Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-12, 23:11   #181
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Eg har drukke seks sidan klokka fem. Eg kan framleis gangetabellen.

Gammel 12-10-12, 23:13   #182
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Er ikkje ferdig med første glaset enno. Vi held på med Carcassonne på iPad, og eg blir stadig avbroten i drikkinga.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:34   #183
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Nå er det slutt med madammen,
hu pælma meg ut i går
Hun mener jeg drekker for mye,
i forhold til henne så drekker jeg normalt"

Jokke

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:50   #184
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært ute med noen gode venner og drukket to halvlitere. På en fredagskveld etter en lang uke kjente jeg at det var nok, så nå er jeg hjemme, drikker saft og varmer en middagsrest. :kjedelig:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 00:10   #185
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan godt drikke et glass rødvin når barna er lagt, men det blir med det ene glasset. Det skjer ikke hver kveld, men kanskje tre ganger i uken, noen ganger nok fire ganger.

Jeg er aldri på skikkelig fest og om jeg er på jobbarrangement (var i går i London), så blir det heller ikke store mengder. I går ble det 3 eller 4 glass vin på arrangementet samt et par glass til lunsjen med kunder. Takket nei til alkohol på flyet i kveld fordi jeg rett og slett ikke hadde lyst på.

Det er svært sjeldent jeg drikker noe annet enn vin, kan gå år mellom hver gang. Jeg er aldri full.

Gammel 13-10-12, 17:52   #186
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ble dratt med mye rundt på fester da jeg var liten. Ofte ble vi barna lagt på et fellesrom og de voksne festet videre. Plutselig kunne det snuble en full person inn på barnas soverom, som gikk feil til do.... jeg huker de festene som helt pyton. Jeg var redd og ukomfortabel, og ville bare hjem. (litt utenfor tråden dette da, men....)

Dette har ihvertfall gjort meg veldig negativ til å drikke med barna tilstede, både hjemme eller å ta dem med bort og legge dem på fremmede rom.

Jeg og mannen deler alltid en vin i helgene, og jeg tar meg også noe dersom det skjer noe ellers. (Sjelden, men...) På fester drikker jeg til jeg blir litt fjollete, men merker fort ubehag om det er mer enn det. Drikker ALDRI når jeg skal kjøre, og ALLTID på fest. Synes det er utrolig kjedelig å gå på fest uten å drikke. (men da jeg var gravid gjorde det meg ingenting. Da var jeg liksom i min egen boble.)

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:53   #187
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Charlie, du sier mye fornuftig. Men jeg sliter litt med at det skulle være rett og slett upassende og ikke bra for barna at foreldre tar et glass vin til maten eller at familie tar konjakk til kaffen. Mener du virkelig det? For i min verden utvikler sånt seg aldri til fyll og jeg kan heller ikke se hva som ikke er bra. Jeg er vel også der at jeg synes det ikke er riktig å skjerme barna fra absolutt alt her i verden. Folk drikker vin til maten jevnt over, tante Olga røyker som en skorstein, fetteren til Hans er narkoman og onkel Kåre er alkoholiker. Det er bra å prate om forskjellige problemstillinger og for meg er det viktig at barna mine faktisk ikke reagerer på om jeg har solo eller rødvin i glasset på fredagskvelden. At det ikke er en big deal eller utrygt for dem. At de faktisk kan le og se på med litt store øyne hvis vi skulle møte på fulle folk i byen en lørdag, ikke bli redde. Verden er jo ikke alkohol-og narkotikafri og folk er fulle av laster og uvaner.

Jeg sier at jeg syns det er upassende å blande barn og rus. Mange vil være uenige i det. Jeg syns det er unødvendig. Jeg sa ikke at det ikke er bra for barn å se foreldre drikke, jeg sier det er unødvendig. At det ikke er nok for meg at de ikke tar skade av å se meg drikke. Jeg tror ikke de tar skade av det. Men de trenger det heller ikke. Det er ikke viktig for meg som forelder å "lære" dem å bruke rusmidler, akkurat som det er andre voksenting jeg ikke gjør foran barna eller viser dem i praksis for at de skal lære hva som er "normalt". De kan jo le av fulle folk selv om jeg ikke drikker når de ser på. Jeg trenger ikke røyke hasj for at de ikke skal være redde for narkomane. Men prate om det gjør vi. De vet at jeg av og til drikker med voksne (men jeg synes ikke det hadde gjort noen forskjell om jeg ikke hadde det, jeg hadde vært en minst like god forelder som avholds), de vet om å bli full, de vet at noen voksne liker kaffe og øl og... Og at andre ikke liker det. Måtehold snakker vi om i mange sammenhenger, men oftest ifbm. dagligdagse ting (litt kaviar er godt, mye blir man kvalm av o.l.)

I ungdomstiden regner jeg med at de sikkert vil prøve ut. Da tester man ut grensene til foreldrene og ifht de grenser foreldrene har. Legger de på 30 % vil jeg heller at de legger det på forbruket jeg har nå enn et høyere forbruk. Forskning viser at ungdom som får alkohol hjemme drikker mer i ungdomstida enn de som ikke får noe hjemme - og de drikker fremdeles mer enn sine jevnaldrende når de er 40. Så det er klart at hvor liberale foreldrene er har mye å si.

Men som sagt over - det er veldig viktig at man prater om sånt, uansett hva slags standpunkt man har. Fin tråd.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:58   #188
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg ble dratt med mye rundt på fester da jeg var liten. Ofte ble vi barna lagt på et fellesrom og de voksne festet videre. Plutselig kunne det snuble en full person inn på barnas soverom, som gikk feil til do.... jeg huker de festene som helt pyton. Jeg var redd og ukomfortabel, og ville bare hjem. (litt utenfor tråden dette da, men....)

Dette har ihvertfall gjort meg veldig negativ til å drikke med barna tilstede, både hjemme eller å ta dem med bort og legge dem på fremmede rom.

Huff, kjenner meg veldig igjen her, min barndom var også sånn (begge mine foreldre var tunge alkoholikere). Det har jo såklart preget mitt forhold til alkohol.
Jeg får helt frysninger bare jeg tenker tilbake. Hadde jeg likt smaken av alkohol kunne jeg sikkert tatt et glass til en søndagsmiddag eller lignende, men jeg tror nok ikke jeg hadde drukket overhodet med barna tilstede, jeg hadde vært for redd for å bli påvirket uten å merke det så mye selv. Unger merker ofte fort sånt noe.

Gammel 13-10-12, 21:59   #189
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Mener du vin til maten er rus? En øl i sommervarmen? En baileys til kaffen? Jeg synes rett og slett du er rigid og mener man fint kan lære ungdom gode holdninger uten å være totalavholds foran dem. Jeg sa heller ikke at man må røyke hasj eller lære dem å drikke eller servere alkohol til ungdommen hjemme. Ser du ikke nyansene mellom?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 22:12   #190
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker vin kanskje en gang i mnd, som regel sjeldnere. Synes det er kjekt med et glass eller to i helgene, men det er rett og slett ikke så ofte jeg kommer på det. Drakk et glass i går kveld, bare for å komme i skikkelig helgestemning og det gjorde jeg virkelig også

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 22:13   #191
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et kontinentalt forhold til vin, dvs. drikker gjerne et glass hvis jeg önsker og föler for det enten det er tirsdag lunsj eller torsdag kveld - eller helg. For meg er det stemningen, selskapet, situasjonen og maten som avgjör om jeg vil ha vin, ikke ukedag. Har alltid en flaske eller to i kjöleskapet saann i tilfelle jeg faar lyst paa et glass og i snitt drikker jeg vel vin to-tre dager i uken, mer om sommeren, mindre paa vinterstid. Paa ferie drikker jeg daglig, men ikke mye. Det er sjelden at det blir mer enn ett eller to glass per gang jeg nyter vin, utenom hvis det er festlig lag, restaurantbesök e.l. Beruset saann at jeg kjenner det blir jeg sjelden, la oss si en gang eller fem i aaret, full kan jeg ikke huske sist jeg var. Aa droppe vin fordi det er barn til stede, höres helt fjernt ut for meg i min hverdag. Vi pleier aa servere en glass sprudlende naar foreldrene henter barna etter barnebursdag, for eksempel.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 22:16   #192
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vokst opp med alkoholdrikkende foreldre. På det nivået at jeg husker dem teite og fjollete på sydenturer, etc. Jeg likte det aldri. I miljøet vi vanker i, så er de fleste avholds, eller drikker et glass og to rødvin til god mat. Det er sjelden alkoholservering/drikking på fester (30- og 40-årsdager, f eks.), og ingen reagerer om noen ikke drikker. Det opplever vi jo ofte ellers, ettersom hverken gubben eller jeg drikker. Det vekker stor oppstandelse på julebord, etc.

Gammel 13-10-12, 22:41   #193
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Mener du vin til maten er rus? En øl i sommervarmen? En baileys til kaffen? Jeg synes rett og slett du er rigid og mener man fint kan lære ungdom gode holdninger uten å være totalavholds foran dem. Jeg sa heller ikke at man må røyke hasj eller lære dem å drikke eller servere alkohol til ungdommen hjemme. Ser du ikke nyansene mellom?

Alkohol er et rusmiddel. Også om det er til mat, i sol eller med kaffe. Jeg syns ikke rusmidler hører sammen med barn uansett mengde. Akkurat som jeg heller ikke ville røyke sammen med barn den gangen jeg røkte.

Det er helt ok å mene at det er "rigid" å ikke drikke med barn tilstede. Jeg kan godt se at noen synes det er nyanser mellom. Noen setter grensen ved full, noen ved gladbrisen. Vi er forskjellige.

Gammel 13-10-12, 22:46   #194
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi pleier aa servere en glass sprudlende naar foreldrene henter barna etter barnebursdag, for eksempel.

...har vært i barnebursdag på kontinentet hvor de serverte alkohol, så.... Vi er forskjellige.

Gammel 13-10-12, 22:56   #195
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker stadig mindre. Jeg liker ikke følelsen av å være beruset, så ett glass eller to er passe på en vanlig lørdagskveld. Jeg er veldig glad i champagne, da blir det gjerne flere glass, og derfor har jeg nær sluttet å drikke det. Jeg orker ikke følelsen av slitenhet dagen derpå. Kan ikke fordra det. Min mann og jeg drikker til sammen én flaske vin i løpet av en uke, han drikker mer enn meg.

Jeg har sett de siste par årene at folk rundt meg drikker mer og mer. Og det er kanskje derfor jeg drikker mindre. Jeg lurer på om vi nå har kommet i alderen hvor en del utvikler alkoholproblemer.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:05   #196
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Alkohol er et rusmiddel. Også om det er til mat, i sol eller med kaffe. Jeg syns ikke rusmidler hører sammen med barn uansett mengde. Akkurat som jeg heller ikke ville røyke sammen med barn den gangen jeg røkte.

Det er helt ok å mene at det er "rigid" å ikke drikke med barn tilstede. Jeg kan godt se at noen synes det er nyanser mellom. Noen setter grensen ved full, noen ved gladbrisen. Vi er forskjellige.

Å nyte rusmiddel er ikke det samme som bli beruset. Det er mengden det kommer an på. Et glass eller to er sjelden nok for de fleste. Men man har forskjellige grenser ja, og for meg er det en overdrivelse å ha totalavhold sammen barn, uten at det betyr at jeg ikke ser problemstillinger eller faresignaler.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:25   #197
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ett moderat/lite alkoholforbruk.
Jeg drikker sjelden når jeg er hjemme, idag f.eks. har jeg jobbet på loppemarked hele dagen, supertrøtt og tørst, da syntes jeg det er godt med en flaske weissbeer.
Jeg kan godt dele ett par flasker Cava med en god nabo en lang sommerkveld/natt, men jeg slutter når jeg kjenner jeg blir "nummen".
En kald øl på engelsk pub i London hører også med, det smaker veldig godt.

Jeg er mye ute med jobb, ofte festmiddager, vin blir servert til alle retter, jeg drikker gjerne det obligatoriske glasset med store mengder vann til, evt. ber jeg om Farris. Hva andre måtte mene om meg når jeg takker nei gir jeg en god dag i, jeg har aldri opplevd det som ett problem eller noe negativt. Skulle jeg drukket de mengdene som konsumeres på festmiddager/kundemøter for de som er der i "enkelttilfellene", hadde jeg vært på avrusning store deler av året. Jeg er ute med kunder, dvs. det forventes en viss "standard". Men klart, jeg har meg ett par rotbløyter ila. året, da med bransjekollegaer, ikke med kunder. Men jeg kjenner det blir mer og mer sjelden, jeg hater dypt og inderlig å være bakfull og jeg tåler mindre og mindre. :knirk:

Mannen og jeg har ulike drikkevaner, jeg har lært meg å leve med de, men i begynnelsen var det plagsomt og unormalt for meg. Han drikker aldri midt i uken, eller han kan ta en øl av og til ila uken. Men tar seg alltid en øl og ett par glass vin fredag og lørdag. Jeg kan ta ett glass rødvin for å holde han med selskap til middagen. Men jeg er svært kresen og drikker kun hvis det er godt, ikke fordi jeg .

Jeg må aldri noe som helst mht alkohol. Har jeg lyst på Cola Zero til maten så drikker jeg det!

Sist redigert av Fløyel : 13-10-12 kl 23:32.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:43   #198
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et uanstrengt forhold til alkohol og tar kanskje et glass vin i helgen et par ganger i måneden. Da må barna gjerne være våkne. De har aldri sett verken meg eller mannen beruset og det er jeg veldig opptatt av.

Jeg tenker at det nok er en glidende overgang mellom et normalt forbruk og misbruk og at det kan være vanskelig å si noe om dette helt sikkert. Men om man blir stresser eller sint om man blir forhindret fra å drikke, så tenker jeg at man er ute å kjøre.

I England opererer de med en grense på tre enheter daglig, alt over det er for mye. Men jeg ville tenkt at en person som drakk tre glass vin hver eneste dag hadde et drikkeproblem.

Gammel 14-10-12, 00:00   #199
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner meg forøvrig ikke igjen i stereotypien om at norske ektepar må drikke hele flasken når den først er åpnet. :skotter bort på intet mindre en fire halvfulle og udrikkelige rødvinsflasker i kjøkkenkroken:

Gammel 14-10-12, 00:05   #200
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg kjenner meg forøvrig ikke igjen i stereotypien om at norske ektepar må drikke hele flasken når den først er åpnet. :skotter bort på intet mindre en fire halvfulle og udrikkelige rødvinsflasker i kjøkkenkroken:

Den må jeg nesten signere. Vi tømmer gjerne ut vinen fra forrige helg på torsdagen, ny helg = fersk ny vin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.