Sv: Boktips ønskes - barnebøker
Muldvarpboka var tydeligvis for voksen til henne ennå. Tassenbøkene er greie, men ikke yndlingsbøker. Jeg tror det er for få detaljer i dem. "I magen bor en baby" er populær, men litt rar. "Store skumle dinosaurer" er skikkelig bra, det er jo puslespill og bok i ett! Det hjelper jo også på at hun kan løpe rundt og stange eller bite mamma og pappa med de små dinosaurene. Den trampende Triceratoppen er særlig populær, og hun var helt klar på at den som har en kam på hodet sier kykkeliky (eller y-yyy). Disse skal jeg kjøpe til barnehagen når hun skal slutte der i sommer.
Hun har begynt å godta noen bøker med tynne sider nå. "Jeg vil også ha et søsken" (Astrid Lindgren-klassikeren) var veldig skummel og spennende. Den levde hun seg rett inn i. Vi har hatt litt problemer med at hun slo lille skatt, men etter at vi leste denne boka, hvor hun kunne se hvor sint mamma ble, og hvor lei seg barnet ble, har hun sluttet . Nå er alt bare fryd og gammen (bank i bordet).
Den gamle boka mi om Kloss-Hans er også begynt å bli litt stas. Historien er ikke noe spennende, men de har veldig fine sko og luer.