Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-08, 10:33   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Martis: Lettøl har 2,5% alkohol, hvis jeg ikke husker feil. Munkholm er alkoholfri (dvs. i næringsmiddelsammenheng betyr det <0,7% alkohol).

Gammel 17-04-08, 10:38   #2
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Martis: Lettøl har 2,5% alkohol, hvis jeg ikke husker feil. Munkholm er alkoholfri (dvs. i næringsmiddelsammenheng betyr det <0,7% alkohol).

Ja, det er sant det. Tenkte meg ikke om. I min verden er det enten øl eller Munkholm.

Gammel 17-04-08, 10:40   #3
TBM
Passiv

Standard

Det er flott at man har prinsipper, men jeg gjør til tider det samme som Zöe, uten at jeg har noe dårlig samvittighet for det.

Det skjer vel en 6-7 ganger i året, og da treffer jeg venner i 7-tiden for å spise middag. Da tar jeg noen ganger en 0,33 øl eller et glass rødvin. Etterpå går vi gjerne på kino eller blir sittende lenge og prate. Fra jeg er ferdig med å drikke og til jeg kjører hjem går det alltid min. 3 timer. Jeg synes det er viktig å overholde denne tiden, samt at jeg aldri tar "litt mer" enn en enhet alkohol. Når jeg kjører hjem da har jeg ikke promille. Siden jeg bor ganske grisgrendt og langt utenfor byen, synes jeg dette er bedre enn å måtte ta drosje hjem.

Jeg er ikke mindre redd for å kjøre på noen da enn jeg er ellers, rett og slett fordi jeg kjører uten promille.

Sist redigert av TBM : 17-04-08 kl 10:46.
  Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:51   #4
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg pleier ikke å gjøre det selv, men blir ikke sjokkert over at andre gjør det.
Kommer jeg selv i den situasjon at jeg er usikker på om jeg er påvirket, så bruker jeg alkometer for å sjekke.
Mener dere at man ikke kan kjøre etter et glass vin, selv om man venter til man har 0 i promille?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.