Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-12, 00:07   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Har dokke drukke dokke snydens no mens eg har spist og sett fotball? Dei har god vin her da. Det skal dei ha.

Gammel 13-10-12, 00:13   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Er ikkje ferdig med første glaset enno. Vi held på med Carcassonne på iPad, og eg blir stadig avbroten i drikkinga.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 00:10   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

...

Sist redigert av Slettet bruker : 30-10-12 kl 01:08.
  Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 00:11   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har drukke seks sidan klokka fem. Eg kan framleis gangetabellen.

Gammel 13-10-12, 00:34   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Nå er det slutt med madammen,
hu pælma meg ut i går
Hun mener jeg drekker for mye,
i forhold til henne så drekker jeg normalt"

Jokke

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 00:50   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært ute med noen gode venner og drukket to halvlitere. På en fredagskveld etter en lang uke kjente jeg at det var nok, så nå er jeg hjemme, drikker saft og varmer en middagsrest. :kjedelig:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 01:10   #7
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan godt drikke et glass rødvin når barna er lagt, men det blir med det ene glasset. Det skjer ikke hver kveld, men kanskje tre ganger i uken, noen ganger nok fire ganger.

Jeg er aldri på skikkelig fest og om jeg er på jobbarrangement (var i går i London), så blir det heller ikke store mengder. I går ble det 3 eller 4 glass vin på arrangementet samt et par glass til lunsjen med kunder. Takket nei til alkohol på flyet i kveld fordi jeg rett og slett ikke hadde lyst på.

Det er svært sjeldent jeg drikker noe annet enn vin, kan gå år mellom hver gang. Jeg er aldri full.

Gammel 13-10-12, 23:13   #8
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et kontinentalt forhold til vin, dvs. drikker gjerne et glass hvis jeg önsker og föler for det enten det er tirsdag lunsj eller torsdag kveld - eller helg. For meg er det stemningen, selskapet, situasjonen og maten som avgjör om jeg vil ha vin, ikke ukedag. Har alltid en flaske eller to i kjöleskapet saann i tilfelle jeg faar lyst paa et glass og i snitt drikker jeg vel vin to-tre dager i uken, mer om sommeren, mindre paa vinterstid. Paa ferie drikker jeg daglig, men ikke mye. Det er sjelden at det blir mer enn ett eller to glass per gang jeg nyter vin, utenom hvis det er festlig lag, restaurantbesök e.l. Beruset saann at jeg kjenner det blir jeg sjelden, la oss si en gang eller fem i aaret, full kan jeg ikke huske sist jeg var. Aa droppe vin fordi det er barn til stede, höres helt fjernt ut for meg i min hverdag. Vi pleier aa servere en glass sprudlende naar foreldrene henter barna etter barnebursdag, for eksempel.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:46   #9
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi pleier aa servere en glass sprudlende naar foreldrene henter barna etter barnebursdag, for eksempel.

...har vært i barnebursdag på kontinentet hvor de serverte alkohol, så.... Vi er forskjellige.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:16   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vokst opp med alkoholdrikkende foreldre. På det nivået at jeg husker dem teite og fjollete på sydenturer, etc. Jeg likte det aldri. I miljøet vi vanker i, så er de fleste avholds, eller drikker et glass og to rødvin til god mat. Det er sjelden alkoholservering/drikking på fester (30- og 40-årsdager, f eks.), og ingen reagerer om noen ikke drikker. Det opplever vi jo ofte ellers, ettersom hverken gubben eller jeg drikker. Det vekker stor oppstandelse på julebord, etc.

Gammel 13-10-12, 23:56   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker stadig mindre. Jeg liker ikke følelsen av å være beruset, så ett glass eller to er passe på en vanlig lørdagskveld. Jeg er veldig glad i champagne, da blir det gjerne flere glass, og derfor har jeg nær sluttet å drikke det. Jeg orker ikke følelsen av slitenhet dagen derpå. Kan ikke fordra det. Min mann og jeg drikker til sammen én flaske vin i løpet av en uke, han drikker mer enn meg.

Jeg har sett de siste par årene at folk rundt meg drikker mer og mer. Og det er kanskje derfor jeg drikker mindre. Jeg lurer på om vi nå har kommet i alderen hvor en del utvikler alkoholproblemer.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 00:25   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ett moderat/lite alkoholforbruk.
Jeg drikker sjelden når jeg er hjemme, idag f.eks. har jeg jobbet på loppemarked hele dagen, supertrøtt og tørst, da syntes jeg det er godt med en flaske weissbeer.
Jeg kan godt dele ett par flasker Cava med en god nabo en lang sommerkveld/natt, men jeg slutter når jeg kjenner jeg blir "nummen".
En kald øl på engelsk pub i London hører også med, det smaker veldig godt.

Jeg er mye ute med jobb, ofte festmiddager, vin blir servert til alle retter, jeg drikker gjerne det obligatoriske glasset med store mengder vann til, evt. ber jeg om Farris. Hva andre måtte mene om meg når jeg takker nei gir jeg en god dag i, jeg har aldri opplevd det som ett problem eller noe negativt. Skulle jeg drukket de mengdene som konsumeres på festmiddager/kundemøter for de som er der i "enkelttilfellene", hadde jeg vært på avrusning store deler av året. Jeg er ute med kunder, dvs. det forventes en viss "standard". Men klart, jeg har meg ett par rotbløyter ila. året, da med bransjekollegaer, ikke med kunder. Men jeg kjenner det blir mer og mer sjelden, jeg hater dypt og inderlig å være bakfull og jeg tåler mindre og mindre. :knirk:

Mannen og jeg har ulike drikkevaner, jeg har lært meg å leve med de, men i begynnelsen var det plagsomt og unormalt for meg. Han drikker aldri midt i uken, eller han kan ta en øl av og til ila uken. Men tar seg alltid en øl og ett par glass vin fredag og lørdag. Jeg kan ta ett glass rødvin for å holde han med selskap til middagen. Men jeg er svært kresen og drikker kun hvis det er godt, ikke fordi jeg .

Jeg må aldri noe som helst mht alkohol. Har jeg lyst på Cola Zero til maten så drikker jeg det!

Sist redigert av Fløyel : 14-10-12 kl 00:32.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 00:43   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et uanstrengt forhold til alkohol og tar kanskje et glass vin i helgen et par ganger i måneden. Da må barna gjerne være våkne. De har aldri sett verken meg eller mannen beruset og det er jeg veldig opptatt av.

Jeg tenker at det nok er en glidende overgang mellom et normalt forbruk og misbruk og at det kan være vanskelig å si noe om dette helt sikkert. Men om man blir stresser eller sint om man blir forhindret fra å drikke, så tenker jeg at man er ute å kjøre.

I England opererer de med en grense på tre enheter daglig, alt over det er for mye. Men jeg ville tenkt at en person som drakk tre glass vin hver eneste dag hadde et drikkeproblem.

Gammel 14-10-12, 01:00   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner meg forøvrig ikke igjen i stereotypien om at norske ektepar må drikke hele flasken når den først er åpnet. :skotter bort på intet mindre en fire halvfulle og udrikkelige rødvinsflasker i kjøkkenkroken:

Gammel 14-10-12, 01:05   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg kjenner meg forøvrig ikke igjen i stereotypien om at norske ektepar må drikke hele flasken når den først er åpnet. :skotter bort på intet mindre en fire halvfulle og udrikkelige rødvinsflasker i kjøkkenkroken:

Den må jeg nesten signere. Vi tømmer gjerne ut vinen fra forrige helg på torsdagen, ny helg = fersk ny vin.

Gammel 14-10-12, 13:46   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror man rett og slett skal være var for barns reaksjoner ved inntak av rusmidler. Jeg drikker som sagt praktisk talt ikke mens barna er våkne, og lite så lenge de er i huset. Jeg tror ikke de tar skade av at det servers alkohol mens de er våkne, men jeg vet samtidig at spesielt eldstemann er en fyr som er veldig var for stemninger, og at det derfor et viktig at jeg holder meg edru (dvs. kjørbar) sammen med ham. Samtidig så tror jeg ikke de tar skade av å se at alkohol faktisk er noe som kan nytes og at det å drikke alkohol ikke nødvendigvis er det samme som det å misbruke alkohol.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 14:01   #17
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er helt greit at man tar et par glass vin eller øl til maten, selv om det er barn til stede. Jeg tror det er helt greit at barn erfarer at alkohol ikke er det samme som fest og at man må bli beruset av alkohol.

Problemet er bare at det er ulik forståelse av hvor mye "et par glass" er. Jeg kjenner folk som sier de har tatt et par halvlitere, og når går litt det litt nærmere i sømmene så er det nærmere 10 enn 2, for å si det slik. Og det tror jeg er ganske vanlig. Man skyver foran seg hva som er et "normalt" forbruk. En alkoholiker kan påstå at h*n drikker "normalt" og at det er helt uproblematisk for omgivelsene. Det er nødvendigvis ikke realiteten. Vanligvis er jo det ikke noe problem (bortsett fra "hvorfor er jeg så dårlig i dag, jeg tok jo bare et par glass vin i går"), men er det barn til stede så bør man i det minste være bevisst på at det virkelig er "et par glass" det er snakk om.

Personlig drikker jeg sjelden, og enda sjeldnere med barn tilstede, men det er ikke et prinsipp. Jeg drikker øl og akevitt til julemiddagen jeg. Men jeg er veldig bevisst på at jeg skal ikke en gang bli "fnisefull" når det er barn tilstede. Jeg hatet det dypt og inderlig da jeg selv var barn, og mine foreldre drakk hverken ofte eller mye.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 14:05   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker svært sjelden med mine barn tilstede, men det er ikke fordi jeg har et prinsipp om det, men fordi jeg (som tidligere skrevet) aldri drikker bare ett glass eller to, men har alkohol forbeholdt festligheter, og da er det jo ikke barn tilstede.

Men....fikk meg en oppvekker i Tyrkia i fjor sommer da min 9 årige datter ble fullstendig sjokkert da hun så jeg drakk et glass vin. Hun lurte på om jeg omtrent hadde klikket og om jeg nå kunne ta vare på de osv. Hun hadde rett og slett ikke anelse om at det gikk ann å nyte bare litt alkohol, men trodde alle som drakk alkohol ble fulle.

Jeg tror derfor at det er sunt at ungene ser at det går ann å nyte en øl eller to, uten at man blir fulle, for å ikke gjøre alkohol til noe voldsomt skummelt og farlig.

Gammel 15-10-12, 12:17   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg drikker svært sjelden med mine barn tilstede, men det er ikke fordi jeg har et prinsipp om det, men fordi jeg (som tidligere skrevet) aldri drikker bare ett glass eller to, men har alkohol forbeholdt festligheter, og da er det jo ikke barn tilstede.

Men....fikk meg en oppvekker i Tyrkia i fjor sommer da min 9 årige datter ble fullstendig sjokkert da hun så jeg drakk et glass vin. Hun lurte på om jeg omtrent hadde klikket og om jeg nå kunne ta vare på de osv. Hun hadde rett og slett ikke anelse om at det gikk ann å nyte bare litt alkohol, men trodde alle som drakk alkohol ble fulle.

Jeg tror derfor at det er sunt at ungene ser at det går ann å nyte en øl eller to, uten at man blir fulle, for å ikke gjøre alkohol til noe voldsomt skummelt og farlig.

Jeg har aldri bevisst drukket alkohol foran ungene for at de skal se at det er mulig å drikke uten å bli full, men jeg synes likevel at det er et poeng. At alkohol ikke skal være noe man kun drikker på fest, for å bli full. Man kan drikke vin i små mengder fordi man liker vin.

Jeg for min del er langt forbi det stadiet at jeg drikker alkohol for å bli påvirket, jeg drikker vin fordi jeg liker det. Og pælmer glatt en flaske vin i vasken om jeg ikke liker smaken. Under parolen "livet er for kort til å drikke dårlig vin".

Jeg blir litt sånn "kanskje drikker jeg alt for mye alkohol??" når jeg leser tråder som dette, samtidig så tenker jeg at nei, jeg gjør jo ikke. Jeg bøtter ikke nedpå vin, jeg rører svært sjelden sprit om det ikke er en eller annen kjekk bartender som har mikset en drink til meg. Og hvis jeg mot formodning skulle finne på å åpne en øl fordi jeg har glemt at jeg ikke synes det er særlig godt, så ender den som regel i vasken før jeg har kommet 1/3 ned i den.

Gammel 14-10-12, 14:15   #20
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker vin sjelden. Jeg drikker vin når jeg har lyst, og i settinger uten barn (type barnefri ferie med mann eller venninner) har jeg ingen hemninger på tid og mengde.

Et glass vin til mat kan også hende, med barn til stede, fordi vin ikke bare er å anse som rusmiddel i vårt hjem, men også en naturlig del av et bedre måltid.

Sist jeg var full var i februar.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.