30   #27
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ja, det høres skuffende ut. Og overraskende, ikke minst.

Å, nei!! Og jeg som akkurat fikk en prikk fra en bruker med: "Jeg har bestandig trodd at du var en mann." Ja, ja. Jeg måtte jo bare ødelegge den. (Det må være underbevisstheten min)

Og overraskelsesmomentet ble vel størst for meg i denne tråden. Jeg får være glad jeg ikke er på skjekkeren så ofte.

Gammel 09-11-06, 14:31   #28
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er litt kult med sånne crossdressers. Jeg forstår det absolutt ikke, men jeg synes det er veldig interessant hvordan folk fungerer. At noen føler at de "er" to personer og at de må kunne veksle mellom å være begge to for å være "hele" og være "seg selv". Jeg kjenner to stykker litt (via nettet), og det er, som du sier, ikke snakk om at de føler at de egentlig er kvinner født i mannskropp - de føler at de er begge deler, og at begge personlighetene er deres egen identitet. Det er spennende hvordan dette med kjønn og seksualitet og identitet henger sammen, og hvor kompliserte mennesker er.

Vel, han har nå tatt hormoner for å få bryster, så han er jo nå en ... tja ... han har bryster og mannlige kjønnsorganer. Kona ville forøvrig ikke at han skulle få bryster. (<- Ikke spør meg hva dette har med saken å gjøre. Det bare ramlet inn i hodet mitt.)

Ja, jeg vet at han nok er ganske ekstrem når det gjelder crossdressing.

Jeg er som Skilpadda ganske nysgjerrig på hvor kompliserte mennesker kan være. At man kan kle seg som kvinne når man egentlig er mann er noe som gir veldig ro og tilfredstillelse hos de som gjør dette. Det er noe som er nødvendig rett og slett. Men det mest vanlige er vel at de er menn store deler av tiden, og at ønsket om å være kvinne er noe som de dekker innimellom.

Gammel 09-11-06, 16:19   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt jævlig paff hvis jeg skulle i svømmehallen og hun lekre feminine med de rasebena var en fysologisk mann.

Jeg også. Men kanskje det bare ville være sunt for oss å bli jævlig paff litt oftere?

Gammel 09-11-06, 16:29   #30
him
Leser

him sin avatar

Standard

Jeg også. Men kanskje det bare ville være sunt for oss å bli jævlig paff litt oftere?

På den positive siden: Hun har riktignok penere ben enn meg, men jeg har fremdeles en lead!
På den negative siden: Jeg har ingen klær på og i tillegg stirrer jeg.

Gammel 09-11-06, 16:32   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

På den positive siden: Hun har riktignok penere ben enn meg, men jeg har fremdeles en lead!
På den negative siden: Jeg har ingen klær på og i tillegg stirrer jeg.

Gammel 09-11-06, 16:34   #32
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle som er interessert i forholdet mellom biologisk og sosialt kjønn, burde selvsagt lese Middlesex. Og være med i diskusjonen på litteraturforumet, hvor vi merkelig nok ikke har kommet helt til det emnet ennå.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:02   #33
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Alle som er interessert i forholdet mellom biologisk og sosialt kjønn, burde selvsagt lese Middlesex. Og være med i diskusjonen på litteraturforumet, hvor vi merkelig nok ikke har kommet helt til det emnet ennå.

Da skal jeg prøve å få tak i den boka.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.