Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Nå hørte jeg på det hun sier igjen, og hun sier betrakteren, det har du rett i, men jeg syns det går temmelig klart fram at hun mener barna selv. At voksne som ser barn med dråper på bleiene skal kunne leke og fantansere at de er små dråper oppe blant skyene syns jeg ikke høres særlig logisk ut. 
Nå ble jeg faktisk litt lettet over at det ikke bare var meg som var så ..eh... nøyaktige ... at man sjekket faktisk ordbruk igjen. Dette blir vel et tolkningsspørsmål og opp til den enkelte, men siden den voksne designeren også snakker om at hun selv ser på figurene som vennene sine og dikter små historier om dem tror jeg hun tenker betrakteren helt uavhengig av om denne er voksen eller barn. Hos noen vil sikkert de søte tegningene sette fantasien i gang, uansett alder, mens andre kanskje bare ser en fin farge og en bleie :blunk:
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? Jeg syns ikke årets designer og hennes tanker bak sitt eget design automatisk kan kobles til fjorårets design som er laget av noen andre, med helt andre idéer.
Jeg skal forsøke å forklare hvordan jeg tenkte: For meg er visuelle inntrykk noe som setter igang tanker og aktiviserer fantasi uavhengig av om en eventuell designer spesifiserer at det er hensikten. Jeg tror at et design har som formål å skaffe oppmerksomhet uansett, og at aktivisering av fantasi knyttet til dette var almenngyldig. Uavhengig av om dette ble sagt rett ut eller ikke. Dermed tenker jeg at noen betraktere utfoldet sine fantasier rundt fjorårets design også, selv om dette kom fra et designbyrå som ikke fikk uttale seg om hva som var tankene bak designet.
|