Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gikk du i 1. mai-tog i går?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Gikk du i 1.mai-tog?
Ja, såklart 11 11,96%
Ja, men i korpset 1 1,09%
Nei 80 86,96%
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-08, 19:49   #41
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Sv: Gikk du i 1.mai-tog i går?

Nei. Aldri gått heller.

Gammel 03-05-08, 20:41   #42
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Nei. Har andre ting å gjøre en mai-dag.

Gammel 03-05-08, 20:52   #43
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå har jeg lyst å si nei.
Det ville jo være litt teit å gå i 1.mai-tog den 2.mai. :fjasete:

Gammel 03-05-08, 22:25   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Selv om du ikke er et demonstrasjonsmenneske og ikke gjør det selv for å demonstrere regner jeg med at du ser at utenifra kan det oppfattes som en demonstrasjon? Siden det faktisk er velkjent som en form for demonstrasjon på 1. mai?

Jeg ser hva du mener, og i et annet nabolag ville jeg nok vært litt bevisst akkurat det. Akkurat som at jeg er litt ekstra varsom med utearbeid i kirketida, all den tid naboen er prest. Her vi bor er det imidlertid svært liten grunn til å tro at noen skulle ta anstøt. Skjermet bor vi også, og vi drev ikke med støyende ting.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg gandet veldig lokale regnbyger over alle som jobbet i hagen 1.mai i appellen min.
Etter det jeg har hørt, virket det veldig bra enkelte steder på østlandet.

Det virket superbra her. Men vi holdt stødig på med vårt, lell.

Gammel 04-05-08, 06:39   #45
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Nei

Gammel 04-05-08, 18:26   #46
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg går heller ikke i tog på 1 mai, men jeg jobber heller ikke i hagen akkurat den dagen, er så mange andre dager jeg kan gjøre det på. Pappa har alltid sakt at de som sitter i en traktor på jordet, jobber ute i hagen og sånne ting på 1 mai gjør det for å demonstrere at de er storfolk og ikke vanlige arbeidsfolk, Er ganske mange år siden han sa dette første gangen, og jeg husker hans ord akkurat denne dagen, Så 1 mai er en avslappende dag for hele familien hos oss

Jeg er ikke enig med faren din, men jeg respekterer at han og mange andre tenker sånn og gjør ikke hagearbeid eller noe støyende arbeid den dagen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 21:28   #47
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ser hva du mener, og i et annet nabolag ville jeg nok vært litt bevisst akkurat det. Akkurat som at jeg er litt ekstra varsom med utearbeid i kirketida, all den tid naboen er prest. Her vi bor er det imidlertid svært liten grunn til å tro at noen skulle ta anstøt. Skjermet bor vi også, og vi drev ikke med støyende ting.

Jeg må moderere meg selv, for jeg lurer på om jeg løy litt her. Jeg har rett og slett aldri tenkt på 1. mai som noe særlig annet enn en ekstra fridag. Jeg tror nok jeg ville vært fintfølende nok til å tusle litt bak i hagen og ute av syne med kjeledressen og trillebåra mi, dersom nabofamilien plutselig stod på tunet sitt i finstasen og med flagget oppe. Men før det vet jeg ikke helt om det hadde slått meg. For å være ærlig.

Gammel 04-05-08, 21:36   #48
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gikk ikke i tog i går, nei - men 1. mai var jeg selvsagt på plass.

(Forøvrig brukte jeg også deler av dagen til å olje verandaen, siden det var vær til det da og det ikke skulle holde i dagene framover.)

Gammel 04-05-08, 22:51   #49
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gikk du i 1. mai-tog i går?

Nei. Det skal MYE til før jeg går i tog, om jeg er aldri så rød.
Kan kjempe for saka ellers i året, og på mer givende vis.

Jobba ikke i hagen, men det hadde jeg gjort hvis ikke gandinga til Ru hadde vært så effektiv.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 09:55   #50
Krembolle
Nybegynner

Krembolle sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Buskerud
Krembolle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, gikk nok ikke i tog.

Krembolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 10:11   #51
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går heller ikke i tog på 1 mai, men jeg jobber heller ikke i hagen akkurat den dagen, er så mange andre dager jeg kan gjøre det på. Pappa har alltid sakt at de som sitter i en traktor på jordet, jobber ute i hagen og sånne ting på 1 mai gjør det for å demonstrere at de er storfolk og ikke vanlige arbeidsfolk, Er ganske mange år siden han sa dette første gangen, og jeg husker hans ord akkurat denne dagen, Så 1 mai er en avslappende dag for hele familien hos oss

Religiøs du .

Gammel 05-05-08, 10:22   #52
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Religiøs du .

I så fall en religion jeg deler. Selv om jeg nå til dags oppfatter det mer som å demonstrativt gi f... enn en demonstrasjon av egen klasse.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 13:13   #53
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Gikk du i 1.mai-tog i går?
(påll)

Jeg gikk ikke, og har aldri gått - har heller ikke hatt behov for å gå.

Må knegge litt. Jeg er i grunnen også der. Jeg går gjerne, også på 1. mai, men har ikke behov for å gå i flokk med andre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 13:17   #54
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Selv om du ikke er et demonstrasjonsmenneske og ikke gjør det selv for å demonstrere regner jeg med at du ser at utenifra kan det oppfattes som en demonstrasjon? Siden det faktisk er velkjent som en form for demonstrasjon på 1. mai?

Men hvis nå Polyanna, eller jeg, eller hvem som helst, ikke mener det som en demonstrasjon - er det ikke da egentlig de andres problem, hvis de oppfatter det som en demonstrasjon?

Jeg kan da ikke ta ansvar for hva andre måtte tro?

Gammel 05-05-08, 13:28   #55
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Religiøs du .

Nei jeg tror ikke det

Men jeg respekterer andre på denne dagen. Nå bor jeg i en veldig rød kommune, med 67 % Ap ved siste valg, så jeg vil ikke demonstrere med å rake eller gjøre annet arbeid ute den dagen, kan godt jobbe inne den dagen, bare det ikke synes eller høres for andre. men som regel slapper vi av sammen siden vi alle har fri den dagen.

Gammel 05-05-08, 13:30   #56
bina
Ustabil

Standard

Nei jeg tror ikke det

Men jeg respekterer andre på denne dagen. Nå bor jeg i en veldig rød kommune, med 67 % Ap ved siste valg, så jeg vil ikke demonstrere med å rake eller gjøre annet arbeid ute den dagen, kan godt jobbe inne den dagen, bare det ikke synes eller høres for andre. men som regel slapper vi av sammen siden vi alle har fri den dagen.

Jeg har raket mye i mitt liv. Jeg har raket fordi jeg måtte, jeg har raket for å ha noe å gjøre, jeg har raket for å få det pent. Men jeg har aldri raket for å demonstrere. Raking er for meg en hyggelig vår-aktivitet i hagen. Mens ungene sparker ball og prøver syklene sine for første gang i sesongen, da er det deilig å ha noe å holde på med i hagen. Jeg liker ikke så godt å bare sitte og glane, men liker godt å være ute.

Gammel 05-05-08, 13:41   #57
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg har raket mye i mitt liv. Jeg har raket fordi jeg måtte, jeg har raket for å ha noe å gjøre, jeg har raket for å få det pent. Men jeg har aldri raket for å demonstrere. Raking er for meg en hyggelig vår-aktivitet i hagen. Mens ungene sparker ball og prøver syklene sine for første gang i sesongen, da er det deilig å ha noe å holde på med i hagen. Jeg liker ikke så godt å bare sitte og glane, men liker godt å være ute.

Jeg liker ikke å rake jeg da, men vi prøver å få det gjort før 1 mai så det skal være fint ute i hagen til da. Holder heller aldri på med arbeid ute i hagen hvis jeg vet om at det er konfirmasjoner, bryllup, barnedåp eller store selskaper rundt på feltet her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.