Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du lusekam?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bør alle husstander ha en lusekam
Ja, seffern!! 93 72,66%
Aner ikke??? 3 2,34%
Nei, det holder å titte i hodebunnen/håret 20 15,63%
Dustepoll/du har for lite å gjøre/tenk på noe annet enn lus 12 9,38%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-08, 12:13   #41
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har du lusekam?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Mulig du får tak i fort, men hvor mange har dere smittet før da? Hvis alle tenker som dere - at det ikke har vært noe i skolen/barnehagen, så vi trenger ikke sjekke - da kan det gå måneder før det oppdages... Kan ta lang tid før det klør.
Jeg sjekker jentene ved brev fra skole/barnehage, og selv uten epidemier gjør vi det ca hver/annen hver uke på vinteren (ikke så ofte på sommeren).
Ei venninne trodde hun ikke trengte å sjekke, siden de var i svømmehall og badstue hver uke og da mente hun de enten druknet, eller ble "kokt" (siden det kan være langt over 60 grader i badstue...)

Etter 4 år med barnehage og null lusalarmer i barnehagen så synes jeg det blir vel hysterisk å sjekke ukentlig. Hadde det en gang vært oppdaget lus ville det vært noe annet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 12:19   #42
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har du lusekam?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Etter 4 år med barnehage og null lusalarmer i barnehagen så synes jeg det blir vel hysterisk å sjekke ukentlig. Hadde det en gang vært oppdaget lus ville det vært noe annet.

Innrømmer glatt at her er jeg hysterisk og fortsetter kammingen selv om kammingen min som ofte er en gang pr uke er vel hyppig. Mulig jeg lar det går to uker eller tre. Bedre å kamme en gang eller hundre fror mye.
Skulle bare ønske at endel kammet overhode. Enda er det nemlig de som tror at dette skjer ikke oss.
.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 12:24   #43
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lusekam?

Vi har lusekam. Fikk fra barnehagen i vinter.

Gammel 10-05-08, 12:32   #44
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dustepoll.

Nei jeg har ikke, men det er fordi vi ikke har hatt behov heller. Lusekam er vel ikke noe man bruker daglig i de norske hjem?

Jeg har btw aldri hatt lus, ingen i min familie har noen gang hatt det. Søstern til en venninne hadde det en gang og thats it.
Sånn sett så ser jeg på det å få kreft mer sannsynlig enn å få lus.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 12:52   #45
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Dustepoll.

Nei jeg har ikke, men det er fordi vi ikke har hatt behov heller. Lusekam er vel ikke noe man bruker daglig i de norske hjem?

Jeg har btw aldri hatt lus, ingen i min familie har noen gang hatt det. Søstern til en venninne hadde det en gang og thats it.
Sånn sett så ser jeg på det å få kreft mer sannsynlig enn å få lus.

Bare vent til guttungen begynner på skolen og de sitter 20 gutter med hodene sammen over GameBoyene el.l. på SFO eller på fritiden. Da er det ikke lenger lavrisikosport de driver med!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 14:23   #46
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde lus var noe alle andre fikk, etter 10 år med barn i barnehage og skole, mange luselapper og ingen lus...

Men plutselig en dag var det to små gutter som hadde lus i håret, og det har også skjedd en gang etterpå. Jeg kjenner og vet om veldig mange som har hatt det i hus en eller flere ganger. Så nå føler jeg meg ikke trygg lenger. Tror likevel jeg hadde vært flittigere med lusekammen om jeg hadde hatt barn med langt og kanskje krøllete hår - seksåringen min har kort hår og jeg tror jeg vil oppdage det uten kam om det er noe som lever der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 14:28   #47
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi har en. Har sjekket Christian når vi får beskjed fra skolen om lusealarm. Men han har heldigvis aldri hatt det enda.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 14:38   #48
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte lusekam da storesøster var under året til å fjerne skurv meg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 15:13   #49
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Er jeg den eneste som klør litt i bakhodet av denne tråden?

Gammel 10-05-08, 15:21   #50
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Har lusekam og synes alle som har barn burde ha!

Denne vinteren har det kommet brev fra skole og barnehage om lus nesten annenhver uke.Kanskje pga at noen som burde hatt lusekam ikke har eller at de ikke bruker den de har.
Har aldri hatt lus i huset (heldigvis), men sjekker ungene hver uke når vi får meldinger fra skole og barnehage.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 16:05   #51
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig! Vi har hver vår, og de brukes jevnlig. (Vi har hatt lus i huset før. )

Gammel 10-05-08, 16:11   #52
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Selvfølgelig! Har aldri hatt lus og har ønske om å oppdage det så tidlig som mulig hvis vi blir utsatt. Vi greier oss ca 1 gang pr mnd bare for å sjekke. Litt hyppigere i vinterhalvåret og selvsagt når det kommer lusemeldinger.

Etter luseaksjonene som har vært har det faktisk vært helt stille på lusefronten her. Tror dette er første vinteren uten søttogfjørtig lusemeldinger. Så jeg er hellig overbevist om at det er en nødvendighet at vi alle sammen tar ansvar og sjekker oss jevnlig. Det er den eneste måten å bli kvitt epidemiene.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 17:20   #53
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Etter luseaksjonene som har vært har det faktisk vært helt stille på lusefronten her. Tror dette er første vinteren uten søttogfjørtig lusemeldinger. Så jeg er hellig overbevist om at det er en nødvendighet at vi alle sammen tar ansvar og sjekker oss jevnlig. Det er den eneste måten å bli kvitt epidemiene.

Har faktisk vært stille fra skolen her i vinter og. En stund i høst tror jeg vi fikk lapp om lus hver uke i 2. klasse. Har ikke hørt en pip etter den luseaksjonen (var det like etter jul?). Jeg syntes det var litt overdrevet å skrive under på at vi hadde sjekket, men det var kanskje det som skulle til?
Hadde tenkt å kamme mine etter bad i kveld, men er redd jeg knapt får de inn i huset i kveld....

Gammel 10-05-08, 19:41   #54
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det. T. hadde sånt belegg i hodebunnen som vi måtte bruke salisyl-ettellerannet og lusekam for å fjerne. Jeg sa på apoteket hva jeg skulle ha og fikk altså en svart kam og en flaske med guffe. Jeg tror den svarte kammen er en lusekam.

Det har aldri vært varslet om lus i barnehagen og ingen av våre venner har hatt det.

Gammel 10-05-08, 19:42   #55
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ja. Den er veldig fin å gre sand ut av håret med

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 20:45   #56
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi har lusekam men jeg er elendig til å til å bruke den. Jeg glemmer det bort.

Gammel 10-05-08, 21:12   #57
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jepp, det har vi.

Gammel 10-05-08, 21:27   #58
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Bare vent til guttungen begynner på skolen og de sitter 20 gutter med hodene sammen over GameBoyene el.l. på SFO eller på fritiden. Da er det ikke lenger lavrisikosport de driver med!

Jeg hadde da gameboy da jeg var liten og.
Er da ikke så gammal.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 21:43   #59
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg hadde da gameboy da jeg var liten og.
Er da ikke så gammal.

...

Sist redigert av Pio : 11-05-08 kl 17:19. Årsak: Ugyldig kildehenvisning.
Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 21:47   #60
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det bør man ha. Vi kjøpte en første gang lusealarmen gikk i barnehagen, seinere har det fulgt med en da vi kjøpte lusekur og det kom en hjem sammen med et skriv da alle skulle sjekkes her for et par månder siden. Dessuten har jeg, inspirert av en tråd her tidligere i uka, gått til innkjøp av en elektrisk lusekam. Så vi har altså minst fire.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.