|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Eg har drukke seks sidan klokka fem. Eg kan framleis gangetabellen.
![]() |
![]() |
#183 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?"Nå er det slutt med madammen, |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg har vært ute med noen gode venner og drukket to halvlitere. På en fredagskveld etter en lang uke kjente jeg at det var nok, så nå er jeg hjemme, drikker saft og varmer en middagsrest. :kjedelig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg kan godt drikke et glass rødvin når barna er lagt, men det blir med det ene glasset. Det skjer ikke hver kveld, men kanskje tre ganger i uken, noen ganger nok fire ganger.
![]() |
#186 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg ble dratt med mye rundt på fester da jeg var liten. Ofte ble vi barna lagt på et fellesrom og de voksne festet videre. Plutselig kunne det snuble en full person inn på barnas soverom, som gikk feil til do.... jeg huker de festene som helt pyton. Jeg var redd og ukomfortabel, og ville bare hjem. (litt utenfor tråden dette da, men....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Huff, kjenner meg veldig igjen her, min barndom var også sånn (begge mine foreldre var tunge alkoholikere). Det har jo såklart preget mitt forhold til alkohol.
![]() |
#189 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Mener du vin til maten er rus? En øl i sommervarmen? En baileys til kaffen? Jeg synes rett og slett du er rigid og mener man fint kan lære ungdom gode holdninger uten å være totalavholds foran dem. Jeg sa heller ikke at man må røyke hasj eller lære dem å drikke eller servere alkohol til ungdommen hjemme. Ser du ikke nyansene mellom?
![]() |
#190 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker vin kanskje en gang i mnd, som regel sjeldnere. Synes det er kjekt med et glass eller to i helgene, men det er rett og slett ikke så ofte jeg kommer på det. Drakk et glass i går kveld, bare for å komme i skikkelig helgestemning og det gjorde jeg virkelig også
![]() |
#191 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg har et kontinentalt forhold til vin, dvs. drikker gjerne et glass hvis jeg önsker og föler for det enten det er tirsdag lunsj eller torsdag kveld - eller helg. For meg er det stemningen, selskapet, situasjonen og maten som avgjör om jeg vil ha vin, ikke ukedag. Har alltid en flaske eller to i kjöleskapet saann i tilfelle jeg faar lyst paa et glass og i snitt drikker jeg vel vin to-tre dager i uken, mer om sommeren, mindre paa vinterstid. Paa ferie drikker jeg daglig, men ikke mye. Det er sjelden at det blir mer enn ett eller to glass per gang jeg nyter vin, utenom hvis det er festlig lag, restaurantbesök e.l. Beruset saann at jeg kjenner det blir jeg sjelden, la oss si en gang eller fem i aaret, full kan jeg ikke huske sist jeg var. Aa droppe vin fordi det er barn til stede, höres helt fjernt ut for meg i min hverdag. Vi pleier aa servere en glass sprudlende naar foreldrene henter barna etter barnebursdag, for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg er vokst opp med alkoholdrikkende foreldre. På det nivået at jeg husker dem teite og fjollete på sydenturer, etc. Jeg likte det aldri. I miljøet vi vanker i, så er de fleste avholds, eller drikker et glass og to rødvin til god mat. Det er sjelden alkoholservering/drikking på fester (30- og 40-årsdager, f eks.), og ingen reagerer om noen ikke drikker. Det opplever vi jo ofte ellers, ettersom hverken gubben eller jeg drikker. Det vekker stor oppstandelse på julebord, etc.
![]() |
![]() |
#193 |
Licence to thrill
Alkohol er et rusmiddel. Også om det er til mat, i sol eller med kaffe. Jeg syns ikke rusmidler hører sammen med barn uansett mengde. Akkurat som jeg heller ikke ville røyke sammen med barn den gangen jeg røkte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Licence to thrill
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Peppy!
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker stadig mindre. Jeg liker ikke følelsen av å være beruset, så ett glass eller to er passe på en vanlig lørdagskveld. Jeg er veldig glad i champagne, da blir det gjerne flere glass, og derfor har jeg nær sluttet å drikke det. Jeg orker ikke følelsen av slitenhet dagen derpå. Kan ikke fordra det. Min mann og jeg drikker til sammen én flaske vin i løpet av en uke, han drikker mer enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Å nyte rusmiddel er ikke det samme som bli beruset. Det er mengden det kommer an på. Et glass eller to er sjelden nok for de fleste. Men man har forskjellige grenser ja, og for meg er det en overdrivelse å ha totalavhold sammen barn, uten at det betyr at jeg ikke ser problemstillinger eller faresignaler.
![]() |
#197 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg har ett moderat/lite alkoholforbruk.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 13-10-12 kl 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
By the Sea
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg har et uanstrengt forhold til alkohol og tar kanskje et glass vin i helgen et par ganger i måneden. Da må barna gjerne være våkne. De har aldri sett verken meg eller mannen beruset og det er jeg veldig opptatt av.
![]() |
#199 |
By the Sea
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg kjenner meg forøvrig ikke igjen i stereotypien om at norske ektepar må drikke hele flasken når den først er åpnet. :skotter bort på intet mindre en fire halvfulle og udrikkelige rødvinsflasker i kjøkkenkroken:
![]() |
#200 |
~~~~~~~
|
Den må jeg nesten signere. Vi tømmer gjerne ut vinen fra forrige helg på torsdagen, ny helg = fersk ny vin.
![]() |
|
|