|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bølle
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesTo av sangene i pappas begravelse, de får jeg vondt i hele kroppen av og høre. Ene av Bjørn Eidsvåg, vet ikke tittelen, men går slik: EG VET DU HAR DET VONDT; MEN EG KAN IKKJE... Den andre er en av Jørn Hoel. Den er kjent.
![]() |
#3 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesThat particular time - Alanis Morissette
![]() |
#6 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesAlanis Morisettes Uninvited - djup og langvarig kjærleikssorg
![]() |
#7 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnes
Vesleblakken, heter den: " Kjære Vesleblakken, du må ta den lange veien fatt". Blakken drar avsted på livets aller lengste vei, og han tenkter: " Jeg vil gjøre alt og bringe hjelp til deg". Lyse minner dukker frem, han husker alle dem, hver gang han med Veslegutt på rygg fra marken travet hjem. Snart er de i bygden fremme, doktor hentes ned. Tunge bakker ble for mye, men det gikk til slutt. Tenk at slik han måtte hjem med hjelp til Veslegutt. Blakken reddet livet for sin aller beste venn, men av Blakkens eget liv var siste dagen runnet hen. " Så takk da, Kjære Blakken, du min aller beste venn. Aldri får jeg se deg, aldri klappe deg igjen. Jeg kan ikke engang tenke på den uten å grine. ![]() Og "Tullingen" har alltid vært noe av det aller tristeste jeg vet om, sammen med Vesleblakken, Den store dagen, Tyven Tyven og En spennende dag for Josefine. "Tullingen" var også på Frem fra Glemselen, og handlet om en syk liten gutt som ble så mobbet, men da han døde, var han bare glad, for "De trenger ikke kalle meg for Tullingen mer"... ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Mange av låtene som tidligere er nevnt, har jeg aldri hørt om en gang, men alle disse fra Frem fra glemselen, husker jeg visst |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesSinead O'Connor: "You Made Me the Thief of Your Heart", fra filmen In the Name of the Father, er en av de tristeste sangene jeg vet om:
![]() |
#11 |
*_*
|
Det er "Seasons in the sun" av Terry Jacks opprinnelig. Men den får en ny, skeiv og enda tristere mening av Nirvanas skranglete tolkning: (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#13 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesTears in heaven
![]() |
#14 |
flisespikker
|
Av Jacques Brel opprinnelig, faktisk (men da på fransk). I likhet med "Ne me quitte pas", som også er rimelig trist.
![]() |
#16 |
Textrovert
|
Ja, trøste og bære. Ikke akkurat noen gladlåt, nei. (Kilde: youtube.com) SINEAD O'CONNOR THREE BABIES Each of these My three babies I will carry with me For myself I ask no one else will be Mother to these three And of course I'm like a wild horse But there's no other way I could be Water and feed Are not tools that I need For the thing that I've chosen to be In my soul My blood and my bones I have wrapped your cold bodies around me The face on you The smell of you Will always be with me Each of these My three babies I was not willing to leave Though I tried I blasphemed and denied I know they will be returned to me Each of these My babies Have brought you closer to me No longer mad like a horse I'm still wild but not lost From the thing that I've chosen to be And it's `cause you've thrilled me Silenced me Stilled me Proved things I never believed The face on you The smell of you Will always be with me Each of these My three babies I will carry with me For myself I ask no one else will be Mother to these three
![]() |
#17 |
*_*
|
Ah, det visste jeg ikke. (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) Starry, starry night. Paint your palette blue and grey, Look out on a summer's day, With eyes that know the darkness in my soul. Shadows on the hills, Sketch the trees and the daffodils, Catch the breeze and the winter chills, In colors on the snowy linen land. Now I understand what you tried to say to me, How you suffered for your sanity, How you tried to set them free. They would not listen, they did not know how. Perhaps they'll listen now. Starry, starry night. Flaming flowers that brightly blaze, Swirling clouds in violet haze, Reflect in Vincent's eyes of china blue. Colors changing hue, morning field of amber grain, Weathered faces lined in pain, Are soothed beneath the artist's loving hand. Now I understand what you tried to say to me, How you suffered for your sanity, How you tried to set them free. They would not listen, they did not know how. Perhaps they'll listen now. For they could not love you, But still your love was true. And when no hope was left in sight On that starry, starry night, You took your life, as lovers often do. But I could have told you, Vincent, This world was never meant for one As beautiful as you. Starry, starry night. Portraits hung in empty halls, Frameless head on nameless walls, With eyes that watch the world and can't forget. Like the strangers that you've met, The ragged men in the ragged clothes, The silver thorn of bloody rose, Lie crushed and broken on the virgin snow. Now I think I know what you tried to say to me, How you suffered for your sanity, How you tried to set them free. They would not listen, they're not listening still. Perhaps they never will... Supersnufs!
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Eg ser heter den. Den er nydelig og veldig trist, ja.
![]() |
#19 |
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
Jeg var på konsert med Bjørn Eidsvåg her i kirken en gang, kun for å få med meg den sangen live. Tror nesten det er en av de beste konsertene jeg har vært på, foruten om U2 og Dum Dum Boys såklart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ad astra
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesPå den nyeste Bjørn Eidsvåg cd'en "nåde" er det en sang som heter "Mammas song". Den er trist og nydelig.
![]() |
|
|