|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Pokkers syklister!
Fordi den er så grusete på denne tiden av året, og fordi feiing av sykkelsti nedprioriteres til langt uti mai, slik at det er farligere å sykle der enn i veibanen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Og bare for å ha det sagt, jeg synes godt at syklister kan gjøre en aktiv innsats for å slippe bilistene forbi, men syklister som sykler i 30–40 km/t skal faktisk befinne seg i veibanen og ikke på de stedene som fotgjengere befinner seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp - enig i denne. Syklistene bør dog ta hensyn til at de lager trafikk-kork, og slippe bilistene forbi, slik at de ikke skaper unødvendig farlige trafikksituasjoner
![]() |
#4 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Pokkers syklister!I 50- og 60-soner der det er sykkelstid som går langsmed veibanen burde sykling være forbudt. Er ikke sykkelstiene godt nok feid får man ta dette opp med dem som kan gjøre noe med det, ikke bare sykle midt i veien og dumpe problemet i fanget på alle som kjører.
![]() |
#6 |
Shake it out!
|
Ja det ville jo være livsfarlig med syklister som durer av gårde i slike hastigheter og enda fortere på sykkelstier der det går folk. Både for fotgjengere og for syklisten. For transportsyklister er det ikke noe godt alternativ i det hele tatt. Det har de tatt konsekvensene av der jeg bor, og flere og flere steder kommer det nå sykkelfelt i vegbanen. Da får syklistene sine egne felt i vegbanen, og får ok sikkerhetsavstand til biltrafikk.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Det er forskjell på "sykkelsti" og det mange kaller sykkelsti, men som er "gang- og sykkelvei". Der er det
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Pokkers syklister!Jeg kan fint forstå at syklister med litt fart sykler i veibanen, det kan jeg - men jeg trenger ikke like det |
![]() |
![]() |
|
|