Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Magneter til vaskemaskin

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 15:43   #21
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magneter til vaskemaskin

Hahah. Min mann er forsker innen kjemi, og han ler seg skakk av dette.

Gammel 29-04-08, 16:35   #22
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Jeg bruker det ikke i oppvaskmaskinen.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 16:42   #23
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av tvillingmamma83, her.

ja innbiller meg at de fleste barn ville hatt stor glede av det

Men det er ikke sikkert de voksne setter like stor pris på det. Blir jo litt ekstra jobb med slikt

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 17:17   #24
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er en grunn til at Zalo ikke er miljømerket, så har sluttet med det. Gallesåpe på flekker fungerer helt utmerket. Vi har gått over til å bruke vaskenøtter i stedet for vaskepulver og vi er kjempefornøyde

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:58   #25
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Har vurdert vaskenøtter, men jeg så for meg et enda bedre alternativ, sånn rent miljømessig, da jeg hørte om disse magnetene. Eli den lettlurte og litt dumme?

Eller Eli ler både sist og best?

Gammel 29-04-08, 19:11   #26
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Magneter, Zalo og et realt Abrakadabra må jo gjøre underverker for tranflekker?

Gammel 29-04-08, 19:17   #27
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i hvert fall skjønt at banning ikke hjelper på flekker.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:32   #28
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har i hvert fall skjønt at banning ikke hjelper på flekker.

Ikke sånn finfølt vestlandsbanning nei, men jeg tipper nordlendingene hverken bruker såpe eller vann når de rengjør klær.

Gammel 29-04-08, 19:34   #29
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg gnir blå Zalo på flekker. Lar det ligge litt. Vasker det så i vaskemaskina. Genialt!

Gammel 29-04-08, 22:00   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eli, her.

Har vurdert vaskenøtter, men jeg så for meg et enda bedre alternativ, sånn rent miljømessig, da jeg hørte om disse magnetene. Eli den lettlurte og litt dumme?

Eller Eli ler både sist og best?

Vel, det er nå ikke akkurat synonymt med å være dum det at man ikke kan masse om elektromagnetisme.

Det som derimot er dumt er når man ikke vet hva man kan og ikke kan, og danner seg bastante meninger på grunnlag av informasjon til den som produserer det eller anekdoter fra anonyme folk på nettet. Man bør være ekstra nøye med kildekritikk på ting som ligger utenfor sitt eget fag. Og så må man prøve å finne objektiv informasjon. Og det synes jeg du gjorde på et vis, du spurte jo på et forum om å få innspill.

Om du derimot har studert realfag så bør du derimot få buksevann og bli tvunget til å ta Grunnkurs i Elektromagnetisme om igjen.

Gammel 29-04-08, 22:03   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Etter hva jeg leser om hva virkemåten liksom skal være, magnetisme fra to magneter på hver sin side av trommelen, så kan man likegodt rope Hokus! Pokus! inn i vaskemaskinen og få et like godt resultat. Det virker helt ulogisk på meg at dette er noe som virker.

Jeg skriker til flekkene i stedet. Funker som bare det.

Gammel 29-04-08, 22:05   #32
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Om du derimot har studert realfag så bør du derimot få buksevann og bli tvunget til å ta Grunnkurs i Elektromagnetisme om igjen.

Gammel 29-04-08, 22:09   #33
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skriker til flekkene i stedet. Funker som bare det.

Eller kanskje det er fråden som tar dem?

Gammel 29-04-08, 22:10   #34
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg er grådig god på å være bastant i realfaglige diskusjoner, så lenge jeg spør min mann først.

Gammel 29-04-08, 22:10   #35
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Ja, for selv er jeg selvsagt dum som et brød.

Gammel 29-04-08, 22:14   #36
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[fjas]
Jeg bruker krystaller. Slike som jeg kjøper på den der messen. Og så gander jeg litt. [/fjas]

Jeg holder meg til mitt svanemerkede vaskepulver enn så lenge jeg.

Gammel 30-04-08, 09:31   #37
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Nå snakket jeg akkurat med faren min, kjemikeren. Han har, i likhet med Vimsens mann, ikke særlig tro på dette. En annen ting er at mange av oss trolig kan redusere såpemengden. Men jeg vil ikke tro at det blir mer rent av magneter i trommelen.

Så: jeg holder en knapp på at Lilleborg, UniLever og hva de nå heter alle sammen har gjort jobben sin.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 09:43   #38
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jeg gnir blå Zalo på flekker. Lar det ligge litt. Vasker det så i vaskemaskina. Genialt!

Blå Zalo er bakteriedrepende? Den burde ikke vært i salg. Velg grønn neste gang.

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=36

Gammel 30-04-08, 09:48   #39
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann, kjemikeren, lo så han fikk kaffen i halsen av denne oppfinnelsen. Enda mer lo han når jeg siterte Esme og hennes glimrende råd om å rope Hokus Pokus.

Gammel 30-04-08, 11:20   #40
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Jeg slipper buksevann!

Mulig jeg går for krystaller og ganning, samt noe nordnorsk bainnskap ispedd fråde på de umulige flekkene. Ikke blå zalo i alle fall!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.