Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - hva tenker du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-14, 13:27   #1
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

All inclusive - hva tenker du?

Har aldri vært på charterferie med barna. Er litt fristende noen ganger å være "sau" og ha alt tilrettelagt i form av en charterferie.

All inclusive-ferier har naturligvis noen drawbacks. En ting er at resorten kan ha/har mer eller mindre monopol på arbeidsplasser, restauranter osv. på stedet og at alle innkjøp osv gjøres gjennom kjedeavtaler og ikke hos lokale produsenter. Det er et problem for meg.

Men jeg lurer litt også på innholdet i serveringstilbudet. Er det ikke ofte slik at (korriger meg gjerne!) at mye av serveringen foregår ved buffeter? Jeg er litt skeptisk til buffeeter sånn hygienemessig, særlig i sydenland og hvor maten kanskje står framme i flere timer (masse hender - og plukking i maten, hosting over maten, mulig insekter osv.) Regelmessig kommer det jo matforgiftningshistorier, og ofte er det hvor mange mennesker er samlet - mener den siste nyheten nettopp var et AI-hotell i Tyrkia?

Det andre jeg lurer på er hvordan alkoholforbruket er på AI-steder kontra andre steder. Siden drikke er inkludert lurer jeg på om det er fler av dem som setter i gang når baren åpner, og om alkohol er en mer framtredende del av omgivelsene (når vi er avgårde på "vanlig" hotell synes jeg det er mest kaffe og mineralvann ved poolen)? Kombinasjonen alkohol + barn prøver vi å unngå. Nå har man ikke noen kontroll på andre, men samtidig velger man jo selv hvilke miljøer man tar barna med på, da er det greit å ha kunnskap om alternativene.

Har dere noen erfaringer der?

Andre ting som burde spille inn ifht AI og resorter?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.