|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
geskjeftig
|
Sv: Vet din partner ...
Ja, og amen. Og å dømme resten av forholdet nord og ned?!
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Vet din partner ...Jeg synes ikke det er rart at dette er noe ikke alle menn eller kvinner vet. Jeg hadde ikke blitt overasket om mannen min ikke visste skostørrelsen til lillesøster (i og med at jeg ikke vet den selv...), men det hadde overasket meg om han ikke visste dersom vi ikke bodde sammen. Da måtte nok jeg ha visst når bilen trenger nye dekk også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Vet din partner ...Jeg aner ikke hva han vet og ikke vet. Han vet hva ungene eier. Han vet vel ca størrelse tenker jeg, det er vel omtrent så nøye jeg også har oversikten. Men oversikten over hva som trengs av innkjøp på klesfronten er det vel jeg som har. Dvs det er mulig vi ikke er helt enige om definisjonen av "trengs".
|
|
|
#4 |
|
Travelt opptatt
|
Det er ganske interessant å se på hvordan jeg og husbonden har fordelt våre arbeidsoppgaver, i et slikt perspektiv. Han er oppvokst i et meget tradisjonelt hjem, der mor hadde hånd om alt i huset, og far alt utenfor. Da han flyttet for seg selv MÅTTE han lære seg renhold, så det kan han. Og det er blitt hans oppgave hjemme hos oss. Men matlaging og klær har han aldri tenkt noe særlig på (du kommer langt med frossenpizza og julegaver fra mamma). Så de delene av husholdningen står jeg for.
Jepp, derfor har jeg ikke peiling på hvor grønnsåpa er her i huset. Gulvvask er ikke mitt ansvar. Jeg har heller ingen oversikt over når det er tomt for oppvaskmiddel, eller hvilket merke vi bruker. Det er ikke min jobb.
Linken din, og det smilefjeset der, er helt på trynet, og har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Likestilling betyr ikke at begge to må kjøpe samme antall gensre. Millimeterrettferdighet er noe av det mest urettferdige som fins.
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet din partner ...Mim, jeg tror også at likestilling er viktig i et forhold. Men å dra det derfra til at alle foreldre, både mødre og fedre, skal ha kontroll på klærne til ungene, det henger da ikke på greip?
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Vet din partner ...Det ville forundret meg om min partner kan mine barns størrelser, all den tid han har møtt de tre, fire ganger. Derimot kan han navnet mitt - og til og med stave det riktig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Vet din partner ...Jeg for min del kan bare notere at her i huset er det barnas stefar som er den eneste som skjønner hvilke skateboards som duger, hvilke klesmerker som funker, hva som er passe stort av tøy og ikke minst - den eneste som får ungene til å spise all middagen sin og mase etter mer. |
|
|
|
#13 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#14 |
|
Kidding, right?
|
|
|
|
|
#15 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Vet din partner ...Kan svare JA på alle punkter.
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Sv: Vet din partner ...Nei, ikke helt. Han har relativt god kontroll, men absolutt ikke like god som jeg har |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Vet din partner ...Jentene handler fortsatt på HM selv om de er tenåringer sier mine tenåringsmammavenninner. Gutter derimot. Not so much.
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Jenter liker MASSE klær, og de trenger ikke være et bestemt merke. HM og BikBok holder i massevis. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Vet din partner ...Jeg forstod heller ikke den med H&M. Cubus, derimot. Jeg var en "tror man får klær til (pre)tenåringer på Cubus"-person. Jeg skal ikke glemme kommentaren "Vær så snill - ikke kjøp mer klær til meg". |
|
|
|
![]() |
|
|