Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet din partner ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 15:30   #181
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet din partner ...

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg skjønner godt at folk har lyst til å holde på med det de synes er gøy eller minst kjipt av husarbeidet, og det som er ekteskapsbevarende. Samtidig ser jeg det som et problem på makronivå at kvinner generelt sett liker å sysle med de tingene som er knyttet til omsorg av barna (f.eks å ta ansvar for klesbeholdningen og "riktig" ( ) påkledning) og at menn tar vare på "harde" ting som bil og gressklipper. Dette fordi foreldre som rollemodeller etter mitt syn oftest er viktigst i forhold til holdningsoverføring til barn, og fordi det etter mitt syn er svært viktig samfunnsmessig at menn tar større del av omsorg for barna sine enn det som har vært tradisjonen. Det er jo ikke tilfeldig at en kvinne liker å sørge for (eller tar ansvar for) at barna er riktig kledd, og at menn liker (eller automatisk ansvar for) å sørge for at bilen er riktig kledd? Man har blitt oppdratt slik.

Mannen har like mye omsorg for våre barn som jeg har, og han trenger ikke å bevise det ved å kjøpe barneklær, altså. Jeg bryr meg ærlig talt lite om hvorfor det er sånn. Han er (langt over snittet) interessert i bil, og tar derfor hånd om den, og han er sterkere enn meg og klipper derfor gresset (jeg klarer ikke å starte the damn thing.) Men han er også den som har jentene med på tur - både sammen og hver for seg, som lærer opp mellomste til å skru bil (og som simpelthen elsker det), og som tuller og tøyser med dem, leser for dem om kvelden osv. Det er sånt som betyr noe. Ikke hvem som handler klær eller hvem som skifter dekk.

Gammel 03-10-10, 15:35   #182
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mannen har like mye omsorg for våre barn som jeg har, og han trenger ikke å bevise det ved å kjøpe barneklær, altså. Jeg bryr meg ærlig talt lite om hvorfor det er sånn. Han er (langt over snittet) interessert i bil, og tar derfor hånd om den, og han er sterkere enn meg og klipper derfor gresset (jeg klarer ikke å starte the damn thing.) Men han er også den som har jentene med på tur - både sammen og hver for seg, som lærer opp mellomste til å skru bil (og som simpelthen elsker det), og som tuller og tøyser med dem, leser for dem om kvelden osv. Det er sånt som betyr noe. Ikke hvem som handler klær eller hvem som skifter dekk.

Høres ut som min mann og vårt forhold.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 15:39   #183
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer heller ikke å hisse meg opp over at jeg handler klær, altså. Hvis det var slik at jeg gjorde alt og han ingenting, så er det noe annet, men så lenge vi bidrar likt med ulike ting, så er det helt greit. Jeg shopper, lager middag og setter på vaskemaskinen. Han rydder, legger på plass, smører matpakker. Det funker greit.

Og begge driter i bilen og shopper duppeditter i fellesskap.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 16:31   #184
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nok forklart meg litt dårlig, for jeg mener ikke at det kun er hvem som skifter dekk og hvem som sørger for klær som teller. Det er selvsagt helheten. Jeg forstår kjempegodt at folk er uenige med meg hvis man ikke synes det er noe problem at menn hovedsaklig tar ansvar for "harde ting" som vedlikehold/skruing/gressklipping, og at kvinner generelt tar ansvar for omsorgen av barna. Da snakker jeg om praktisk omsorg, ikke nødvendigvis lek og normalt samvær i hverdagen - som selvsagt også viktig.

Hvis folk synes det er ok med tradisjonelle foreldreroller, så skjønner jeg heller ikke behovet for å forklare og forsvare inngående. Lever man på den måten og synes det er ok, så er det samsvar mellom liv og lære - kjempefint! Jeg synes det er et problem samfunnsmessig at mange fortsatt ser på menn i lys av sitt kjønn som evneveike når det kommer til bekledning av barna, og at om de mot formodning skulle mestre det - så er det behov for applaus. For å tilfredsstille sine egne barns grunnleggende behov.

Jeg blander meg ikke inn i hvordan hver enkelt familie løser hverdagen. Vi er alle barn av vår tid, og kan ikke kaste alt vi har lært på båten. Ikke er det alle som ønsker å endre noe på denne biten heller. De fleste av oss har antageligvis vokst opp med at det er pappaer som klipper gresset og sørger for skifte av hjul, og at mammaer har ansvar for riktig påkledning og innkjøp på den fronten.

Gammel 03-10-10, 16:42   #185
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kan jeg si ja på alt, i den grad vi har kontroll har vi hvertfall like god kontroll på størrelser og barna begge to. Sko er vanskelig, vi liker begge best å ha med jentene fordi skostørrelser varierer så himla mye.

Egentlig gjør vi alt i as hjemmet begge to. Jeg kan gjerne skifte både dekk og slå plenen, jeg var veldig opptatt av å lære alt slikt i oppveksten, for jeg ville i størst mulig grad vite at jeg fikset det meste når jeg var på egen hånd. Vi trår vel egentlig til der det trengs begge to, jeg synes det er fint at vi har det sånn.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:25   #186
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir utrolig rart at jeg ikke skulle forlange av min mann/han skulle forlange av seg selv at han skal kunne dette, all den tid dette er delvis hans ansvar? Man må da kunne det man har ansvar for?

Jeg forlanger at min eldste datter skal kunne vaske do også, siden det er hennes ansvar.

Gammel 03-10-10, 19:30   #187
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er aldeles supert er at de mennene som har minst med barnas tøy å gjøre mens de er gift eller samboer er i størst fare for å bli skilt, og dermed få stålkontroll, i hvert fall annen hver uke. .

http://www.ldo.gazettebeta.no/nn/Akt...er-skilsmisse/

Gammel 03-10-10, 19:42   #188
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det blir utrolig rart at jeg ikke skulle forlange av min mann/han skulle forlange av seg selv at han skal kunne dette, all den tid dette er delvis hans ansvar?

Det er ikke rart. Det som er rart er at du uten videre overfører dette på resten av samfunnet, helt ukritisk.

Gammel 03-10-10, 19:50   #189
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er rart at dette er noe ikke alle menn eller kvinner vet. Jeg hadde ikke blitt overasket om mannen min ikke visste skostørrelsen til lillesøster (i og med at jeg ikke vet den selv...), men det hadde overasket meg om han ikke visste dersom vi ikke bodde sammen. Da måtte nok jeg ha visst når bilen trenger nye dekk også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 20:49   #190
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det er ikke rart. Det som er rart er at du uten videre overfører dette på resten av samfunnet, helt ukritisk.

Det er jeg helt enig i.

Jeg reagerer også på at du kallar en stor del av mannfolka for tilbakestående.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 21:16   #191
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det som er aldeles supert er at de mennene som har minst med barnas tøy å gjøre mens de er gift eller samboer er i størst fare for å bli skilt, og dermed få stålkontroll, i hvert fall annen hver uke. .

Blir ikke det litt underlig å automatisk tenke at det ikke er likestilling i et hjem hvor bare den ene parten har oversikt over den delen som innebærer klær til barna? Jeg vil påstå at vi er svært likestilte her hos oss altså, og vi velger ansvarsområde ut fra hva vi liker å ha orden på selv, uavhengig av hva samfunnet ellers måtte mene om hvem som burde eller ikke burde gjøre hva.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 21:29   #192
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hva han vet og ikke vet. Han vet hva ungene eier. Han vet vel ca størrelse tenker jeg, det er vel omtrent så nøye jeg også har oversikten. Men oversikten over hva som trengs av innkjøp på klesfronten er det vel jeg som har. Dvs det er mulig vi ikke er helt enige om definisjonen av "trengs".

Gammel 03-10-10, 21:56   #193
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har nok forklart meg litt dårlig, for jeg mener ikke at det kun er hvem som skifter dekk og hvem som sørger for klær som teller. Det er selvsagt helheten. Jeg forstår kjempegodt at folk er uenige med meg hvis man ikke synes det er noe problem at menn hovedsaklig tar ansvar for "harde ting" som vedlikehold/skruing/gressklipping, og at kvinner generelt tar ansvar for omsorgen av barna. Da snakker jeg om praktisk omsorg, ikke nødvendigvis lek og normalt samvær i hverdagen - som selvsagt også viktig.

Hvis folk synes det er ok med tradisjonelle foreldreroller, så skjønner jeg heller ikke behovet for å forklare og forsvare inngående. Lever man på den måten og synes det er ok, så er det samsvar mellom liv og lære - kjempefint! Jeg synes det er et problem samfunnsmessig at mange fortsatt ser på menn i lys av sitt kjønn som evneveike når det kommer til bekledning av barna, og at om de mot formodning skulle mestre det - så er det behov for applaus. For å tilfredsstille sine egne barns grunnleggende behov.

Jeg blander meg ikke inn i hvordan hver enkelt familie løser hverdagen. Vi er alle barn av vår tid, og kan ikke kaste alt vi har lært på båten. Ikke er det alle som ønsker å endre noe på denne biten heller. De fleste av oss har antageligvis vokst opp med at det er pappaer som klipper gresset og sørger for skifte av hjul, og at mammaer har ansvar for riktig påkledning og innkjøp på den fronten.

Det er ganske interessant å se på hvordan jeg og husbonden har fordelt våre arbeidsoppgaver, i et slikt perspektiv. Han er oppvokst i et meget tradisjonelt hjem, der mor hadde hånd om alt i huset, og far alt utenfor. Da han flyttet for seg selv MÅTTE han lære seg renhold, så det kan han. Og det er blitt hans oppgave hjemme hos oss. Men matlaging og klær har han aldri tenkt noe særlig på (du kommer langt med frossenpizza og julegaver fra mamma). Så de delene av husholdningen står jeg for.
Jeg har inntrykk av at dette begynner å bli en vanlig måte å fordele det på, etter at mannfolkene har flyttet deler av sitt arbeid inn i huset. De tar seg av mat og/eller renhold, fordi det er noe man må lære seg når man bor på hybel. Men oppgaver som dukker opp når man får hus, hjem og barn, de fordeles tradisjonelt.

Er dette et problem? Er det et problem hvis jentene mine får inntrykk av at klesinnkjøp er kvinnfolkarbeide og gulvvask er noe som forbeholdes menn? Jeg vet ikke. Det er ikke sunt med fastlåste roller, men på den andre siden har jeg inntrykk av de fleste ungdommer av hankjønn i dag føler seg mer hjemme i en klesbutikk, enn de jeg kjente da jeg gikk på ungdomsskolen. Så tidene vil nok endres der også, sakte med sikkert.

-------
Jeg føler jeg går litt i surpomp-modus av innleggene dine, Mim. Du kommer med en del slag under beltestedet, som gjør at jeg mister litt av lysten til å gå inn i en ellers interessant diskusjon. Men siden jeg har som nyttårsforsett å fjerne alle spor av 4-årstrassen min, så gjør jeg det likevel.

Det blir utrolig rart at jeg ikke skulle forlange av min mann/han skulle forlange av seg selv at han skal kunne dette, all den tid dette er delvis hans ansvar? Man må da kunne det man har ansvar for?

Jepp, derfor har jeg ikke peiling på hvor grønnsåpa er her i huset. Gulvvask er ikke mitt ansvar. Jeg har heller ingen oversikt over når det er tomt for oppvaskmiddel, eller hvilket merke vi bruker. Det er ikke min jobb.

Linken din, og det smilefjeset der, er helt på trynet, og har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Likestilling betyr ikke at begge to må kjøpe samme antall gensre. Millimeterrettferdighet er noe av det mest urettferdige som fins.

Gammel 03-10-10, 22:09   #194
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ja, og amen. Og å dømme resten av forholdet nord og ned?!

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 22:15   #195
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Her i huset har mannen mest kontroll på størrelsen ungene har på klær. Jeg vet det selvfølgelig, men han har stålkontroll.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 22:19   #196
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Mim, jeg tror også at likestilling er viktig i et forhold. Men å dra det derfra til at alle foreldre, både mødre og fedre, skal ha kontroll på klærne til ungene, det henger da ikke på greip?

Mener du at en aldri bør fordele ansvarsområder, fordi det hemmer likestillingen? Den ene kan ikke ha ansvar for matlagingen, fordi da er man ikke likestilt lenger, og forholdet er dømt til å mislykkes. Den ene kan ikke ha ansvar for ukeshandlingen, da er man på skilsmissens rand.

Gammel 03-10-10, 23:00   #197
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er ikke sann, altså.

Gammel 04-10-10, 13:44   #198
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er ikke sann, altså.

I`ll say... Nå ble jeg schikkli redd her, best å sende mannen ut for å kjøpe gymsko den dag i dag. Etter at han har laget middag, selvfølgelig, det er det nesten alltid han som gjør.
La meg se, hvis han aldri kjøper klær til barna, men alltid lager middag, betyr det at det er ca 50 % sjanse for at vi blir skilt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 14:07   #199
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville forundret meg om min partner kan mine barns størrelser, all den tid han har møtt de tre, fire ganger. Derimot kan han navnet mitt - og til og med stave det riktig.

Jeg kan ikke selv ramse opp barnas kles- og skostørrelser på stående fot, og har slett ikke alltid oversikt over hva de mangler/hva de har for mye av. Allikevel har jeg ennå ikke regnet meg som tilbakestående, men mulig Mim mener noe annet.

Derimot hadde jeg en eksmann som hadde god kontroll over hva barna hadde, hva de trengte, og størrelsene deres. Allikevel er han faktisk min eksmann. It's a strange world.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 14:54   #200
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde en eksmann? Har du gjort noe overilt nå, Thursday?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.