Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Markerer dere pinsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-08, 10:39   #21
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Markerer dere pinsen?

Mimre, mimre, vi var alltid på "pinstirøke" i ungdommen, en god grunn til en fest (vokst opp i trøndelag).

Her nede har vi aldri feiret det, her er det St.Hans som gjelder.

Gammel 11-05-08, 10:54   #22
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei markere det ikke noe spes. Viste ikke at det var denne helgen :går i svime etter sykebarn: Så da jeg dro på rema i går, som vanligvis har åpent til 22\23 på lørdager, var stengt Da leste jeg på døren:"åpnigs tider i pisnen"
Bare så "åj"
Ringte mann å sa at han har fri på mandag hehe.

Heldigvis hadde bunnpris åpent *brustabu, men storbutikken var åpen*

uff.

Gammel 11-05-08, 11:55   #23
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vet hvorfor vi feirer pinse, men skjønner ikke helt hva du mener med å "markere". Har ikke hørt at det skal gjøres noe spesielt, bortsett fra de som går i kirken.

Det er noen kjærkomne fridager for hele familien. Nå har det vært sol og varmt i pinsen her jeg bor,så pinsen er foreløpig tilbrakt ute. Solen har ikke helt kommet frem enda idag, men den kommer.

Jeg har solt meg i bikini, luket litt i blomsterbedet (ugraset tok nesten overhånd), drevet med litt håndarbeide, lest masse i boken min, skravlet med familie, naboer og venner, spist grillmat (med dertil egnet drikke) og stelt godt med hunden min som har vært veldig syk i pinsen. Pga at han er syk, så har det ikke blitt noe av de lange turene vi pleier å ta hver dag, men vi tar det igjen senere. Jeg har hatt noen late dager nå. Rart, men litt godt også.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 13:20   #24
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen spesielle pinsetradisjoner. Pinsebål har jeg aldri hørt om før. Vi har snakket litt med ungene om hvorfor pinsen feires, men ellers nyter vi bare fridagene og i går fikk vi gjort en del i hagen og verandakassene. I dag er det fri.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 13:22   #25
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ingen tradisjoner annet enn å trekke og og grille når været tillater det. Og feire bursdagen min når den treffer samtidig.

Gammel 11-05-08, 13:55   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Markerer dere pinsen?

Nei, jeg ble tom. overrasket over at Meny butikken rett over gaten hadde stengt i går, og fattet ikke hvorfor før jeg så oppslag om pinse og styr. Og da ble jeg bare irritert, for da måtte vi gå på den bittelille, mikroskopiske Ica butikken rett borti her som var så full at man knappt kunne bevege seg der inne :angst:

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 17:50   #27
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Pinsa betyr bare langhelg for oss. Vi har arbeidet litt i hagen, hatt besøk, grilla, sløva og bare kosa oss.

Gammel 12-05-08, 18:50   #28
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Ingen markering av pinsen her og heller ingen spesielle tradisjoner. Er være fint drar vi gjerne på hytta, eller reiser et eller annet sted.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 19:00   #29
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg er ikke religiøs, så det ser jeg ingen grunn til.

Men det er jo koselig med ei langhelg.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.