Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Et gavespørsmål - konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-08, 14:27   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et gavespørsmål - konfirmasjon

Hvor mye skal vi gi i konformasjonsgave til vårt tante/onkelbarn?

Bakgrunn:
- mannen er fadder på han
- liten kontakt all-over fordi han har bodd hos sin mor og ikke hos mannens bror
- vi bruker mange tusenlapper bare på å reise til konfirmasjonen
- vi fikk ikke så mye som et takk etter å ha gitt julepresang til 800. (litt sur for den enda kjenner jeg)

Hvor mye?

Gammel 13-04-08, 14:32   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et gavespørsmål - konfirmasjon

Jeg ga 700 til mitt fadderbarn og reiste i tillegg i konfirmasjonen. Nå er dette ikke tantebarn i tillegg, men jeg vet ikke om jeg vill gitt så mye mer uansett.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 14:32   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hvor mye skal vi gi i konformasjonsgave til vårt tante/onkelbarn?

Bakgrunn:
- mannen er fadder på han
- liten kontakt all-over fordi han har bodd hos sin mor og ikke hos mannens bror
- vi bruker mange tusenlapper bare på å reise til konfirmasjonen
- vi fikk ikke så mye som et takk etter å ha gitt julepresang til 800. (litt sur for den enda kjenner jeg)

Hvor mye?

Da min søster hadde konfirmanter fikk de 300,- kr. Det er 6 og 8 år siden. Når minstemannen hennes konfirmerte seg i fjor fikk han 500,- kr. Mulig vi er kjipe, men vi har ikke hatt så god råd på mange år. Så jo at andre ga langt mer, men de har jobbet i fulle stillinger i alle år og sluppet å være syke....

Så jeg vil si et sted mellom 300-500 kr.

Ikke morsomt å gi til de som ikke viser seg takknemlige. Dårlig oppdragelse fra foreldrene der....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 16:25   #4
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har gitt 1000 til tante/onkelbarn, de vi i tilegg har vært faddere til har fått det samme.

Gammel 13-04-08, 17:59   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvis dere gir 800 til jul så ville jeg gitt ca 1000 til konfirmasjon. Jeg syns 800 til jul var mye.

Gammel 13-04-08, 18:00   #6
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Etter den kjipe oppførselen i forbindelse med julegaven tenker jeg at jeg ville gitt noe han ikke ønsket seg, kjøpt på salg som var ubyttbart, men det er kanskje litt barnslig

Vanskelig problemstilling, hør med faren hans hva han ønsker seg, hva han synes passer seg.

Jeg ville vel normalt tenkt at tantebarn er rundt 1000 lappen, hvis man har en økonomi som tillater det.

Gammel 13-04-08, 18:15   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Til mannens onkelbarn og min nevø som jeg var fadder for fikk klokker som lå på rundt tusenlappen.

800 til jul syns jeg var mye, der ligger vi på rundt 3-400.

Gammel 13-04-08, 18:22   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville gitt en gave til ca 1000, eller 1000 kroner, dersom økonomien tillot det selvsagt

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 18:36   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi har gitt 750 til tantebarn som vi ikke har vært fadder på og 1000 til de vi har vært faddere til. Alt etter økonomi, syns jeg 500 og oppover er helt greit.

Etter reaksjonen fra julegaven hadde jeg nok ikke gitt like mye til han som til andre fadderbarn. Mulig jeg er barnslig men...

Gammel 13-04-08, 18:45   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gitt 1000,- til tantebarna til konfirmasjon. Til jul får de gaver til rundt 300,-

Gammel 15-04-08, 20:08   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Abonnerer siden jeg skal i konfirmasjon til mitt største tantebarn snart. Jeg har tenkt en del på at det jeg gir i år setter standard for de åtte som følger etter i mer eller mindre rask rekkefølge....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:13   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde nesten glemt min egen tråd.

Vi syns også 800 til jul er MYE, og pleier ikke å gi så mye. Derfor litt ekstra snurt når vi ikke hørte noe.

Troor vi kommer til å gi 1000 kr. Noen nevnte 300 og det syns jeg er altfor altfor lite. Selv fikk jeg 2500 av min nærmeste tante/onkel da jeg ble konfirmert i 1990...

Gammel 15-04-08, 20:42   #13
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hadde nesten glemt min egen tråd.

Vi syns også 800 til jul er MYE, og pleier ikke å gi så mye. Derfor litt ekstra snurt når vi ikke hørte noe.

Troor vi kommer til å gi 1000 kr. Noen nevnte 300 og det syns jeg er altfor altfor lite. Selv fikk jeg 2500 av min nærmeste tante/onkel da jeg ble konfirmert i 1990...

Var nok store forskjeller da (1990) som nå...jeg fikk nemlig kr 300 av de fleste av mine tanter og onkler den gangen. Bare ett par ga meg kr 500, og de er av de jeg regner som de nærmeste og de har GOD råd. Hadde jeg fått kr 2500 så hadde jeg vel besvimt tror jeg.

Vi skal også i konfirmasjon til mannens niese i vår og kommer til å gi kr 500. Vi har ikke råd til mer når jeg har 80% lønn under permisjonen og vi skal i to utdrikningslag, bryllup og selv arrangere dåp i løpet av de to nærmeste månedene. Jeg tar ikke opp lån for å lage en "fasade" på at vi har god råd. Man må gi det man kan og ønsker.

Gammel 20-04-08, 15:47   #14
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi kommer til å gi for rundt 500. Har ikke råd til mer nå. Synes egentlig det er mer enn nok jeg da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 22:54   #15
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Ville gitt 1000,- til tantebarn.

Gammel 21-04-08, 23:09   #16
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ga en medaljong med navnet og konfirmasjonsdato til fadderbarnet mitt. Den kostet litt mer enn 1000 kr.

Grunnen til at jeg valgte å gi en såpass dyr gave er at jeg fikk akkurat samme type gave til min konfirmasjon av min fadder og jeg er veldig glad i det smykket og har brukt det mye.

Gammel 27-04-08, 19:11   #17
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal i konfitmasjon til fadderbarn nå og har ikke råd til å gi mer enn 300,-
Det synes jeg er for lite og det føles kjipt, men noe mer er rett og slett ikke mulig for oss. Hadde gitt 500,- under andre omstendigheter.
Vi har ikke noe nært forhold til konfirmanten, men det er tross alt nevø og fadderbarnet til mannen min.

Gammel 27-04-08, 19:11   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi skal i konfitmasjon til fadderbarn nå og har ikke råd til å gi mer enn 300,-
Det synes jeg er for lite og det føles kjipt, men noe mer er rett og slett ikke mulig for oss. Hadde gitt 500,- under andre omstendigheter.
Vi har ikke noe nært forhold til konfirmanten, men det er tross alt nevø og fadderbarnet til mannen min.

Gammel 27-04-08, 19:20   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har gitt 1000,- til nevøer/niese.

Skal man ikke gi cash, kan man jo kanskje finne en fin ting som ikke koster like mye.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 13:25   #20
Gus
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
Gus har et hav av muligheter foran seg
Standard

1000 hørtes jo ut som en fin sum..

Jeg ordnet en Bolig sparing for ungdom konto og satte pengene inn der..

God tur

Gus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.