Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tåler du å bli fleipa med?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-08, 23:13   #1
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Tåler du å bli fleipa med?

Jeg blir så forundra over enkelte mennesker i min omgangskrets, når det kommer til det med å fleipe/bli fleipa med. Jeg har da vitterlig trodd at de menneskene som bruker sarkasme og ironi "mot" andre også er i stand til å få en "festlighet" tilbake. Den gang ei : opp til flere blir rett og slett fjetret eller dødsfornærma, da de får tilbake med samme mynt.
Jeg tåler å bli fleipa med og går ikke av veien for å fleipe tilbake.

Så hvordan er det med deg: kan du le av deg selv, og tåle å få en fleip tilbake?

Dette dreier seg ikke om stygge kommentarer som er ment for å såre altså. Da blir det noe ganske annet. Jeg snakker om vennskapslig tulling.

Gammel 02-05-08, 23:15   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler du å bli fleipa med?

Ja, men bare hvis det faktisk er morsomt. Men det er det jo ALDRI!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:19   #3
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Jepp! Jeg tåler å bli fleipet med. Elsker å fleipe selv også. Tåler man ikke at noen tar igjen med samme mynt så har dem et lite problem.

Gammel 02-05-08, 23:22   #4
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tåler å bli fleipet med, men da det altså være morsomt også.

Gammel 02-05-08, 23:23   #5
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Jeg tror jeg er veldig lite hårsår, også når det kommer til å bli fleipet med. Jeg tror ikke jeg har blitt såret av andres kommentarer heller, når jeg tenker meg om... Ååå, så lite selvhøytidlig, flink pike!

Gammel 02-05-08, 23:27   #6
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tåler så absolutt en fleip, men ofte er de som er værst til å fleipe som tåler minst tilbake, har fått bakoversveis noen ganger da jeg har svart med en fleip tilbakte til noen som fleiper, og vedkommende har blitt sur.

Gammel 02-05-08, 23:27   #7
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Ja, det gjør jeg.
Men ikke om det går i det samme hele tiden. Har blitt temmelig lei nå all mobbingen på jobben etter jeg fikk ny kjæreste. Det har gått et halv år, og de synes det fortsatt er like moro.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:27   #8
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg tåler så absolutt en fleip, men ofte er de som er værst til å fleipe som tåler minst tilbake, har fått bakoversveis noen ganger da jeg har svart med en fleip tilbakte til noen som fleiper, og vedkommende har blitt sur.

Ja, akkurat den kjenner jeg igjen.

Gammel 02-05-08, 23:31   #9
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Nettopp det jeg sikter til.

Gammel 02-05-08, 23:31   #10
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Ja, det gjør jeg.
Men ikke om det går i det samme hele tiden. Har blitt temmelig lei nå all mobbingen på jobben etter jeg fikk ny kjæreste. Det har gått et halv år, og de synes det fortsatt er like moro.

Hvorfor mobber de deg ang ny kjæreste da Vanilja??

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:32   #11
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, så absolutt. Og det er vel rimelig godt kjent i alle mine omgangskretser, både privat og i jobbsammenheng. Så det er ikke så sjelden det skjer, for å si det sånn. Jeg har lært meg at det ikke er alle som er som meg, så jeg spøker ikke like fritt med alle tilbake. Oftest er det like godt for stemningen som å by på seg selv.

Gammel 02-05-08, 23:35   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, jeg tror absolutt jeg tåler det. Og fleiper mye av meg selv også. Unntaket er ting jeg selv syns er sårt.

Gammel 02-05-08, 23:36   #13
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hvorfor mobber de deg ang ny kjæreste da Vanilja??

Ikke akkurat mobbing. Men noe ala: Hvorfor ser du så trøtt ut da? Hva har du drevet med på i natt? Eller: Man skal sove på natten, ikke hompe løs, så trøtt som du ser ut.
Alt jeg gjør eller sier blir vridd inn i en overdreven koffert-tankegang.
De første gangene var det festlig, men etter seks måneder har det blitt veldig oppbrukt.

Gammel 02-05-08, 23:37   #14
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg tåler å bli fleipet med, men da det altså være morsomt også.

Gammel 02-05-08, 23:41   #15
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Ikke akkurat mobbing. Men noe ala: Hvorfor ser du så trøtt ut da? Hva har du drevet med på i natt? Eller: Man skal sove på natten, ikke hompe løs, så trøtt som du ser ut.
Alt jeg gjør eller sier blir vridd inn i en overdreven koffert-tankegang.
De første gangene var det festlig, men etter seks måneder har det blitt veldig oppbrukt.

Det hørtes jo bare slitsomt ut. Men du blir vel ikke snurt eller såret, bare lei?

Gammel 02-05-08, 23:48   #16
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Eli, her.

Det hørtes jo bare slitsomt ut. Men du blir vel ikke snurt eller såret, bare lei?

Bare lei.
Skal mye mer til for at jeg blir snurt eller såret. Da må det være direkte "utdriting". Jeg tåler ganske mye.

Gammel 02-05-08, 23:51   #17
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har knapt møtt noen som sier de ikke tåler å fleipes med. De som er mest hårsåre innser sjelden selv at de ikke tåler det de disher ut til andre.

Jeg tror vi alle har ømme punkter vi ikke liker å få spøkt med. Jeg har vel mine jeg også, også har jeg andre ting der jeg har massiv selvironi. Sånn tror jeg det er med de fleste.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:55   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg du har rett i, Maz. Og så er det folk som er skikkelig ekle og ufine, og så blir de fornærmet over at andre ikke tåler fleip. Det er forskjell på fleip og trakkasering, tross alt.

Gammel 02-05-08, 23:58   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et uhøydidelig forhold til meg selv, heldigvis.
Jeg kjenner mange som både fleiper med andre og tåler å bli fleipet med selv.

Men av og til støter man på noen som ikke går av veien for en spøk på andres bekostning men slett ikke tåler det samme. I'm not impressed, for å si det sånn...

Har full respekt for at ikke alle er så komfortable med å bli fleipet med - det kan sikkert skyldes så mangt. Men da må de heller ikke tillate seg å være morsomme på andres bekosting. Selvinnsikt er en fin ting.

Gammel 03-05-08, 00:00   #20
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Ja jeg liker fleip, men noen ganger treffer det ømme punkter ... og da er jeg vel ikke så sporty.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.