|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#122 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet din partner ...- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Ja visst!
|
|
|
#123 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Vet din partner ...
Hjemme hos oss har vi en helt klar arbeidsdeling som vi har diskutert oss fram til for å minimere konfliktpotensialet i en travel hverdag. Blant annet holder han orden på kjøkkenet, vasker, har kontroll på matvarer og slikt, mens mitt hovedansvarsområde er klær og klesvask. Avtalen er at vi ikke legger oss opp i det som er den andres ansvar, og vi valgte det vi syntes var mest lystbetont og som bø på minst motstand. Sambo har rett og slett ikke øye for klær: han bryr seg katta om ting er hullete eller skittent, for stort eller for lite, så lenge man ikke fryser eller er for varm. Derfor falt klær på meg. Jeg hater å rydde og vaske opp mens han synes det er helt greit, og dermed falt det på ham.
|
|
|
#124 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Vet din partner ...- hvilken størrelse barna dine bruker i klær?
|
|
|
#125 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Vet din partner ...Javnt over. Det er dog noen klær som JEG har bestemt har blitt arvet nedover i rekkene, som han ikke har fått med seg. Det kan jeg kanskje ikke klandre ham for. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Vet din partner ...Mannen hadde faktisk sånn ca oversikt på str i klær da han ble spurt, men sko var han usikker på. Det er jeg som handler generelt. Han både vasker, bretter og stryker tøy. Men studerer det vel ikke så godt. Har vel både med fordeling og interesse og gjøre. Tydeligvis vanlig. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Sliter med tastaturet
Jeg tenker at man tar ansvar for det man må ta ansvar for, og for det som er hensiktsmessig. F.eks er det jeg som tar ansvar for byttetøy, fordi det er jeg som henter og dermed daglig ser hva som er brukt den dagen. Jeg synes det ville være bortkasta energi om begge skulle holde oversikt over slike ting. Imidertid er det han som leverer, og tar ansvar for å kle dem om morgenen. Arbeidsfordeling. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Står på egne ben
Sv: Vet din partner ...- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Ja faktisk på alle tre når jeg spurte han nå. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
saftig
|
Sv: Vet din partner ...- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Jeg spurte nå, og han svarte faktisk riktig på begge to.
Skremmern sa vel egentlig det jeg mente. Unødvendig å slenge rundt seg med sånne ord, Mim.
|
|
|
#130 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Vet din partner ...hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Ja!
|
|
|
#131 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Vet din partner ...Klesstørrelse hadde kan han antagelig tenke seg til på samme måte som meg. Hva som faktisk faller i smak er jo et annet kapittel.
|
|
|
#132 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Vet din partner ...Nå er han ikke hjemme, så jeg får ikke spurt han, men jeg har inntrykk av at han har passe peiling. Han husker nok ikke helt det 92-98-104-etc systemet, men han er like vel fullt i stand til å gå inn i en klesbutikk og kjøpe klær til barna, siden han ikke er tilbakestående og ikke er analfabet. (Jeg vet ikke dekkdimensjonen på bilen vår, gjør det meg hjelpesløs eller tilbakestående? |
|
|
|
|
|
#133 |
|
geskjeftig
|
Det blir litt komisk når man må på død og liv må dele enhver oppgave helt likt for å kunne kalle seg likestilt, altså. Jeg mener det får holde at man deler arbeidsbelastningen likt, og ingen er helt hjelpeløse. For oss er det mer hensiktsmessig at hver velger sine ansvarsområder etter interesse og egnethet. Mannen klarer dette om han må, på samme måte som jeg sikkert ville greid å finne ut hva slags bensin bilen vår bruker, om jeg trengte å vite det. Som du sier, vi kan jo lese. Resonnere kan vi også.
|
|
|
#134 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet din partner ...Ja til alle, bortsett fra hva de trenger. Det vil si, han vet jo om de trenger noe akutt akkurat nå, men akkurat når det gjelder innkjøp er det faktisk jeg som pleier å gjøre det. Eller, i hvert fall planlegge det. Han kan gjerne dra til byen for å kjøpe sko eller klær med ungene, men jeg har som regel bedre oversikt på akkurat det området.
|
|
|
#135 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vet din partner ...Det er gubben som tar seg av klesvasken her i huset, uten at jeg føler meg veldig tilbakestående av den grunn. For meg blir det litt teit at man MÅ gjøre halvparten hver av alt i heimen. Her fordeles oppgavene etter anledning, interesse og lyst. Fungerer ypperlig.
|
|
|
|
#136 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Vet din partner ...Jeg er forresten helt bortreist når det gjelder mathandling. Når jeg kommer i butikken vet jeg så og si aldri om vi trenger melk eller brød, hva slags pålegg det minker av, eller hva som skal til for å lage en hel middag uten å mangle noe. Jaggu godt vi utfyller hverandre og ikke er klin like.
|
|
|
#137 |
|
Ringskrømt
|
Men assa, partneren vet jo hvor gammel barnet er, da, så om h*n ikke akkurat vet at 5 år er 110, er det bare å spørre ekspeditøren "hei du, ungen min er 5 år, hvilken størrelse er det?" På H&M er det i tillegg sånne oversikter.
|
|
|
#138 |
|
geskjeftig
|
Ja, virkelig.
|
|
|
#139 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Vet din partner ...Nei, han vet ikke en dritt. Det er jeg som holder orden på alt det der. Og blå klær går til storebror som bruker 116, uansett hvor små de er.
|
|
|
#140 |
|
Ringskrømt
|
Jepp.
|
![]() |
|