Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Eggdonasjon (gikk nå på Nrk1)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-06, 10:28   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggdonasjon (gikk nå på Nrk1)

Dette er en sak som engasjerer meg veldig, rett og slett fordi eggdonasjon eller adopsjon er eneste mulighet for oss til å få flere barn. (som vi ønsker oss)
I teorien kan jeg bli gravid, men det er en veldig stor risiko for at vi får nok et barn som dør i det første leveåret, og det orker vi ikke tanken på.

Jeg skjønner skepsisen til eggdonasjon, men synes det er helt tullete at sæddonasjon i dette landet er så mye mer legitimt.
I bunn og grunn er det samme sak (bortsett fra at det er "lettere" å være sæddonor sånn rent praktisk) og jeg synes det er grov diskriminering på dette feltet.
Jeg registrerer også at mange, både her inne og ellers i RL synes det er uetisk mot barnet.

For å gjøre en ting helt klart først: Vi kommer ikke til å benytte oss av ukjent donor. Barnet vil sannsynligvis ikke kunne finne ut hvem vedkommende er, men vil få informasjon om donoren (medisinsk) og også et brev om motivasjonen hun har hatt.
Dette er godt nok for oss, rett og slett.

Opprinnelig lagt inn av Gaia

Hva er årsaken til at man ønsker donasjon? At minst en av foreldrene skal være biologisk forelder? Muligheten til å følge opp barnet fra fødselen?

Jeg kan bare snakke ut fra vår situasjon, men hos oss er det så enkelt at mannen ikke ønsker adopsjon. Han føler at det blir feil for han, derfor står vi igjen med det siste alternativet - eggdonasjon.
Vi kommer til å være åpne mot barnet i forhold til biologien, og hvorfor vi valgte som vi gjorde, men vi kommer nok ikke til å løpe rundt å opplyse "Gud og Hvermann" om det.
Tross alt er dette private avgjørelser og reaksjonene til mange her inne tilsier jo at det blir enklere for oss alle hvis vi bare forteller det ved opplagte anledninger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.