|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor mye betaler dere i billån på familiens bil/biler per måned? | |||
1000 kr eller mindre |
![]() ![]() ![]() ![]() |
53 | 43,44% |
2000 kr |
12 | 9,84% |
3000 kr |
24 | 19,67% |
4000 kr |
10 | 8,20% |
5000 kr |
7 | 5,74% |
6000 kr |
6 | 4,92% |
7000 kr |
5 | 4,10% |
8000 kr |
2 | 1,64% |
9000 kr |
1 | 0,82% |
10 000 kr eller mer |
2 | 1,64% |
Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Statistikk kan brukes på mange måter. Er man virkelig glad i sine barn kjøper man ikke hytte og bruker bilen dit. Da reiser man ikke på bilferie og man kjører bare når det er virkelig påkrevd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Men det var vel ingen her som mente at man skulle selge huset og leve på posesuppe for å få kjøre rundt i en splitter ny Volvo? Det finnes mange biler, i mange prisklasser som har gjort det bra i nyere sikkerhetstester, det er ett enormt marked for de fleste lommebøker.
![]() |
#183 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Det var litt av en bås du satte meg i nå, synes jeg. Å kjøre med en fullt brukbar og sikker nok bil som ikke kostet en årslønn er altså på linje med å droppe bilsikring, ikke bry seg om kosthold og ikke vaksinere ungene sine?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
|
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Jeg ser at det er forskjell på billige gamle vrak og nyere sikre biler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Det er rart hvordan barn-i-bil-diskusjoner alltid får dårlig-mor-følelsene til å blomstre i alle leire, enten det gjelder bakoversikring, barn i forsetet, ekstraseter bak eller prisklasse på bilen. Det har vel noe med formuleringene til endel i slike tråder. Gjerne "Jeg skjønner hva du sier, men JEG ville aldri utsatt mine barn for noe sånt".
![]() |
#186 |
Kamerat Pære
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?
![]() |
#187 |
|
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Men er det ikke like rart å spy ut CO2 på unødvendige ferieturer og å utsette ungene for unødig bilkjøring til ei hytte på fjellet når man like gjerne kan holde seg hjemme og la være å utsette både ungene for risiko og miljøet for en stor belastning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?De aller fleste trafikkulykkene som gir barn personskade (såpass at de må behandles) skjer når barna er fotgjengere, og ikke minst syklister. 90% av skadene på førskolebarn (som fotgjengere og syklister) skjer innenfor en radius av 500 meter fra hjemmet, om ettermiddagen, i følge Trygg Trafikk. Det beste trafikksikkerhetstiltaket er med andre ord at de som kjører bilen - uansett hvilken bil det er - ser seg litt bedre for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
weird
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?VR: Nå sammenblander du mine og Fnattens innlegg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?6700 kr. Har en bil årgang 2006 som ble bakt inn i huslånet, og en bil årgang 2011 som vi kjøpte ifjor og som skal være nedbetalt om et år. Neste gang vi skal ha bil, bør vi kunne betale den kontant ! Vi kjøpte kun på krita fordi den gamle bilen brøt sammen, og vi fikk behov for ny bil "her og nå".
![]() |
#191 |
Kamerat Pære
Det sikreste hadde selvsagt vært å pakke seg selv godt inn i bobleplast, sykkelhjelm og brodder og tatt i bruk beina. Om man i det hele tatt skal bevege seg utendørs. Alt kan man jo ikke sikre seg mot om man skal leve. Fri for vilje til å ta risiko er ikke mennesket heller.
![]() |
#192 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?En bil, ingenting i billån
![]() |
#193 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Jeg får bare tilstå mine synder. Jeg elsker bil! Nyere fine biler med automat uten nøkking ved giring, lydsvakhet, bensingjerrighet og som gir meg en følelse av kvalitet. De to siste bilene vi har kjøpt har jeg kjøpt i ren forelskelsesrus. Og begge bilene har jeg vært svært fornøyd med.
![]() |
#194 |
weird
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Det beste er nok tanks. Så kan man kle barna i Reimatec, ta på dem sykkelhjelm og sende med perfekt kuttede økologiske grønnsaker som matpakke, før man setter seg i tanksen og kjører dem til skolen. Det er mulig det blir vanskelig å bruke drop of-stedet på skolen, men det får bare være. Ingen skal si at jeg ikke elsker barna mine, altså!
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Oi og ganske mye Jøss. Det var veldig til reaksjoner på det jeg oppfatter som et fokus på å prioritere trygg og sikker bil. Så kan vi sikkert diskutere til vi blir blå hva som er BRA NOK innen bilsegmentet, men det må da være opp til hver enkelt å bruke penger (lånte eller sparte) på det de selv synes er de viktigste prioriteringene.
![]() |
#196 |
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vianne Rocher, jeg skjønner så absolutt hva du mener. Er også så absolutt enig!
![]() |
#197 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Du tar feil.
![]() |
#198 |
|
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Det er ikke tåpelig å bruke penger på en rimelig sikker bil. Skal man trekke argumenter til ytterkanten kan man spørre om de som ikke har råd til biler dyrere enn 30000 bør bli subsidiert. Som samfunn skal vi jo også bry oss om andres barn, ikke bare våre egne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Spørsmålet er vel også hvor grensa for "rimelig sikker bil" går. Og om alle bør bruke så mye de har råd til på bil og om det egentlig er litt synd på de barna som har foreldre som ikke har stor og dyr bil fordi de er villig til å utsette ungene sine for en sånn risiko.
![]() |
#200 |
søt
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Bilen min er gammel, men den HAR airbags. Og jeg er rimelig sikker på at de som kjører rundt i en dyr men ganske liten bil ikke er supertrygge de heller.
![]() |
|
|