|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard? | |||
| Elsker bøkene hennes og leser dem fortsatt fra tid til annen |
|
15 | 14,42% |
| Likte henne godt som ung, men har ikke lest dem siden den gang |
|
16 | 15,38% |
| Helt greie bøker, men har ikke noe forhold til dem utover det |
|
4 | 3,85% |
| Den slags har jeg aldri hatt glede av å lese |
|
1 | 0,96% |
| Annik hvem? |
|
68 | 65,38% |
| Dette er den teiteste, barnsligste dustepollen ever |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?
Men det skulle vel ikke hindre Ru i å lese dem noe mer enn det hindrer oss som er eldre enn henne?
|
|
|
#42 |
|
intro
|
De som var i rett alder tidlig på 80-tallet, fikk kanskje bøkene da de var nyutgitt? Noen år senere ble de kanskje utsolgt, mindre populære eller vanskeligere tilgjengelig, tenkte jeg. Men for all del, dette er ingen fanesak for meg.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 18-04-08 kl 21:24. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Epikur
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Jeg elsket disse bøkene somm 12-14-påring og leste dem mange ganger den gangen. Har dessverre ikke lest dem siden, men skal definitivt skaffe dem og lese igjen. Evi Bøgenæs, Maria Gripe, Anne fra Bjørkely og Britta-bøkene var definitive favoritter før jeg havnet borti Ringenes herre, Alvefolket og etterhvert voksenbøker.
|
|
|
#44 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Det er klart, Elinblu. Jeg greide visst ikke å tenke helt klart.
|
|
|
#46 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Jeg lånte minst tre Ina-bøker i uken da jeg først oppdaget dem, og husker fortsatt store deler av handlingen. Det sier litt om fascinasjonen den gang, for det er svært få andre bøker jeg husker noe av (antallet lånte bøker var rimelig stabilt, det lå på åtte bøker i uken, det var det antallet bibliotekaren lot meg få låne. Lurer enda på om opphavet adde noe med den prosessen å gjøre). Har enda ikke våget å lese dem igjen. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Borte
|
Ja, det var ikke helt riktig. Den siste Ina-boken kom i 1978 og jeg har ikke sett noe annet utgitt av henne i Norge etter det. Men den var i salg på begynnelsen av 80-tallet, og jeg husker såvidt at det var et par i den lokale bokhandelen på midten av 80-tallet. Alle de eldre bøkene jeg har er gitt ut før 1970 tror jeg, så de av oss som har lest dem har antakelig arvet dem eller fått tak i dem brukt.
|
|
|
#48 |
|
I mål
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Jeg melder meg som fanatisk. Særlig Inabøkene leser jeg fremdeles jevnlig. Alle smiler til Anne er en gammel og kjær klassiker. Jeg kjøpte både den og noen Inabøker på qxl for noen år siden. Veldig kjekt! Vet noen om Alle smiler til Anne har noen oppfølger? |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?"Likte henne godt som ung, men har ikke lest dem siden den gang"
|
|
|
#50 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Jeg stemte "Annik hvem?" før jeg leste hovedinnlegget. Etter å ha lest HI, og sett hva slags type bøker hun skriver/skrev, ja så fastholder jeg svaret mitt. Jeg har aldri lest slike bøker, selv ikke som ungjente. Leste Hardy-gutta, jeg - "Frøken Detektiv" ble for tamt for meg.
|
|
|
#51 |
|
Borte
|
Ikke noen oppfølger, men den er den siste i en trilogi. Trass i alt og Slik skal det være Anne er de to første.
|
|
|
#52 |
|
I mål
|
Stemmer det ja! Jeg tror jeg har lest dem også. Men Alle smiler til Anne med den fine strikkebutikken og tydeligvis før man graviditetstestet 3 dager før forventet mens, har gjort størst inntrykk. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Borte
|
Den er nydelig, ja.
|
|
|
#54 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takket være dere her inne, har jeg lest endel av mine gamle bøker. Bl.a. en serie av Helen Wells. Cherry Ames.
|
|
|
#55 |
|
På flyttefot.
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Annik S har jeg et nært forhold til
Sist redigert av kiddo : 18-04-08 kl 22:31. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva er ditt forhold til Annik Saxegaard?Elsket Ina-bøkene! De var min søster sine og jeg måtte sniklåne dem, men leste dem gang på gang likevel. Mye av det jeg vet om Øst-Afrika fra da Ina og Ingolf dro til Serengeti og NgoroNgorokrateret og Mombasa. Åh. Må spørre min søster om jeg kan få låne dem. Eller kanskje jeg må snike dem med meg.
|
|
|
#57 |
|
Fola Blakken
|
Alle de du nevner her er vidunderlige bokminner.
Åh, Cherry hadde jeg glemt. Jeg hadde lyst å bli sykepleier(ske) i lang tid pga henne. Og Mette Marit og ballettdansingen. Og Dimsey på pensjonatskole. Og Ebba Haslunds Frøken Askeladd. Nei, jeg tror sannelig jeg må på nostalgikjøret igjen.
|
|
|
|
#59 |
|
Fola Blakken
|
Jeg har dem til og med. Låne?[/quote]
|
|
|
|
#60 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Også en av mine favoritter.
|
![]() |
|
|