|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonDa jeg leste overskriften tenkte jeg: "Hæ, det er jo absurd"
![]() |
#102 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon
Dåp og konfirmasjon er en høytidelig anledning!
![]() |
#103 |
Leser
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonJeg har ikke vært med på at det serveres vin til mat i barndåp eller komfirmasjon. Jeg har vært i få komfirmasjoner, men en del barnedåper.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 24-04-08 kl 20:36. Årsak: gormet -> gourmet |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
*_*
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonMener å huske at det ble servert alkohol i min konfirmasjon ... Jeg har kun vært i en dåp, den var tidlig på ettermiddagen en søndag og var alkoholfri. Helt naturlig, synes jeg. Men at det ikke skal gå an å servere alkohol i et selskap der det er barn mener jeg, som så mange andre her, høres helt corny ut.
![]() |
![]() |
#105 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høytidelig, festlig for meg er det samme greia egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonVeldig enig med Smurfine og him her,altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Ekvilist
|
Jeg synes ikke det er rart at noen synes det er fint med alkohol til god mat, selv på dagtid. Jeg synes heller ikke det er galt å ta seg et glass øl selv om det er barn i nærheten. Når det gjelder bilkjøring så kommer man ofte to voksne sammen til selskap, og da er det uansett en som kan være kjørbar/alkoholfri. Jeg ville ikke servert alkohol i dåp eller konfirmasjon ut i fra mine prinsipper, men er i utgangspunktet mest opptatt av helhetlig alkoholholdning, ikke om man en gang i blant drikker alkohol på dagtid eller i nærheten av barn.
![]() |
#108 |
frakoblet
|
Jeg skjønner ikke sammenlikningen din? Ikke alle kjører da bil? Dessuten trengs det bare én sjåfør pr bil. Og det er da stor forskjell på å føre et motorisert kjøretøy og sitte stille på en stol.
![]() |
#109 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonHar aldri vært i noen konfirmasjon eller dåp hvor det har blitt servert alkohol. |
![]() |
![]() |
#110 |
Ringskrømt
|
![]() |
#111 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg kjenner jeg er veldig glad for at mine erfaringer og opplevelser av barnedåper er helt annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Det er nettopp slike innlegg som dine som gjør at man reagerer. Jeg blir rett og slett litt tverr.
![]() |
#113 |
Ringskrømt
|
Enig. Vi hadde mange slektninger boende på hoteller og hytter i nærheten, og festen var i gåavstand til alt dette.
![]() |
#114 |
Leser
|
Det er synd hvis jeg har fremstilt det som negativt. (Jeg gjorde bare et tappert forsøk på å være morsom.
![]() |
#115 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonI konfirmasjoen til ene søskenbarnet til mann,ble det servert rødvin til maten.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 25-04-08 kl 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonJeg har ingen motforestillinger mot alkohol i sånne sammenhenger, i hvert fall ikke der jeg velger ut gjestene. Det er jo snakk om en øl eller et glass vin til god mat, ikke noe fyllekalas.
![]() |
#117 |
Nattrangler
Jeg kjører ikke bil samme kveld som jeg har smakt alkohol. har jeg vært full så har jeg holdt meg unna bilkjøring til langt på kveld dagen derpå også, full for meg vil ikke si dritings, men at jeg er i godt humør.
![]() |
#118 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Har ikke lest lenger enn hit, men er enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Bør lage seg en tittel selv
Den sammenligningen der blir jo helt søkt. Det er forbudt ved lov å kjøre bil etter å ha drukket alkohol. Det er ikke forbudt å drikke et glass vin i nærheten av barn.
![]() |
#120 |
guru advisor
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonNå har jeg ikke lest hele tråden, men JA vi hadde alkohol i vår dåp for sønnen vår. Mannen er dansk, og har et mer avslappet forhold til begrepet alkohol enn mange nordmenn. Man drikker ikke for å bli full. Man drikker for å nyte et glass. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|