Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-12, 09:18   #1
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg kan lett forstå behovet for enkle løsninger og ferdigpakker, men AI det henger jeg ikke med på. Halve morroa med ferie i utlandet er, for meg, å rusle rundt og finne spennende restauranter og nye smaker.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 09:23   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig enig i dette, men for oss som har fire barn blir det faktisk vesentlig billigere med AI enn når man spiser ute på egen hånd. Mye kjipere synes jeg, men altså mye billigere.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg kan lett forstå behovet for enkle løsninger og ferdigpakker, men AI det henger jeg ikke med på. Halve morroa med ferie i utlandet er, for meg, å rusle rundt og finne spennende restauranter og nye smaker.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 09:39   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi synes charter er helt fint.
Vi har vært på 2 charterturer med barn, Blue Village Callisto i Agia Napa da barna var 5 og nesten 2 år. Andre gang da de var 5 og 9, til Pegasos World, Nazar sitt anlegg i Side, Tyrkia. Begge steder var flotte og det var utrolig barnevennlig.

Grunnen til at vi har reist flest ganger med eget opplegg med å bestille fly, bil og leilighet er rett og slett fordi vi har kunnet planlegge sommerferien tidlig og har kunnet bestille flybilletter når de har blitt lagt ut for salg. Og da har vi kommet ut mye rimeligere enn å bestille charter.

Ang å tørre å spise annerledes mat så må jeg skryte litt av barna mine.
I fjor sommer var vi i sør Spania og dro en dag over til Tanger, Marokko. Der var vi på en restaurant og spiste en marokansk meny med flere småretter. Gutta smakte på alt men det var kun en rett de ikke spiste opp, pluss desserten som var veldig søt, dekket med melis.

Gammel 02-04-12, 09:44   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg er veldig enig i dette, men for oss som har fire barn blir det faktisk vesentlig billigere med AI enn når man spiser ute på egen hånd. Mye kjipere synes jeg, men altså mye billigere.

Mensyns du din rett til billig ferie er større en lokalsamfunnet du gjester sin økonomi?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 09:45   #5
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

All inclusive er ingen ny ferieform. Franskmenn, italienere, tyskere osv har feriert på denne måten i flere tiår, det er først de siste årene denne typen ferie har blitt tilgjengelig også for oss nordmenn\skandinavere.
Tunisia, som jeg kjenner godt til, har hoteller\senter som har kjørt slike opplegg helt siden midten på 60-tallet. Man må heller ikke glemme at mange sysselsettes på disse hotellene\senterene også, helt sort\hvitt er det ikke.
Ser det spesiellt tydelig i Tunisia nå hvor turismen stoppet med en gang urolighetene startet i fjor vinter. Familier som er fullstendig avhengig av inntektene fra jobben på hotellet har nå ingenting å leve av. Alle venter og håper turistene snart vender tilbake.

Gammel 02-04-12, 09:44   #6
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Sånn tenkte eg og før eg fekk barn! Men når ein har tre barn der minst ein er kresen er det ikkje like moro å gå gatelangs med slitne barn på jakt etter ein plass som tilfredstiller alle sine ønsker. Og endå mindre moro å betale for mat som det såvidt blir pirka i. Då er det veldig greit med Sunwing sin All inclusive buffèt der barn et gratis i følge med foreldre. Dei skal strengt tatt forsyne seg frå Lollo og Bernies barnebuffèt, men eldstejenta fekk lov til å forsyne seg frå voksenbuffèten i fjor. Ho er litt mindre kresen enn mellomste. Mellomste var storfonøgd med spagetti Bolognese, pommes frites, kylling nuggets, hamburger og fiskepinnar frå barnebuffèten. Absolutt ikkje gourmet-mat eller helsekost, men eg tenker at dei nok ikkje får varige helseplager av å ete litt junk eit par veker på ferie. Og vi voksne var også fornøgd med vår buffèt!

Akkurat no er tanketom charter-ferie der alt blir servert på eit sølvfat akkurat det eg treng for å samle ny energi i ferien. Og eg gidd ikkje å ta meg nær over at andre kallar det helvetes-ferie.
Og når det gjeld kva det gjer med lokalsamfunnet tenker eg som så at det hjelper i alle fall ikkje lokalsamfunnet om vi nordmenn plutselig bestemmer oss for å droppe charter-ferie til Hellas. Då får vi heller fortsette å reise og prøve å legge igjen litt pengar utanfor hotellet også. Om ikkje på restaurantar, så kanskje på andre ting. Leie av solsenger og diverse aktivitetar på stranda, souvenirar, butikkar, leiebil osv.
Og når alle ungane mine kjem i skulealder og forhåpentligvis er litt mindre sære i kosten kan vi droppe all-inclusive og prøve litt restauranter også.

Gammel 02-04-12, 09:59   #7
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Sånn tenkte eg og før eg fekk barn! Men når ein har tre barn der minst ein er kresen er det ikkje like moro å gå gatelangs med slitne barn på jakt etter ein plass som tilfredstiller alle sine ønsker. Og endå mindre moro å betale for mat som det såvidt blir pirka i. Då er det veldig greit med Sunwing sin All inclusive buffèt der barn et gratis i følge med foreldre. Dei skal strengt tatt forsyne seg frå Lollo og Bernies barnebuffèt, men eldstejenta fekk lov til å forsyne seg frå voksenbuffèten i fjor. Ho er litt mindre kresen enn mellomste. Mellomste var storfonøgd med spagetti Bolognese, pommes frites, kylling nuggets, hamburger og fiskepinnar frå barnebuffèten. Absolutt ikkje gourmet-mat eller helsekost, men eg tenker at dei nok ikkje får varige helseplager av å ete litt junk eit par veker på ferie. Og vi voksne var også fornøgd med vår buffèt!

Akkurat no er tanketom charter-ferie der alt blir servert på eit sølvfat akkurat det eg treng for å samle ny energi i ferien. Og eg gidd ikkje å ta meg nær over at andre kallar det helvetes-ferie.
Og når det gjeld kva det gjer med lokalsamfunnet tenker eg som så at det hjelper i alle fall ikkje lokalsamfunnet om vi nordmenn plutselig bestemmer oss for å droppe charter-ferie til Hellas. Då får vi heller fortsette å reise og prøve å legge igjen litt pengar utanfor hotellet også. Om ikkje på restaurantar, så kanskje på andre ting. Leie av solsenger og diverse aktivitetar på stranda, souvenirar, butikkar, leiebil osv.
Og når alle ungane mine kjem i skulealder og forhåpentligvis er litt mindre sære i kosten kan vi droppe all-inclusive og prøve litt restauranter også.

Dette kunne jeg ha skrevet også men vi har ikke 3 barn men 2.

Vi har vært på Sunwing men ikke hatt AI. Har dog hatt frokost inkludert der. Men vi har spist en del i resturantene på Sunwing fordi barn spiser gratis og det tjener vi jo en del penger på.

Gammel 02-04-12, 08:47   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg var det en enkel måte å sammenfatte mine følelser rundt charter på, jeg hadde ikke først og fremst andres valg i tankene da jeg skrev.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 09:53   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi var på et stort resort (ikke AI, men godt skjermet fra befolkningen) på Bali kort tid etter bombingen. De ansatte takket oss for at vi kom til landet (for mange hadde avbestilt, og dette var vel over ett år etterpå) , og fortalte om alle hotellene som hadde måttet si opp folk. Jeg følte vel ikke at jeg gjorde stedet en bjørnetjeneste ved å være der, tvert om.

Gammel 02-04-12, 11:19   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedpoenget med ferie for oss er å gjøre ting sammen, slappe av, gjøre noe man trives med, rett og slett!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 11:21   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hovedpoenget med ferie for oss er å gjøre ting sammen, slappe av, gjøre noe man trives med, rett og slett!

Dette tror jeg gjelder de fleste?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 11:57   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror ikke dere er veldig unike, i så måte.

Gammel 02-04-12, 11:26   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om vi vel bare har dratt på charter etter at vi fikk barn, så er det familietiden som er viktigst. Vi har testet ut sånne bamsklubbgreier to ganger, den ene gangen når eldste var 3.5 år stakk han av, den andre gangen året etter ville han ikke. Så det har vi ikke gjort noe mer. Selv om vi er på charter så er vi nesten ikke på hotellet, vi farter rundt på øya eller stedet vi er for å se mest mulig. I år drar vi ikke på charter til Italia, men jeg er helt sikker på at hotellet vi skal til er en charterestinasjon for andre land. Vi kommer garantert til å kjøre Nord-Italia på kryss og tvers mens vi er der.

For oss har charter vært en enkel måte å reise på med små barn, men nå som gutta er blitt store regner jeg med at det blir mindre av det, i alle fall hvis vi drar på sommeren.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 11:30   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Startour sine barneklubber er 2 timer x 5 dager.

Gammel 02-04-12, 11:54   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når dere skriver charter, så mener dere ferdig pakke med Star Tour, Ving osv, ja?

Når vi flyr med sas til en by i sør-Spania, bor på et leilighetskomplaks (resort?) med svømmebasseng bestilt gjennom hotels.com, hotellet arrangerer bassengleker/quiz/grillaften m/barnedisco - reiser vi charter da? (Nei, ingen måltider på hotellet, vi spiser ute på verierte steder eller kjøper mat på de fantastiske matbutikkene og spiser hjemme.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 11:56   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Når dere skriver charter, så mener dere ferdig pakke med Star Tour, Ving osv, ja?

Jeg mener i alle fall det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 12:00   #17
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg mener i alle fall det.

Jeg tror det er det vi mener i denne diskusjonen ja. Strengt tatt ville vel resortfamiliehotellpakke være en bedre beskrivelse, for charter i seg selv kan jo være alt mulig (jeg reiste en gang charter til Jersey, det var fly og hotell og ellers ingenting som minnet om charter).

Det er i det hele tatt mange kontraster i diskusjonen, for man kan jo fint reise ikke-charter og nærmest leve mer charter enn om man gjør det... Som 007 blant annet illustrerer, hvis man da bestiller alene men benytter seg av alle tilbud vil jo det nesten bli mer organisert enn om man kjøper en pakke der man ikke bruker så mye annet enn det mest elementære.
Det er ganske stor kontrast mellom mange egenorganiserte ferier og det Tallulah beskriver ift å bli kjent med lokalbefolkning og komme hjem til dem, for å si det sånn. Jeg tror ikke akkurat at jeg ved å bestille fly selv til Nice og leie et feriehus rett utenfor vil komme i nærkontakt med lokalbefolkningen i mye større grad enn om jeg hadde bestilt en ferdigpakke.

Gammel 02-04-12, 12:21   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er i det hele tatt mange kontraster i diskusjonen, for man kan jo fint reise ikke-charter og nærmest leve mer charter enn om man gjør det... Som 007 blant annet illustrerer, hvis man da bestiller alene men benytter seg av alle tilbud vil jo det nesten bli mer organisert enn om man kjøper en pakke der man ikke bruker så mye annet enn det mest elementære.
Det er ganske stor kontrast mellom mange egenorganiserte ferier og det Tallulah beskriver ift å bli kjent med lokalbefolkning og komme hjem til dem, for å si det sånn. Jeg tror ikke akkurat at jeg ved å bestille fly selv til Nice og leie et feriehus rett utenfor vil komme i nærkontakt med lokalbefolkningen i mye større grad enn om jeg hadde bestilt en ferdigpakke.

Hva mener du med "men benytter seg av alle tilbud"? Hvilke tilbud? Om man benytter leilighetens svømmebasseng og deltar på quiz, går man da over i charterkategorien?

I den lille spanske byen vi skal bo er det en del hoteller, men mest vanlige leiligheter. De fleste restauranter har engelsk meny, men langt fra alle. Vi leier bil og loffer rundt og vi føler at vi, etter 4 år i samme området, har fått et innblikk i hvordan det er å leve og bo i området.
Det er mest spanske turister i byen, mange spanjoler har ferieleiligheter der. Nå resier vi før den spanske sommerferien i år, men ellers pleier det være mange spanjoler der, en del engelskmenn, en del turister fra andre land og få nordmenn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 12:26   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hva mener du med "men benytter seg av alle tilbud"? Hvilke tilbud? Om man benytter leilighetens svømmebasseng og deltar på quiz, går man da over i charterkategorien?

Jeg brukte bare din beskrivelse som et eksempel på at det er veldig mange flytende overganger her. Jeg gjør meg ikke opp noen mening om når man går over i charterkategorien, jeg påpeker bare at man i praksis kan ha helt like ferier ved å bestille på den ene og den andre måten slik at det ikke bare er bestillingen som har noe å si, men rett og slett hvordan man legger opp ferien sin og hva man velger å gjøre.

Jeg personlig tar heller en charter til Rhodos enn å bestille fly selv og leilighet i Marbella, for å gi et eksempel, for meg vil dette siste gi en ferie jeg i mye mindre grad liker i praksis. Mitt poeng er at å lage opplegg selv ikke akkurat er noe som garantert gjør at man lever blant innfødte, for å sette det på spissen. Det blir hva man gjør det til nesten uansett.

Gammel 02-04-12, 12:29   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei, det har du rett i. Og man kan fint komme i kontakt med lokalbefolkningen når man reiser med charter også. Hvis du søker opp alt jeg har skrevet om charter på FP så vil du se at jeg er ikke entydig negativ. Om vi skal tilbake til Parga så er det godt mulig at vi velger charter denne gangen også, om det kommer ut billigere enn å orge selv. Sist vi var der bodde vi på et lite familiedrevet hotell (med avtale med bl.a. Apollo), leide bil, kjørte langt opp i fjellene, sov over på et kårni høyfjellshotell sammen med det greske skilandslaget og en hotellvert som så ut som Jonathan Pryce i Brazil, besøkte klosterne i Meteora, spiste på rare, små roadside cafeer, kjørte oss vill, besøkte et bittelite, privatdrevet museum som tok være på romerske ruiner (Den greske staten ville kun finansiere greske ruiner), ble kompis med ene serivtøren på den greske restauranten vi endte opp med å spise på omtrent hver dag og opplevde mange sider ved fastlandshellas jeg ikke ville ha vært for uten.

Den ferien vil skal ha i Florida nå kommer til å bære mer preg av resort-ferie enn det den charterferien gjorde.

Det jeg i hovedsak har problemer med er feriesteder som kunne vært hvor som helst i verden, fordi de serverer den samme maten, alle snakker svensk eller engelsk, man trenger ikke bevege seg ut i lokalmiljøet (mange steder er det umulig, for resorten ligger så øde til), og man ikke bidrar til lokalområdets økonomi i nevneverdig grad.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.