|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
intro
|
Sv: Tåler du å bli fleipa med?
Nei, ikke sant?
|
|
|
|
#42 |
|
Leser
|
Sv: Tåler du å bli fleipa med?Jeg liker å tro det. Maz sa det vel godt, de fleste liker vel å tro det. Jeg er generelt ikke så fleipete på nett. Jeg er avhengig av blikk, tonefall og kroppsholdning når det gjelder ironi og den type humor. Men kofferthumor tar til og med jeg skriftelig, og en del ordspill selvfølgelig.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 05-05-08 kl 16:05. Årsak: trp - tro |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ustabil
|
Sv: Tåler du å bli fleipa med?Problemet med fleip er at det fort kan gli over til spydigheter og mobbing. Og ofte ligger fleipen akkurat i grenseland. Man vet aldri helt hva "avsender" la i det han eller hun sa, og man vet heller aldri helt hva "mottaker" legger i det som ble sagt. Så selv en harmløs fleip kan oppfattes som spydig mobbing av mottaker - og motsatt kan spydigheter og mobbing godt kamufleres som fleip. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tåler du å bli fleipa med?Jeg tåler en fleip, veldig godt også! Men ting som jeg blir sur av er om noen f.eks spruter vann med vilje, kaster en snøball midt i ansiktet mitt og ting i den dur. Også har jeg ikke humor når det kommer til mat, bløtkakekasting o.l.
|
|
|
#49 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tåler du å bli fleipa med?Ja, men jeg er yber lei av å bli kalt lita, lita og nett. Selv når jeg drar på meg sko der jeg nærmer meg 1.70 (med godviljen) er jeg fortsatt lita. Sitat jobbintervju: For meg er du lita og søt, hva mer er du? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Tåler du å bli fleipa med?Jeg tåler godt en fleip, og fleiper gjerne med andre |
|
|
|
|
|
#51 |
|
By the Sea
|
Sv: Tåler du å bli fleipa med?Kan ikke se for meg hvordan jeg skulle klart å snuble gjennom livet uten selvinori. Kjenner at jeg er ordentlig glad for å ha et uhøytidelig forhold til meg selv og livet generelt.
|
|
|
#52 |
|
By the Sea
|
Sv: Tåler du å bli fleipa med?Kritikk fordekt som "spøk" som man bare må være sporty og godta, liksom, er forøvrig det verste jeg vet. Det er feigt og det står det ingen respekt av.
|
|
|
#53 |
|
Protonterapeut
|
Det er jeg helt enig i.
|
|
|
#54 |
|
Leser
|
Helt enig. Hvis man da sier i fra om at folk oppfører seg uaksektabelt så er man ikke bare en tulling, man er en sur og humørløs tulling. Men det gjelder egentlig alt av hersketeknikker. Det er koselig å bli kalt liten og søt også, men kanskje ikke i lønnsforhandlingene?
|
|
|
#55 |
|
Studenten
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tåler du å bli fleipa med?Joda, såfremt det er godt ment! Det var en episode idag på jobb som ble prøvd kamuflert som en fleip/tull, men som egentlig ikke var ment som det. Jeg og ei jente på 1 år skulle måkke sand i ei bøtte, så vi gikk og satt oss ved siden av ei (meget spesiell) jeg jobber med. Jeg hadde solbriller på meg så ei annen lita jente ble litt skeptisk til meg. Da sier kolegaen til jenta på "baby-språk": "Blir du litt redd Ekorn når hun har solbriller på seg? Men det er best at hun har på seg solbriller, for under er hun like gorr-stygg som trollet på Senja. Men du trenger snart ikke se henne mer, for hun skal flytte til Oslo heldigvis!" |
|
|
|
|
|
#56 |
|
By the Sea
|
Fan-bloody-tastic!
|
|
|
#57 |
|
:)
Da hadde jeg nok sagt: Det var underlig sagt! Og tatt med meg ungen og funnet noen andre å sitte med... Det handler jo om folkeskikk. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Studenten
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er så mange lignende episoder, så jeg gidder ikke anstrenge meg mer. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Da hadde jeg nok tilbudt henne å låne solbrillene, fordi hun kanskje hadde mer bruk for de enn deg.
|
![]() |
|
|