Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til alle som jobber i helsesektoren

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-06, 19:32   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til alle som jobber i helsesektoren

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg bagatelliserer ikke. Jeg er sikkert bare dom, nek og uvitende.

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 20:35   #2
Gina
Fullverdig medlem

Gina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg jobber i hjemmesykepleien. Bruker øredobber noen ganger, men ikke ring. Har glemt å ta den av noen ganger, men tar den av da så fort jeg merker det. Men vil jo si at som Missa sier på en poliklinikk, er det også i hjemmet bare "vanlige" bakterier. Jeg spriter henda før og etter hvert besøk. Jeg syns ikke noe om en del osm bruker masse smykker, emn jeg sier ikke noe. De vet veldig godt selv hva reglene er. Men vi er nok ganske slepphendte i hjemmesykepleien....

Gina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:21   #3
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg jobber på sykehus og har aldri sett ansatte som går i pleien med "masse smykker". Det er et kjempefokus på det iallfall der hvor jeg jobber, og vi bruker ikke ringer, klokker, halssmykke. Det er tillatt hos oss med små ørepynt, ala små perler eller steiner som sitter helt innat på øret. Men om en vet med seg selv at en fikler med ørepynt (som noen nevnte tidligere i tråden) lar man det være.

Og smykker ol. på operasjonsalen?
Har jeg heller ikke sett altså, og jeg samarbeider jo med dem hver dag.

Jeg syns denne tråden ble litt vel opphauset jeg. Alle kjenner noen, har sett noen osv.... Nå skal ikke jeg svare for hvordan det er andre steder da, men jeg har vondt for å tro at det er så kjempevanlig å drite i alle hygieniske prinsipper liksom.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 23:22   #4
Betsy
Aktiv

Betsy sin avatar

Betsy er litt kul
Standard

Ja ja, så har jeg fått min første røde prikk. Litt underlig syns jeg det er, da det ikke sto hvorfor. Jeg tror det må være en av to grunner. Enten er personen som prikket meg helt uenig med meg, hun syns det er greit for helsepersonell å bruke smykker, ellers så reagerer hun på måten jeg skriver på.

Når jeg leser gjennom det jeg har skrevet, så kan det jo virke som om jeg skjærer alle under en kam, det ber jeg isåfall om unnskyldning for. Men det er fakta at det er mange som bruker smykker på jobb og dette er en ting som opptar meg.

Men jeg står for det jeg har skrevet, selv om det kanskje var dårlig skrevet (som flere her også var inne på). Det står også i signaturen min at jeg ikke er så god til å si ting!

Gammel 11-11-06, 16:58   #5
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Jeg syns denne tråden ble litt vel opphauset jeg. Alle kjenner noen, har sett noen osv.... Nå skal ikke jeg svare for hvordan det er andre steder da, men jeg har vondt for å tro at det er så kjempevanlig å drite i alle hygieniske prinsipper liksom.

Jeg tror det handler litt om hvor man er. Noen steder er ukulturen der og da blir det jo registrert av mange hver eneste dag. Et sted der man er flinkere vil man gjøre et tilsvarende godt inntrykk.

Selv har jeg opplevd forskjell fra avdeling til avdeling i studiet. Og fra kontaktsykepleier til kontaktsykepleier.

Et sted var man utrolig flinke og gjennomførte. Smittevernkontakten var tydelig tilstede. Studentene ble drillet i hygiene og prosedyrer og det ble stilt store krav til studentene. Det blir regnet som en "streng" avdeling å ha praksis i.

Et annet sted opplevde jeg bl.a. dette:
En pasient som var tilkoblet Ringer med venflon skulle på do. Kontaktsykepleier syntes det ble for mye styr å ha med hele stativet på do, så hun ville koble fra. Greit nok. Bare at hun ikke proppet/lukket hverken venflonen på pasientens hånd eller slangen. I tillegg slang hun slangen over stativet, hvoretter den skled ned og ble hengende og subbe i gulvet. Fortsatt åpen.

Samme sykehus - forskjellige avdelinger.
Som student likte jeg meg best på den første.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.