Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøpe to-manns bolig med vennepar

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 13:38   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe to-manns bolig med vennepar

Så lenge dere bor basicly ganske tett fra før, og kjøper hver deres del uavhengig av hverandre, så kan jeg ikke se at det vil bli noe problem. Jeg synes det høres veldig kjekt ut.

Men det er en ting jeg ville vært veldig nøye på dersom jeg skulle gjøre noe tilsvarende, og det er å snakke litt sammen om at man ikke må renne ned dørene hos hverandre hele tiden heller selv om det er veldig enkelt når man bor så tett. Og også det at de samme reglene gjelder i huset som om det bodde noen fremmede der (angående gi beskjed om festing og stille etter 22 osv.).

Det du også kansje kan tenke litt på er om disse menneskene har samme ryddighetsnivå som dere på utsiden av huset, - det er mange som er irritert over at uteområdet flyter av leker og og skrot som ligger å slenger hele tiden, og det er veldig dumt når det er venner og en skal prøve å få dem til å gjøre noe med det.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 13:50   #2
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig med de andre i at det er kjempeviktig å ha klare avtaler på forhånd.
Vi har to venninner i vår omgansgskrets som ikke lenger snakker sammen på grunn av en krangel om felles eiendom(laaang historie). Det er ganske vanskelig når det skal feieres bursdager, fester, og lignenede, og på en måte har det delt vennegjengen i to, ettersom hvem en "holder med".

Så avtaler er et absolutt must, uansett hvor hyggelige og hvor godt dere kjenner de.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 17:51   #3
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg misunner de som kan gjøre sånt. Jeg kunne ikke det. Min svigermor skal kjøpe en del av en firemannsbolig som svogeren og svigerinna mi bor i. Jeg kunne aldri ha gjort det, selv om svigermor er enestående.

Gammel 12-11-06, 18:01   #4
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ja jeg kunne funnet på å gjøre noe slik,
men at dere er enig på en del fundamnetale ting er viktig, og snakke om dette på forhånd. En kontrakt er kanskje ikke nødvendig, men en felles plattform

Lykke til

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.