|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sidespor til "det må da være noe med mor"Jeg har et veldig anstrengt forhold til mamma. Jeg er enebarn, og oppvokst uten far/farsfigur. Hun har alltid vært alene, kun hatt meg, og er fortsatt veldig kontrollerende. Selv etter at jeg er blitt gift og har fått to barn og familie selv, mener hun fortsatt at vi skal tilbringe ferier sammen. Hun "har jo ingen andre." (Vi tilbringer ikke alle ferier sammen da, men ei uke om sommeren, samt påske og et par langhelger. Men hun blir likevel sur/lei seg når vi ikke inviterer henne med oss på f.eks.hytta!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Sidespor til "det må da være noe med mor"Det går ikke an at du skal være både familie og venninnegjeng for moren din altså, hun trenger noen flere venner. Et tips: Meld henne på en tur med Jomfrureiser, det er et reiseselskap som arrangerer turer for kvinner (de fleste er godt voksne). En venninne av min mor som var nokså ensom meldte seg på en sånn tur og har etter dette brukt alle feriene sine på det.
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Sidespor til "det må da være noe med mor"Esme: mamma var med på en sånn type tur. Det var tøft gjort av henne og jeg tror ikke hun angret! Hun satt alene med bare gifte venninner etter en skilsmisse etter å ha vært gift i 25 år.
![]() |
#5 |
guru advisor
|
![]() Sv: Sidespor til "det må da være noe med mor"Du må si til henne at du er voksen nå, og må få lov til å ha ditt eget liv. Selvfølgelig skal dere ha kontakt, men noe av denne kontakten må få lov til å komme på ditt initiativ også, hvis ikke blir du kvalt. Og det med å gi deg dårlig samvittighet er ikke med på å gjøre besøkene og kontakten lystfyllt for deg. Hun må forstå at hun ødelegger mye av forholdet ved å stille krav hun egentlig ikke har rett til å stille. Og det må også være mer tilfredstillende for henne i lengden å vite at du kommer/hjelper/innviterer fordi du har lyst, og ikke fordi du føler at du MÅ. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|