Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - hva tenker du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-14, 11:54   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Nå har jeg aldri vært på Capri, men det er vel noe av det samme - en perle som blir helt ødelagt av dagsturister, helt tomt (og idyllisk, om noe rart) på kvelden.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 11:57   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Capri by er et helvete på dagtid, men resten av øya er i grunnen levelig hele dagen. Jeg liker Anacapri. (Med forbehold om at jeg ikke har vært der i sommerhøysesong. Det bør man sikkert unngå.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:53   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ja, Capri by er et helvete på dagtid, men resten av øya er i grunnen levelig hele dagen. Jeg liker Anacapri. (Med forbehold om at jeg ikke har vært der i sommerhøysesong. Det bør man sikkert unngå.)

Anacapri i juli var nydelig! Capri by, stort sett bare stress og snobbete og rart. Men Anacapri!

Gammel 30-07-14, 15:12   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Anacapri i juli var nydelig! Capri by, stort sett bare stress og snobbete og rart. Men Anacapri!

Sist vi var der var det horder som gikk gangvegen til villaen og ned til kirken med noahs ark malt på gulvet? Det er noen år siden sist vi var der. Mulig at charter selskap som Star Tour/ TUI var der daglig med større grupper. Vi valgte Ischia sist for å styre unna hordene.

Gammel 30-07-14, 15:24   #5
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Sist vi var der var det horder som gikk gangvegen til villaen og ned til kirken med noahs ark malt på gulvet? Det er noen år siden sist vi var der. Mulig at charter selskap som Star Tour/ TUI var der daglig med større grupper. Vi valgte Ischia sist for å styre unna hordene.

Vi var der bare et par-tre dager og tilbrakte mye tid på hotellet med basseng, men det var ikke horder på Anacapri da vi gikk og suste inni der. Vi reiste på egenhånd, så vet ikke så mye om gruppeturer.

Og dette hadde jo ikke noe med AI å gjøre, jeg bare lengtet til Italia. AI har jeg aldri prøvd. Ei heller chartertur med unger, det blir neppe med det første heller-

Gammel 30-07-14, 15:40   #6
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har aldri vært på charterferie eller AI. Men for meg er det noe som frister bittelitt. Tenk å få være sau i sola i en uke. Slippe å tenke og komme til ferdig dekket bord hver dag uten å måtte bestemme seg for hvor man skal spise (og at mannen bruker en evighet på å google og finne den beste restauranten i nærheten ).

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 12:08   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har tidvis vært kritikk mot tyske bobilturuster som kommer til Norge, har alt de trenger for oppholdet med seg i egen bil og bruker norsk natur og -ressurser uten at de legger igjen noe annet enn fiskeslo etter seg. Det er en turisme som utarmer stedet man reiser til uten at det er noen på stedet som besøkes som har noe igjen for det.

Og når det gjelder priser, så er det sikkert riktig at man sparer på å kjøpe AI hvis man vil bo feks på sunwingresort. Men man kan ofte får reisen mange tusen kroner rimeligere ved å velge utenfor resort-utvalget og likevel bo veldig bra. Og reise med charter og ha transport inkludert og lett tilgjengelige reiseledere.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 12:12   #8
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

For øvrig reiser vi aldri med fullpensjon (med unntak av i bushen i Sør-Afrika og sånn, men da har vi liksom intet valg hvis vi skal overleve ). Det er først og fremst fordi det ikke frister oss, men jeg ser absolutt de turistpolitiske argumentene mot også.

Gammel 30-07-14, 12:43   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det har tidvis vært kritikk mot tyske bobilturuster som kommer til Norge, har alt de trenger for oppholdet med seg i egen bil og bruker norsk natur og -ressurser uten at de legger igjen noe annet enn fiskeslo etter seg. Det er en turisme som utarmer stedet man reiser til uten at det er noen på stedet som besøkes som har noe igjen for det.

Og når det gjelder priser, så er det sikkert riktig at man sparer på å kjøpe AI hvis man vil bo feks på sunwingresort. Men man kan ofte får reisen mange tusen kroner rimeligere ved å velge utenfor resort-utvalget og likevel bo veldig bra. Og reise med charter og ha transport inkludert og lett tilgjengelige reiseledere.

Ja. Den eneste grunnen til å velge resorter er at man ønsker akkurat den typen ferie. De ligger jo som regel håpløst usentralt, er dyre og har stereotyp mat. Men av og til kan det være fint. Det er omtrent som å leie seg inn på spahotell når det finnes mer sjarmerende muligheter der man får opplevd byen man er i, men av og til er total avslapningspakke det man synes er det man trenger.

Gammel 30-07-14, 12:28   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var på en rask dagstur på Capri for noen uker siden, og jeg likte øya. Jeg kunne tenkt meg tilbake dit, men med overnatting over flere dager slik at vi faktisk fikk sett øya.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 12:38   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Backpackere blir også tidvis kritisert for å gi lite tilbake til de stedene de reiser til, der har det jo ofte vært et poeng å bruke minst mulig penger og finne gratisløsninger.

Gammel 30-07-14, 13:06   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Backpackere blir også tidvis kritisert for å gi lite tilbake til de stedene de reiser til, der har det jo ofte vært et poeng å bruke minst mulig penger og finne gratisløsninger.

Absolutt, og for å menge seg kun med hverandre og tro at de leker locals. Jeg er komfortbackpacker, så jeg slipper å ta på meg den, i hvert fall. Jeg bor på rimelige gjestehus og små hoteller, men ikke på vandrerhjem på fellesrom, og jeg kjøper mat og drikke ute til et hvert måltid.

- No. 4 -
Gammel 30-07-14, 14:05   #13
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi pleier ikkje å reise på resort-hotell som ligg veldig usentralt. Til no har vi stortsett vore på hotell som har gangavstand til eit bysentrum. Unntaket er vel Sunwing Kalithea på Rhodos. Der var Rhodos by ein kort taxi-tur unna, men det var for langt å gå. To veker inne på hotellområdet blir litt kjedelig, så vi vil bu ein plass der det foregår ting i nærheten av hotellet. Så mangel på restaurantar i nærleiken av hotellet er ikkje hovudgrunnen til at vi velger all inclusive. Det er kombinasjonen av at det er rimelig (under tusenlappen per dag for heile familien for alt av mat og drikke og is) og at det er enkelt når ein har kresne barn.

Når eg velger hotell har eg følgande kriterier eg ser etter:
- store bassengområder. Ekstra gøy for ungane om det er ei vannsklie eller to, men ikkje eit krav.
- muligheit for all inclusive
- gangavstand til bysentrum
- gangavstand til strand
- leikeplass for barn og helst ein plass i skyggen der dei kan vere med på formingsaktivitetar eller liknande midt på dagen når det er for varmt i sola. Då er i såfall ein av oss foreldre med.
- air condition
- wifi
- sjølvbetjent vaskeri
- underholdning for barn om kvelden (som vi ikkje benytter oss av kvar kveld)

Mange krav, altså! Resort-hotella til Ving og Star Tour oppfyller som regel desse kriteria. Så velger vi det, får vi det vi vil ha!
Sidan vi stort sett har budd sentralt har vi aldri benytta oss av guida turar/utflukter i regi av charterselskapet. Vi har reist litt på eiga hand med buss eller båt eller utforska byen i nærleiken på eiga hand. Neste år skal vi bu på eit usentralt hotell for første gang, nemlig dette: http://www.startour.no/feriereiser/h...on=sommer-2014

Eg er spent på om vi kjem til å trivast med det. Sidan vi ikkje ønsker å oppholde oss på hotellet i to veker kjem vi sikkert til å melde oss på eit par organiserte utflukter. Og sikkert ein dagstur med buss til Rhodos by også. Og så er det eit badeland like ved hotellet med gratis adgang for alle som bur på hotellet. Men bading, avslapning og slaraffenliv er nok det vi kjem til å gjere mest av. Eg har store ambisjonar om å benytte meg av treningsstudioet om morningen sidan eg alltid våknar først og blir sittande på balkongen og lese medan eg ventar på at resten av familien skal våkne. Men det blir vel med tanken, slik som det pleier...Deilig med litt aleinetid med bok også!

For Harriet Vane og Candy Darling høyrest sikkert dette ut som ein heilt grusom ferie, men det er altså sånn eg ønsker at feriane mine skal vere akkurat no. Om nokre år kjem det sikkert til å endre seg.

Gammel 01-08-14, 15:55   #14
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har selv vært backpacker noen måneder i sin tid(og om ikke på fellesrom, så med møkkete rom, mus på rommet og littavhvert), og må si at det har for de aller, aller fleste nullniks med lokalbefolkning å gjøre. Det er turistattraksjoner, shopping, forbruk og mingling med andre i-landsungdommer som - når alt kommer til alt - ruller seg i mye mer penger enn de aller fleste de kjøper varer og tjenester av underveis - og som Katta sier - utrolig kjipe på å betale en rupi eller baht "for mye" i samme åndedrag som de kjøper luksusartikler som er helt utenfor rekkevidde selv for forsørgere i full jobb på stedet de oppholder seg. I et ressurs- og fordeligsperspektiv blir jeg egentlig litt kvalm av oss ignorante besserwissere, der vi tråklet oss rundt halve verden. Vil helst ikke tenke på hvordan vi ble oppfattet på veien.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 16:03   #15
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har selv vært backpacker noen måneder i sin tid(og om ikke på fellesrom, så med møkkete rom, mus på rommet og littavhvert), og må si at det har for de aller, aller fleste nullniks med lokalbefolkning å gjøre. Det er turistattraksjoner, shopping, forbruk og mingling med andre i-landsungdommer som - når alt kommer til alt - ruller seg i mye mer penger enn de aller fleste de kjøper varer og tjenester av underveis - og som Katta sier - utrolig kjipe på å betale en rupi eller baht "for mye" i samme åndedrag som de kjøper luksusartikler som er helt utenfor rekkevidde selv for forsørgere i full jobb på stedet de oppholder seg. I et ressurs- og fordeligsperspektiv blir jeg egentlig litt kvalm av oss ignorante besserwissere, der vi tråklet oss rundt halve verden. Vil helst ikke tenke på hvordan vi ble oppfattet på veien.

Eg har også vore på backpacker-ferie før eg fekk barn. Ein gang på interrail og ein gang på øyhopping i Hellas. Og eg kan skrive under på at målet heilt klart var å bruke minst mulig pengar på turen. Hadde til og med medbrakt knekkebrød frå Norge og Toro-supper som vi tilberedte på primus. Restaurant-besøk tillot vi oss kun nokre få gangar. Ein del av plassane der vi overnatta gjekk nok pengane rett i lomma på utleiger også, uten at det blei betalt skatt for det. Så eg veit ikkje om eg ferierte så veldig etisk riktig den gangen heller...Men alternativet hadde vore å ikkje reise i det heile tatt, for vi hadde ikkje så mykje pengar og hadde eit veldig stramt reisebudsjett.

Gammel 30-07-14, 13:38   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en deilig og forutsigbar tråd.

Selvfølgelig er det problemtisk med AI. All form for turisme er problematisk på et eller annet plan.
Alikevel skal vi en uke på AI i Tyrkia til høsten. Fordi det er den pakka vi trenger og ønsker oss nå.
Å si at vi kan få det samme uten å velge pakkeløsning er bare tull. Helt tull!
Vi er uerfarne reisere, vi reiser med mange små barn. Vi ønsker oss primært sol og bading. Kunne vi fått det på hytta i Norge hadde vi ikke reist ut av landet. Men slik er nå engang klimaet, at i vår høstferie er det ikke mye badetempraturer å skryte av på hytta vår.
I tillegg ønsker vi å slippe all form for å måtte forholde oss til mat. Ikke lage frokost selv, ikke smøre lunsj, ikke lete etter et sted å spise middag. Ikke måtte sende noen ut for å lete etter en åpen butikk for å skaffe kveldsmat. Ingen ting av det ønsker vi oss. Vi ønsker heller ikke å oppleve et annet land, maten og kulturen. Da hadde vi neppe valgt å reise til "syden" på charter. Vi ønsker oss sol, bading og tid med ungene. Vi er så heldige at vi greier å ha så mye romantikk i parforholdet i hverdagen at det ikke er nevneverdig viktig å romantisere så mye på ferie heller
Derfor blir det charter, syden og ai denne gangen. Fordi det er det vi ønsker oss.
Noen henter oss på flyplassen og leverer oss der igjen når vi skal dra. Sannsynligvis uten at vi har sett en eneste tyrker og uten ha smakt en eneste lokal matrett. Men det var heller ikke derfor vi kom.
Og det bør være helt uproblematisk!

Men, at store kjeder stikker av med hele kaka ER et problem. Et problem jeg er veldig klar over og hensyntar stort sett hver eneste dag hele året og det gnager meg at vi skal bruke ferie pengene vår på en slikt konsept. Derfor blir det nok med den ene gangen. Fordi jeg skal greie å svelge kamelen en gang. Men jeg tror det holder med det.
Vi snakker tross alt om en dame som går omveier for å slippe å handle emv og spiser grønnsaker hun ikke liker fordi de er lokalprodusert.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 13:50   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det er selvsagt like greit at du drar på AI som at jeg spiser kylling, Floksa. Ikke nødvendigvis uproblematisk, men av og til tar man de valgene man tar.

- No. 4 -
Gammel 30-07-14, 13:57   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er selvsagt like greit at du drar på AI som at jeg spiser kylling, Floksa. Ikke nødvendigvis uproblematisk, men av og til tar man de valgene man tar.

Ikke sant? Så lenge man vet om de problematiske sidene og har tatt en avveining. Selv om jeg selfelgelig synes det er verre at du spiser kylling Hadde det bare vært for en uke lizzm!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 14:09   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ikke sant? Så lenge man vet om de problematiske sidene og har tatt en avveining. Selv om jeg selfelgelig synes det er verre at du spiser kylling Hadde det bare vært for en uke lizzm!

Jeg spiser svært lite kylling, hvis det er en trøst.

- No. 4 -
Gammel 30-07-14, 14:27   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dette er kjernen i saken, synes jeg. Jeg synes det er toppen av selvtilfreds perspektivløshet å nekte å godta at egne valg har problematiske sider.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.