|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du byttet etternavn i voksen alder? | |||
Nei, og jeg vil aldri gjøre det |
![]() ![]() ![]() ![]() |
110 | 36,54% |
Nei, men det kan bli aktuelt i fremtiden |
27 | 8,97% |
Vet ikke |
3 | 1,00% |
Ja, men angrer |
13 | 4,32% |
Ja, og jeg angrer ikke |
148 | 49,17% |
Deltakere: 301. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
pappa
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Har du byttet etternavn i voksen alder?Hvor mange av dere her på forumet har endret etternavn i voksen alder? Vet dere egentlig hva dere gjør, hvor tullete dette er og hvor forvirrende det kan være for omverdenen? Vær så snill, hjelp meg å forstå! Sist redigert av Hulemannen : 15-05-08 kl 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Originala
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Nei, jeg har ikke det. Jeg følte det ville bli helt merkelig å bytte til min manns etternavn da vi giftet oss, men var samtidig med på tanken på å ta hans navn hvis han også tok mitt, som i Fadese Olsen-Hansen (primært for å ha samme etternavn som barna). Men han ville ikke det, og da beholdt jeg navnet mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg har byttet etternavn en gang etter at jeg ble voksen (eller to, da). Da jeg giftet meg tok jeg mannens etternavn og mitt eget som mellomnavn. Noen måneder etter fjernet jeg mitt gamle mellomnavn slik at jeg nå heter mitt gamle etternavn + mannens etternavn.
![]() |
#5 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Joda, opptil flere ganger.
![]() |
#6 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg har byttet etternavn, og jeg visste godt hva jeg gjorde. Jeg byttet til min mors etternavn, slik at mine barn kunne få det og videreføre det.
![]() |
#7 |
superbruker
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg bytter da ikke bort mitt meget sjeldne etternavn! Er du gal? Det er bare 6 personer i Norge med dette etternavnet og 15 i Sverige. Bytter det ikke bort.
![]() |
#10 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg har mitt gode gamle etternavn, og mannen har sitt. Vi diskuterte om han skulle ta mitt (jeg ville ikke ta hans av prinsipielle årsaker), og kom til konklusjonen at det ble feil for oss. En av årsakene er ønsket om å beholde "identiteten" jf. det du skriver Hulemannen. Enda vi giftet oss før Facebook ble til altså.
![]() |
#12 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg byttet etternavn da jeg giftet meg, fordi mitt opprinnelige var et som måtte staves bestandig (og likevel klarte folk å skrive det feil
![]() |
#13 |
tankefull
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg har byttet til samme etternavn som mannen, da vi giftet oss. Har beholdt pikenavnet mitt som mellomnavn. Jeg syns det er veldig greit at hele familien har samme etternavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Kompromiss her i gården. Mitt etternavn - hans etternavn. Dermed har vi samme navn alle tre.
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg har bytta fra et svært vanlig sen-navn til et mer uvanlig navn. Hadde tenkt på det ei stund, og da jeg begynte å få posten til hun som hadde kjøpt huset til foreldrene mine fordi jeg hadde omadressering derfra en periode og hun het omtrent det samme som meg, var det sparket jeg trengte for å gjøre det.
![]() |
#16 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Ja, byttet etternavnet mitt når vi giftet oss. Det ville bli like rart uansett og jeg måtte stave både mitt gamle og må fortsatt stave det jeg har nå.
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg stemte "Nei, men det kan bli aktuelt i framtiden"
![]() |
#18 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg har byttet etternavn til mannens, men det ringer fortsatt telefonselgere som spør etter meg på det gamle navnet. En god grunn til å bli sur og legge på fortest mulig.
![]() |
#20 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg byttet etternavn som 13 åring
![]() |
|
|