|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Billige familieferier?
Her får mannen utbetalt ca 15-20 000 kr mer vil jeg tro, enn normalt. Så det utgjør en forskjell på vår «vanlige» junilønn iallefall.
![]() |
#182 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billige familieferier?Det var vel snakk om 100 000 alt i alt, ikke 100 000 igjen til ferie? Med to voksne i full jobb blir det jo endel ekstra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Ringskrømt
|
Herlig. Jeg er sikker på at dere får en helt fantastisk tur med masse fine minner av glade unger!
![]() |
#185 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Billige familieferier?Mulig vi får igjen rundt 20 000kr av feriepengene etter vanlig lønn har dekket utgiftene?? Men jeg jobber ikke fullt da.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Billige familieferier?Charter kan være helt fint det, jeg hadde gladelig betalt en del for å dra tilbake til sunwing resort sandy bay på kypros, men jeg gidder ikke følge utfluktene eller ha AI da, jeg vil ha fordelene charter gir ved direktefly, hotell og henting på flyplass, men resten av ferien vil jeg planlegge og ha kontroll over selv.
![]() |
#187 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Billige familieferier?Vi brukte vel rundt 70.000 på ferien vår i fjor (rundtur i USA med MASSE shopping og opplevelser), så i år blir det Norgesferie. Eller, ferie og ferie... Det blir flytting, flytting, flytting. Turer til Tusenfryd og Sommarland i Bø, tenker jeg. Og hvis vi ser at vi har litt ekstra god råd - Dyreparken i K.sand. Ungene maser om Sabeltann. :sliten:
![]() |
#188 |
En som trener
|
![]() Sv: Billige familieferier?Charter med all inclusive er prisgunstig og praktisk hvis man f.eks. er to aleneforeldre som skal reise med f.eks. til sammen fem barn. (Når barn spiser gratis AI i følge med voksen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
I mål
|
Ja, jeg var litt kjapp der altså. Jeg ser det finnes mange varianter, og det er klart at type rutefly og leiebil ofte vil være enkelt og greit. Tenkte litt mer i retning av kollektivtransport til mindre steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Glamorøs
|
Ekstreme ønsket?
Dixie sa ikke at hun angret på grunn av nedlatende uttalelser, men fordi hun fikk opplysninger om hva all inclusive ofte gjør med lokalsamfunn. Hun sa også at hun syns det var bra å bli opplyst. Jeg syns ikke det er frekt å opplyse folk om hva masseturisme gjør med andre samfunn, men man kan selvsagt la være å beskylde de som uvitende har valgt denne ferieformen for å være egoistiske jævler. Men jeg syns faktisk ikke det er de rikes folkerett å ha en "enkel" ferie på bekostning av andre.
![]() |
#191 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Vanlig og gjennomsnittlig er jo ikke det samme, nødvendigvis. Folk med høye lønninger kan dra gjennomsnittet opp, slik at flertallet kan være langt unna gjennomsnittslønna. Jeg vet ikke noenting om hvordan dette forholder seg i norske lønninger, men man kan absolutt ikke anta at gjennomsnittslønna er den flest mennesker har.
![]() |
#192 |
I mål
|
Jeg har ingen grunn til å ha såre tær i forhold til dette, jeg er på mange ulike ferier selv. Jeg gidder ikke bruke kvelden på å diskutere det prinsipielle jeg reagerer på i denne sammenhengen, så jeg dropper det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Keep calm and trot on
Jeg håper virkelig ikke du eller noen andre tok seg nær av den kommentaren, altså. Det var jo bare for å illustrerer hvor forskjellige man er i feriepreferanse.
![]() |
#194 |
Unik
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg liker Sunwing med barn. Fordi vi slipper å planlegge så mye i forkant, det er lekeplass, direktebuss og direkteflight, tilrettelagte svømmebasseng, nærhet til strand osv.
![]() |
#195 |
Glamorøs
|
Absolutt ikke, det kunne ikke falle meg inn å ta meg nær av det!
![]() |
#196 |
Glamorøs
|
Det er det heller ingen som gjør.
Sist redigert av Tallulah : 01-04-12 kl 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Keep calm and trot on
Jeg er helt enig med deg. Jeg blir ikke støtt av at noen ikke trives med charter heller, jeg gjør heller ikke det. Jeg har riktignok blitt litt lei meg en gang når en person irl antydet at jeg var kjedelig som person fordi jeg ikke var så glad i å reise, men det har jo ikke noeher sagt.
![]() |
#198 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Billige familieferier?Vi betalte over 40' kun for fly og hotell på min eneste chartertur, det var riktignok for 3 uker. Det synes jeg var svindyrt.
![]() |
#199 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Billige familieferier?Noen av oss er veldig fleksible, og drar på egenkomponert utenlandsferie ene året, og chartertur neste år, og turer i eget land derimellom. Og trives godt med alt. Vi trives faktisk alltid på ferie, samme hvor vi er. Og enten vi er ene eller andre stedet, så har det vel aldri skjedd at barna har vært på en annen aktivitet enn oss. Og det er helt greit.
![]() |
![]() |
#200 |
maler
|
![]() Sv: Billige familieferier?Charter er vel noe man ofte velger fordi det blir rimeligere i tillegg til å være enkelt? Jeg tror det skal litt til å slå charter i pris (gitt samme mengde greier inkludert og samme standard) hvis man er en a4-familie på tur. Det 3. barnet er dyrt å få med seg, det 4. enda dyrere. Med fly og leiebil blir det ikke samme prisforskjell. Men bestiller man seg inn på et sunwingopplegg, er det jo ganske mye som er inkludert. Ofte er all mat, drikke, is og aktiviteter med i prisen.
![]() |
|
|