Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Forklekjole

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-08, 23:53   #41
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forklekjole

OOO!! SÅ bra de ble! Bevare meg vel.
Ok . Biblioteket next da mao. Helst skulle jeg hatt en manual der det står steg for steg med bilde av hver ting. Jeg svetter bare av ord som "skråbånd" osv. Men har så uendelig lyst å sy forklekjole.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 00:04   #42
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mandarin - kan jeg så kan du. Helt sikkert! Jeg har kun brukt symaskinen til å montere strikkeplagg før, og må sjekke bruksanvisningen hver gang jeg skal tre den. Du må bare følge steg for steg bruksanvisningen i denne tråden, så går det aldeles utmerket.

Gammel 29-04-08, 00:21   #43
jubel
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
jubel er litt kul
Standard

Den ble jo bare helt knallfin!!! Så flink du har vært
Og det stoffet var jo bare helt fantastisk!

Gammel 29-04-08, 08:23   #44
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Takk!

Det er bare to deler - med foret. Man kan liksom brette hele greia ut.

Ok. Er det fra den mønsterboka en del har nevnt?

Gammel 29-04-08, 17:32   #45
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Så utrolig flink du er!! Det der gikk jo som smrt! Nydelig kjole!!!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 17:48   #46
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Så flink du er! Begge kjolene er kjempefine.

Gammel 29-04-08, 18:03   #47
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det ble kjempe flott.

Gammel 06-05-08, 12:24   #48
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hei! Meg igjen.

Jeg tenkte jeg skulle være så avsindig avansert at jeg lagde en vendbar kjole denne gangen. Men hva gjør jeg med knapper? Fester knapper på begge sidene?

Enda mere

Gammel 06-05-08, 12:51   #49
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herlig stoff og flotte kjoler!

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:24   #50
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har faktisk samme dilemmaet selv, og skulle til å sende deg en pm om du fremdeles ønsker forklekjolen og om du vil ha knapper på bare ene eller begge siden.

Gammel 06-05-08, 17:10   #51
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg har forstått det slik at de som syr tosidige belagr seg på at man skal ha knappene på undersiden når man snur den bak frem.... det vil jo ikke bli så fint... så kanskje du skal satse på å komme med en genial løsning
aternativet er jo å ha knapper på begge sider. eller knyting kanskje? :tenker høyt:

HER er noen som syr masse slike kjoler, og de har knapper kun på ene siden, selv om de beregner kjolene il å være tosidige.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 17:10   #52
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

LilleLeo, du skal ikke svare du skal føde!

Jeg har bare sydd på den ene siden. Kan jo eventuelt sy på begge om ånden skulle komme over meg.

Og når det gjelder kjolen - ja, vil ha den (selv om jeg har blitt så flink. ). Og når det gjelder knapper... Bestem du.

Gammel 06-05-08, 17:15   #53
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LilleLeo, du skal ikke svare du skal føde!

Er det noen som har prøvd å sy forklekjole i fleece? Jeg lurer litt på å prøve det.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 20:54   #54
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Er det noen som har prøvd å sy forklekjole i fleece? Jeg lurer litt på å prøve det.

Det har jeg ikke prøvd, men det viktigste er vel å huske på å få stretchen i stoffet den riktige veien.

Gammel 06-05-08, 20:58   #55
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det har jeg ikke prøvd, men det viktigste er vel å huske på å få stretchen i stoffet den riktige veien.

Ja, det tenker jeg også, og så lurer jeg på om kjolen blir litt for «slapp i fisken» liksom. Jeg innbiller meg at den kanskje er finest i stoff som er litt stivere.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 21:29   #56
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg innbiller meg at den kanskje er finest i stoff som er litt stivere.

Tror ikke den vil bli slapp i fisken, til bhg bruk er det sikkert ypperlig, mykt og deilig å bevege seg i!

Gammel 08-05-08, 15:54   #57
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Da har jeg lagd vendbar forklekjole.

Det var ikke verre enn den forrige da - bortsett fra at stoffet inni var litt fint. Stoffene er forresten kjøpt på loppis - en gardin og et dynetrekk. Knappene har jeg fått av Acsa (takk Acsa ).

Gammel 08-05-08, 15:56   #58
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Den var super-skjønn Rosinen!

Gammel 08-05-08, 19:35   #59
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har jeg lagd vendbar forklekjole.

Det var ikke verre enn den forrige da - bortsett fra at stoffet inni var litt fint. Stoffene er forresten kjøpt på loppis - en gardin og et dynetrekk. Knappene har jeg fått av Acsa (takk Acsa ).

Skulle gjerne ha hatt den oppskriften din. Men siden jeg ikke har symaskin, så måtte jeg sendt både oppskrift og tøy til svigermor.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 20:02   #60
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Opskriften er i den boka jeg har linket til et eller annet sted i tråden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.