|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Bruker/Har du brukt UV-klær til barna dine? | |||
| Ja, både her i Norge og i sydligere strøk |
|
31 | 28,18% |
| Ja, men kun i sydligere strøk |
|
20 | 18,18% |
| Nei, men jeg hatt lyst til å kjøpe og bruke det til barnet/barna mine |
|
15 | 13,64% |
| Nei, det anser jeg som unødvendig |
|
39 | 35,45% |
| Annet |
|
5 | 4,55% |
| Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Ja, jeg har i og for seg mye mer tro på å redusere soleksponering (ved UV-drakter, klær, solhatt, en parasoll over sandkassen og plaskebassenget i hagen), enn den evinnelige smøringen.
|
|
|
#23 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?I Australia, der det jo bor mye folk med en hudfarge som slett ikke skulle vært der fra naturens side, har i hvert fall ikke hudkreftincidensen hos unge gått særlig ned, selv om smøring med høy faktor er Hip&Cool.
|
|
|
#24 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#25 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Jeg også, særlig på de minste. I Brasil nå smurte vi henne nesten ikke, litt i kinnene noen ganger. UV-drakt og skygge.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Vi kjøpte UV-drakter i fjor og kommer til å kjøpe i år også. Siden vi forhåpentligvis skal være mye på stranda i sommer tror jeg de kommer til å bli brukt mye. Fjorårets ble brukt veldig mye. Ikke bare er det praktisk å slippe å smøre så mye med den fæle klissete hvite barnesolkremen, men jeg synes plaggene i seg selv er praktiske siden de er lette å holde rene. De tørker superfort og ungene likte å ha dem på. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
:dukker sammen med Alfa:
|
|
|
#29 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Begge ungene fikk da vi dro til Thailand i februar. Var veldig glad for at vi hadde de draktene.
|
|
|
#30 |
|
Trøtt
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Bruker UV-drakt her i Dubai, og på andre steder i sydlige stroek. Ser ingen grunn til å bruke det i Norge. :dukker sammen med enkelte andre:
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Hvorfor bare i sydlige strøk? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Ja det bruker vi både her i Norge og i sydligere strøk. Begrense smøringen er veldig kjekt, selv om vi bare bruker solkrem som kan spises.
|
|
|
#33 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Her brukes UV-tøy når ungene er i solen. Og i skyggen, for det er jo der de oppholder seg mest når vi er på stranden. Vi reiser mye til varme strøk langt bort og da synes jeg det er greit at man slipper å smøre så mye. Hun liker selv å ha på seg tøyet og vil helst ha det på når hun skal bade. Tøyet brukes også i Norge.
|
|
|
#34 |
|
Trøtt
|
For å være helt ærlig, i de 12 ukene vi har vært i Norge siden vesla ble foedt, har det kun vært en håndfull dager med sol. Resten har det regnet. Så vi har hittil ikke sett noe behov for UV drakt i Norge. Om det er forskjell på sola? Det jeg vet er at jeg blir lyseroed i huden etter 20 minutter uten solkrem midt på dagen her, og det blir jeg ikke i Norge.
|
|
|
#35 |
|
|
Det jeg oppfatter som ganske skummelt er ozonvarslene vi får av og til. Jeg hadde ikke turd å gamble når det gjelder strålingen. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Jeg svarte annet. Fordi ingen av nei-alternativene passet. Jeg har aldri hatt lyst til å kjøpe, men det er dermed ikke sagt at jeg syns det er unødvendig.
|
|
|
#37 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Altså, de hudleger jeg har vært borti har vært helt krystallklare. De minste barna skal ikke eksponeres for sol. Små barn skal ha minst mulig stråling, og evt. smøres med høy faktor/sun block. Ingen, hverken voksne eller barn, bør sole seg i utstrakt grad, og man bør helst unngå solen midt på dagen. I Norge som i utlandet. Så da kan man dukke og tro så mye man vil, her som på alle andre områder.
|
|
|
#38 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?
Jepp.
|
|
|
#39 |
|
Yes, we can!!
|
Det er jo mye høyere stråling i sydligere strøk!
|
|
|
#40 |
|
Yes, we can!!
|
Hudlegen til storebror var skeptisk til solkrem, og sa at han var usikker på langtidseffektene av kjemikaliene i den.
|
![]() |
|
|