Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Store havrekjeks med rosiner

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-08, 20:29   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Denne må jeg abonnere på til en egnet dag.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 21:48   #22
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt denne liggende på bokmerker lenge nå, bakte dem i kveld. Jeg hadde halvt om halvt med rosiner og sjokolade, og laga kjeksene litt mindre. Ble utrolig gode!

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 21:56   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også gått over til å lage dem vesentlig mindre. De går skummelt fort unna, så det er bra det er en såpass stor porsjon.

Gammel 03-05-08, 22:35   #24
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Å nå fikk jeg lyst på kjeks. Noterer oppskrift til baking i morgen, om jeg har alle ingred. da...

Gammel 03-05-08, 23:13   #25
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Nam disse hørtes deilige ut. Oppskriften er notert og dette skal prøves. Takk for at du delte oppskriften med oss

Gammel 03-05-08, 23:20   #26
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiken38, her.

Nam disse hørtes deilige ut. Oppskriften er notert og dette skal prøves. Takk for at du delte oppskriften med oss

Si i fra da, så kommer jeg og smaker

Gammel 03-05-08, 23:29   #27
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Si i fra da, så kommer jeg og smaker

Den er grei Tertit.
Med te eller kaffe attåt da?

Gammel 03-05-08, 23:36   #28
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Må bli te det

Gammel 03-05-08, 23:48   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Det er de, ikke sant? De er helt fantastiske.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:22   #30
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Vi har bakt skilpaddekjeks i formiddag, og de ble veldig gode. Prøvde med halvparten hver av rosiner og sjokoladebiter, men neste gang blir det bare med rosiner. Det ble nesten for søtt med sjokoladen. Kjeksene ble spist til dessert både etter lunsj og middag, og husets fireåring var litt bekymret for at resten av dem skulle bli for gamle til at de kunne spises i morgen.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 08:01   #31
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sokk da! Ingenting som heter "for søtt" når det involverer sjokolade!

Gammel 05-05-08, 08:10   #32
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De høres helt nydelige ut! Abbonerer.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 11:54   #33
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Sokk da! Ingenting som heter "for søtt" når det involverer sjokolade!

Jeg trodde faktisk aldri jeg skulle si noe sånt, altså.

(Men rosinene lagde en sånn deilig, litt syrlig kontrast til kjeksen. Og du vet at en kjeks er søt når rosiner er syrlige i forhold. )

Gammel 05-05-08, 11:56   #34
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg trodde faktisk aldri jeg skulle si noe sånt, altså.

(Men rosinene lagde en sånn deilig, litt syrlig kontrast til kjeksen. Og du vet at en kjeks er søt når rosiner er syrlige i forhold. )

Jeg kan tenke meg at sjokolade egentlig ikke passer så godt i disse. Heller bruke sjokoladen der den kommer bedre til sin rett.

Gammel 05-05-08, 11:59   #35
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Og du vet at en kjeks er søt når rosiner er syrlige i forhold.

Jeg kan muligens unnskylde meg med at jeg hadde litt mindre sukker i kjeksene. Mhm. Helsekjeks, nesten.

Eller så er jeg bare forskrekkelig glad i sjokolade.

Gammel 05-05-08, 11:59   #36
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Disse har blitt mine favrittkjeks, og jeg har dem alltid med på barnehage- og jobbtilstelninger. De er også gode med tørkede tranebær.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 12:00   #37
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kan tenke meg at sjokolade egentlig ikke passer så godt i disse. Heller bruke sjokoladen der den kommer bedre til sin rett.

Var nok denne som ledet meg ut på sjokoladeville veier.

Gammel 05-05-08, 13:14   #38
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg kan muligens unnskylde meg med at jeg hadde litt mindre sukker i kjeksene. Mhm. Helsekjeks, nesten.

husets fireåring var litt bekymret for at resten av dem skulle bli for gamle til at de kunne spises i morgen.

Jeg har nå prøvesmakt, og kan berolige alle med at de smaker like godt dagen derpå.

Gammel 05-05-08, 22:28   #39
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Planer om å lage desse i morgon. Skulle igrunn lage dei i går, men eg hadde jammen meg ikkje nok smør.

Håper dei lever opp til forventningane no då

Gammel 06-05-08, 13:39   #40
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Nam !

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.