|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Hvorfor holder alle kjeft?Jeg hadde en ganske opprivende opplevelse i går. Vi fløy hjem fra kanariøyene. På raden foran meg sitter en mor og hennes 3 år gamle datter. De er av østeuropeisk opprinnelse, så jeg skjønner ikke det som blir sagt dem imellom. Jenta er ganske krakilsk. Hun nekter å sette seg ned når vi takser og nekter i hvert fall å ta på seg belte. Det ender med at moren slår henne, jenta hyler, men setter seg fint ned.
![]() |
![]() |
#2 |
høyt og lavt
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?jeg hadde helt klart gjort det samme som deg.
![]() |
#3 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Uff, synes du gjorde riktig å si i fra til denne moren. Og tøff som torde å si i fra.
![]() |
#4 |
Unik
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Applaus til deg. Tror nok de fleste ønsket å si ifra, men få tør. Jeg er vanligvis ikke særlig for å blande meg i alt alle andre gjør (i motsetning til mange andre mødre på nett har jeg skjønt...), men dette var langt over grensen.
![]() |
#5 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Jeg synes du har noe med det. Jeg vet ikke selv hvor lenge jeg hadde ventet, eller om jeg hadde vært for feig til å si noe som helst. At moren ikke synes du har noe med det er en helt annen sak, det finnes jo kulturer ikke langt fra vår egen der det å gi en ørefik ikke er forbundet med noe ulovlig - bare vanlig oppdragelse. I så måte kan jeg forsåvidt skjønne henne, dersom hun lever i den tro at dette er måten man gjør det på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Flott at du sa fra. Stakkars jente. Hvis denne moren slår henne slik offentlig, hvordan er hun da mot henne hjemme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Syns det var flott du sa fra jeg. Man må ha rett til å bry seg når man ser et barn blir slått. Vi er nok alt for redde for å blande oss inn... Vet ikke hva jeg hadde gjort. Hadde nok hatt lyst til å gjøre det samme som deg, men om jeg hadde gjort det... Tøft gjort av deg!
![]() |
#10 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Huff, dette var trist lesning. Selvsagt hadde du noe med dette, flott at du sa i fra. Man har selvsagt et ansvar når man ser forsvarsløse barn blir voldsutsatt. Jeg tenker at dette er kjempealvorlig, og kvalifiserer til politianmeldelse samt melding til barnevernet. Det var tydeligvis mange vitner.
![]() |
#11 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?For øvrig håper jeg at jeg hadde sagt ifra. Jeg tenkte og som Irma, politianmeldelse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg ville klart å la dette fortsette, uten å si ifra. Dersom man synes det er for skummelt/vanskelig å gjøre det selv, så kan man jo gjøre personellet på flyet oppmerksom på at et foregår vold mot barn i flyet.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?
Det tenkte jeg også, men vi befant oss tross alt i internasjonalt luftrom: hvilken lovgivning gjelder der?
![]() |
![]() |
#14 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Flott gjort! Stakkars lite barn.
![]() |
#15 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Det går jo uansett an å sende bekymringsmelding til barnevernet?
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
Det hadde vært interessant å vite.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
Men hvordan i all verden gjør jeg dette? Forteller jeg at barnet som satt på sete 19A på flight XX blir slått?
![]() |
![]() |
#18 |
Optimist
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Tjorven75 dette var kjempe fint gjort av deg. Tror nok at det var flere som ønsket å si noe. Men dessverre så er det mange som vegrer seg for ”å blande” seg inn. Men jeg syns du skulle ha fått slippe å ta den jobben. Det er faktisk en jobb for ansatte. Men honnør til deg som torde å bry deg.
![]() |
#19 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvorfor holder alle kjeft?Jeg syns at det var tøfft gjørt at du sa ifra. Kanksje en bekymringsmelding til barnevernet ikke hadde vært så dumt. Selv om du ikke vet hva de heter eller hvor de bor så vet vel flyselskapet det. Jeg vet ikke om de har lov til å gi info til barnevernet.
![]() |
|
|