Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Smarte barn og norsk skole - et problem?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-08, 11:46   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte barn og norsk skole - et problem?

Jeg håper jo at skolen har blitt bedre siden jeg gikk der, men jeg ser jo at når man får større og større klasser blir det vanskeligere å tilrettelegge for alle. Det er nok lettere å stikke til de elevene som leser bra en bok til, i stedet for å gi utfordringer i selve læringen.

Om det er et økende problem, eller om det bare er mer fokus på det, vet jeg ikke.

Jeg regner med at man med smarte barn, mener teoretisk smarte, ikke fysisk. Det virker også som det er lettere å tilrettelegge gymtimer for barna som er fysisk langt framme (men kanskje ikke for dem som ikke er det), og blant barn (og endel voksne) er det nok mer sosialt akseptert å være fysisk flink. Man har liksom "lov" til å erte dem som ikke fikser gym.

Mine syn er nok farget av at jeg har (og var selv) et teoretisk smart barn, men ikke spesielt langt framme grovmotorisk, så jeg er jo naturligvis veldig opptatt av at han ikke skal holdes igjen på de områdene han mestrer, men trenger hjelp til å utvikle de sidene som ikke er like lette.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.