Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flaskevannpollen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kjøper du flaskevann?
Ja, jeg kjøper vann, bruker flasken en gang. 17 16,04%
Ja, jeg kjøper vann, bruker flasken mange ganger og fyller på fra kranen. 85 80,19%
Nei, jeg kjøper ikke vann på flaske. 9 8,49%
Annet, spesifiser gjerne. 3 2,83%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-08, 20:54   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskevannpollen

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hva er poenget med å drikke av plastflasker på jobb og hjemme, hvorfor ikke like gjerne drikke av glass? Det må da være mye mer miljøvennlig enn å slite ut plastflasker.

Jeg drikker ikke av flaske hjemme, der bruker jeg glass. Jeg bruker flaskene på jobb, fordi jeg ofte er ute av kontoret (litt upraktisk å bære med seg glass ) og fordi det er langt å gå til kjøkkenet.
Kontorjobben min innebærer mye snakking i telefon, og da er det greit å ha vann tilgjengelig. Da husker man å ta en slurk også.
Vannglass ved tastaturet når det er hektisk på jobb, har jeg skikkelig dårlig erfaring med.

Gammel 30-04-08, 21:12   #22
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flaske-vann pollen

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Så du
a) er aldri tørst når du ikke er hjemme eller
b) har alltid med deg din egen vannflaske eller
c) drikker (kjøper) alltid andre drikker?

Jeg er ikke sarkastisk, altså, jeg bare lurer.

Selv om jeg ikke var målet for denne, må jeg kommentere punkt b; en av mine venninner har ALLTID med vannflaske. Jeg er overmåte imponert og håper jeg kan få inn vanen en gang jeg også. Jeg blir nemlig superirritert hver gang jeg kjøper vann. Det er jo så unødvendig, egentlig

:stor veske søker vannflaske:

For the record: ja, jeg kjøper vann. Ca. en gang hvert jubelår, men det er bare fordi at når jeg først skal kjøpe drikke, kjøper jeg heller noe annet.

Gammel 30-04-08, 21:39   #23
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg krysset av for annet. Jeg kjöper nemlig vann paa flaske til aa ha paa trening, men bare hver gang flasken er saa utbrukt at den maa kastes. Fyller paa og fyller paa og fyller paa m.a.o. Har pröv aa bruke Sigg-flaske i stedet, men det smaker ikke godt. Vannet fra springen her smaker ikke saa godt, heller (bor i Tyskland), men er man törst saa er man törst.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 21:40   #24
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper vann av og til, og fyller på flasken.
Jeg har alltid en vannflaske med meg, og har alltid en eller flere stående klar i kjøleskapet.

Gammel 30-04-08, 21:45   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaske-vann pollen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg krysset av for at jeg kjøper vann, og bruker den en gang. Men jeg kjøper vann kanskje en gang i måneden, så det helt store forbruket er det ikke.

Jeg kjøper også et par ganger i mnd, men bruker de maaange ganger

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 22:26   #26
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Svarte annet.
Er ikke noe fast kjøper av flaskevann, men det hendet jo at jeg må ha noe å drikke og eneste alternativ er å kjøpe. Og det hender vel at flaska blir brukt flere ganger, men jeg er ikke av den typen som drasser rundt på en vannflaske hele tiden.

Gammel 30-04-08, 22:38   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er poenget med å drikke av plastflasker på jobb og hjemme, hvorfor ikke like gjerne drikke av glass? Det må da være mye mer miljøvennlig enn å slite ut plastflasker.

Mine imsdalflasker brukes over alt, vannet jeg drikker kommer i hovedsak fra imsdalflaska (og springen). Årsaken er at jeg får i meg mye mer vann ved å drikke av imsdalslaska enn ved å drikke av kopp. Harde plastflasker a la sportsflasker er ikke så behagelige å drikke av synes jeg.

Gammel 30-04-08, 22:47   #28
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har som regel vann med meg, og da er det ofte på kjøpeflaske. Men den blir brukt mange ganger, jeg kjøper bare vann om jeg har glemt flaske og ha noe å drikke.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 23:16   #29
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Flaske-vann pollen

Jamen kjære vene, jeg kan vel like gjerne drikke av glass hjemme som å drive og fylle på en plastflaske?

Hjemme drikker jeg også av glass.
Men noen av oss er avhengige av å ha med oss vann overalt, og da trengs flasker. Glass er litt upraktisk å ha med seg.
(Og flaske er praktisk i ammekurven, sånn med "suttetut".)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 02:16   #30
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nr. 2! Jeg har alltid med meg ei flaske vann i bilen (upraktisk med glass der) siden jeg pendler til jobb, og så trenger jeg vann når jeg spiller .

Gammel 01-05-08, 09:10   #31
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Kjøper Imsdal når jeg har glemt den gamle, brukte flaska hjemme. Har alltid en full vannflaske i sekken når jeg er på skole eller jobb. Bruker mye tog, buss og bane og da er det deilig alltid å kunne ha tilgang på vann.

Samme her.
Jeg kjøper nok flere flasker enn jeg bruker, men jeg panter dem alltid.

Er nok kanskje litt rar, men jeg synes det er mer behagelig å drikke vann fra flaske enn fra glass, for da slipper man å huske å fylle på nytt hele tiden. Dessuten er det greiere å passe på at man har fått i seg nok vann i løpet av en dag. Minimum 4-5 flasker. Vann fra sportsflaske får ofte bismak, synes jeg, i tillegg til at det er ergelig å somle bort en flaske man har betalt for. :surrete:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 13:23   #32
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker faktisk best å drikke vannet av flaske. Jeg liker ikke å drikke vann av glass. Så jeg kjøper vannflasker hver måned, 5-6 stk i måneden. Her i huset brukes de stadig. Når ungene skal på skole/barnehage og trening så har demed seg en vannflaske i sekken. Jeg har alltid en vannflaske med meg når jeg går ut. Her i huset brukes nærmest utelukkende Imsdal-flasker som vannflasker. Skal ungene ha saft på får de på annen flaske da det setter smak.

Gammel 01-05-08, 22:12   #33
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kjøper og bruker flaskene til springvann etterpå. Kjøper ny når de vi har må kastes.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 23:37   #34
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Kjøper og bruker flaskene til springvann etterpå. Kjøper ny når de vi har må kastes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.