Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 09:40   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Har litt dårlig tid, men forteller deg gjerne at jeg ble fort lei den sortspettede benkeplaten min (har lik som bildet). Den er lett å rengjøre og får ikke flekker, men jeg hadde helt klart valgt mørkt heltre dersom jeg skulle gjort det om igjen. Selv om jeg har bjørkegulv. Det er jo kvister i gulvet som er mørke.

Dessuten ville jeg droppet fliser over benken (det er visst pittelitt ut), og lagt en dødskul tapet som man legger glassplate over, eller rett og slett lakker mange ganger.

Vi har mellomstore mosaikkfliser i dag og jeg holder på å bli tullete av de. Enten må jeg male de snart, eller så bytter jeg de med tapet.

Vårt kjøkken er hvitt, med mørk benkeplate som sagt, stålknotter OG masse jordfarger. Det er fint, men jeg ønsker meg som sagt mer mørkt tre.

Legger ved et bilde, så du skjønner hva jeg snakker om.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjøkken1.JPG (49,9 KB, 41 visninger)
Gammel 12-11-06, 09:44   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Tusen takk Myrsnipa - syns kjøkkenet ditt ser kjempefint ut. Vi vurderte mosaikkfliser helt til du sa du ble fort lei i en annen tråd

Når det gjelder heltre benkeplate er vi begge skeptiske. Blir de ikke fort ripete og stygge? Har inntrykk av at det går råte i dem bare man glemmer en vanndam over natta.

Ja jeg har lyst til å vite mer om glassplate/tapet/andre alternativer til fliser, men finner lite og ingenting informasjon på nett. Hvilke butikker kjøper man glassplate etc. i? Er det komplisert å sette opp?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:04   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Når det gjelder heltre benkeplate er vi begge skeptiske. Blir de ikke fort ripete og stygge? Har inntrykk av at det går råte i dem bare man glemmer en vanndam over natta.

Det spørs på tresorten. Nå har jeg benkeplate i furu (nei, det var ikke jeg som valgte det, den var der da jeg flyttet inn), og det er helt ubrukelig. Alle merker syns, og det er råte rundt oppvaskkummen. Vurderer å bytte til en laminatplate (andre tresorter passer ikke).

Men jeg har hatt bøkeplaten til Ikea, og den var det ingen problemer med.

Søsteren min derimot har kirsebær, flott, dyr benkeplate, og den ser ikke ut.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:48   #4
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hvit innredning og har gått for heltre kirsebær benkeplater og steinplate rundt vasken. Vi har også mørkt gulv.
Over benken har vi fliser som går i litt jordfarger og fanger opp fargene i benken og gulvet.

Tror du må føle litt på hva du liker selv. Men kjekt med inspirasjon fra andre

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.