Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva var det jeg sa!?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-08, 09:08   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva var det jeg sa!?

Jeg har vist det lenge men kjøper forsatt Norvegia som spiseost. Produsenten er den samme men ikke oppskriften og råvarene.

Bruker mye billigprodukter og har ofte coop eller landlord ost til pizza og annen smelteost. Like billig som ferdigraspet palmeolje ost.

Som andre her sier så er ikke kjøttdeig laget hos gilde det samme som ekte gilde kjøttdeig. Råvarene er forskjellig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 09:28   #22
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Jeg har smakt mye dårlig fiskeboller og pølser fra billigprodusentene, de gangene vi har det kjøper jeg heller det jeg vet er godt.

Gammel 23-04-08, 09:58   #23
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

First Price-bleiene er det som passer best til våre jenter, og de har jo en uslåelig pris: litt over 30 kr for 50 bleier!
Euroshopper er jeg enig i at er dårlige greier. Eldste ble sår første dagen hun prøvde de bleiene. Hun er aldri sår ellers.

Gammel 23-04-08, 10:38   #24
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jepp! Jeg har diskutert med folk som ikke har turt å kjøpe feks. Gullgryten kjøttdeig fra Lidl, men den stammer faktisk fra Gilde. Jeg har kjøpt den mange ganger, den smaker faktisk kjøttdeig.

Den kjøttdeigen er det værste mølet jeg none gang har smakt.
Til og med mannen som ikke alltid er like nøye på hva han putter i seg, reagerte. Bare fett og vann jo.

Kylligfiletene fra First Price er jeg veldig fornøyd med.
Billig variantene av gulost kjøper jeg kun hvis jeg skal bruke den på pizza f.eks.

Ellers har jeg prøvd ut endel av billigmerkene og er stort sett fornøyd.
Men jeg billigvariantene av hamburgere, karbonader, pølser osv. kjøper jeg ikke mer.
Det jeg har smakt av det smaker pøkk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 10:42   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke akkurat noen nyhet, nei. Men like er de ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 10:45   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Den kjøttdeigen er det værste mølet jeg none gang har smakt.
Til og med mannen som ikke alltid er like nøye på hva han putter i seg, reagerte. Bare fett og vann jo.

Så rart? Jeg serverte den i et selskap her, og ingen reagerte negativt, alle skrøt av maten. Men man har jo forskjellig smakssans.
Jeg kjøper ofte Coop-kjøttdeigen på Xtra-butikkene, den koster bare 19,- kroner, fast lavpris. Kjempebillig.

Gammel 23-04-08, 10:48   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De blir fort utsolgt her også, det er mange som har fått sansen for de filetene. Kiwien her sier at folk hamstrer som gale når de får dem inn, så det har jeg også begynt å gjøre, hehe. Fyller opp fryseren til randen! :avhengig:

Ja, all ære til deg, Iset, som gjorde meg oppmerksom på disse filetene. Tidligere kjøpte jeg bare de svindyre topakningene med fersk kyllingfilet. De i økonomipakningene smaker jo dynge. Men disse First Price-filetene er KONGE. Jeg må bare sørge for å kjøpe mer enn én pakke i slengen, for de er ofte utsolgt på Kiwi.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 10:51   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja de blir utsolgt med en gang. Helsike. En gang var de utsolgt i 3 måneder, jeg ble helt deprimert! Nå passer jeg på å komme den dagen de får dem inn og så kjøper jeg halve frysedisken.

Gammel 23-04-08, 10:51   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Så rart? Jeg serverte den i et selskap her, og ingen reagerte negativt, alle skrøt av maten. Men man har jo forskjellig smakssans.
Jeg kjøper ofte Coop-kjøttdeigen på Xtra-butikkene, den koster bare 19,- kroner, fast lavpris. Kjempebillig.

Det var liksom ikke smaken som var værst, men det var store fettklumper i den.
Coop-kjøttdeigen er helt OK.

Gammel 23-04-08, 10:53   #30
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vi kjøper den billige kyllingfileten på Kiwi, men den er jo nesten alltid utsolgt.

Ellers kommer jeg ikke på noe vi kjøper av billig-merkene. Vi kjøper vel sikkert noe (tror mannen innimellom kjøper litt servelat osv.), men går ikke etter noe spesielt i butikken.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 10:53   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Fettklumper? Det var det definitivt ikke i min, for jeg haater fettklumper. Her snakker du om ei som faktisk ikke engang kan kjøpe kokt skinke pga. det hvite i den, jeg står og ser gjennom alle pakkene i hele kjøledisken for å finne skinke/hamburgerrygg med minst mulig hvitt fett på.

Gammel 23-04-08, 10:55   #32
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Fettklumper? Det var det definitivt ikke i min, for jeg haater fettklumper. Her snakker du om ei som faktisk ikke engang kan kjøpe kokt skinke pga. det hvite i den, jeg står og ser gjennom alle pakkene i hele kjøledisken for å finne skinke/hamburgerrygg med minst mulig hvitt fett på.

Rett og slett fett ja. Mulig jeg var max uheldig. : står også og sjekker pålegget for spor av fett:

Gammel 23-04-08, 11:00   #33
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har forelska meg i First Price sin appelsinsaft, kjøper kun den safta. Mens derimot honnikorn fra First Price er ikke like god som Kelloggs-varianten..
Jeg pleier å prøve litt først, før jeg hamstrer.

Gammel 23-04-08, 11:06   #34
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Jeg har forelska meg i First Price sin appelsinsaft, kjøper kun den safta. Mens derimot honnikorn fra First Price er ikke like god som Kelloggs-varianten..
Jeg pleier å prøve litt først, før jeg hamstrer.

Honnikorn? Spiser du sånt, da?

Gammel 23-04-08, 11:52   #35
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Honnikorn? Spiser du sånt, da?

Selvfølgelig!

(Men jeg serverer det ikke som eneste alternativ til måltider hva barna angår. jmfr Honnikorn til frokost-tråden. )

Gammel 23-04-08, 11:57   #36
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er oppriktig sjokkert over at dette er nytt for folk. "VG avslører", du. Jeez.

Noen ganger er produktene de samme, med annen merkelapp (man tar seg betalt for en kjent merkevare - det koster å bygge merkevarenavn), andre ganger er det andre produkter - kjøttdeig med litt mer fett og vann, for eksempel.

Dette gjøres med mat, øl, brus, såper - ja, alt av "raske" konsumentvarer. (Hva er et norsk ord for "Fast Moving Consumer Goods".

Gammel 23-04-08, 12:17   #37
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Jeg kjøper "aldri" merkevarer, kjører stort sett kun Nordfjord(kjøtt, pølser, pålegg etc), Firstprice(te, grønnsaker, toalettpapir etc), Euroshopper(rundstykker, smelteost, corn flakes, frukt og grønnsaker, tørkeruller, tamponger, bind, kyllingvinger, strimlet svinekjøtt etc) Solvinge(kyllingkarbonader, panert kalkun, kyllingpølser etc). Det eneste jeg kjøper av merkevarer er tannkrem, dusjsåpe, shampoo, cola, gulost og kattemat(sær katt som ikke liker billigutgavene ) Ser virkelig ikke poenget med å kaste masse penger ut av vinduet for trykket på emballasjen.

Gammel 23-04-08, 12:27   #38
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva var det jeg sa!?

Jeg fatter ikke at dette er nytt for noen.

Vi handler stort sett på helsekosten, og der er det ikke billigmerker.
Ellers er det hovedsaklig mannen som handler, og han er vanedyr og ville ikke kommet på å kjøpe noe annet enn det han alltid har kjøpt. Så det blir alltid norvegia, foreks.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 13:04   #39
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs jo hva man kjøper da. Min kjære kjøper gjerne billigvariantene, men det har blitt noen bomkjøp. Oljen feks er helt ubrukelig - den spruter jo sånn når man steker i den at man må vaske ned kjøkkenet etter at man har kommet hjem fra brannskadeavdelingen . Jeg har også til gode å finne et vaskmiddel for vaskemaskin og oppvaskmaskin jeg er fornøyd med - ting blir ikke rent.

Men man må jo bare prøve seg fram

Ellers var det ikke noen bombe det som blir sagt her om hvem som produserer hva.

Gammel 23-04-08, 13:11   #40
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

kyllingfileene var utsolgt her og i dag Laksefilee fra FirstPrice koster 36 kr, litt over halv pris i fht Findus og lignende! Og minst like god!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.