|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Vi er også begge introverterte, men i hvert fall ett av barna er ekstrovert. Jeg synes det går helt fint, kjenner jo ikke til noe annet, men det aner meg at det kan føre til mere misforståelser og irritasjon når hun blir større.
![]() |
#182 |
Absolute Beginner
|
Vi har ekstroverte barn, i alle fall det eldste. Litt vanskelig å si om yngstemann enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
flisespikker
|
Ja, det går jeg ut fra - jeg mente jo ikke å antyde at det er noe "galt" med ekstroverte barn!
![]() |
#184 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Å sitte på café kan man da gjøre med gående barn også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Skjønner hva du mener. Men jeg tror at å være ekstrovert barn til introverterte foreldre er såpass preget av introvertert-oppdragelse at det er noe helt annet enn et ekstrovert barn av ekstroverterte foreldre.
![]() |
#186 |
ctrl+z
|
Dette må jeg le av. Jeg er en av mødrene du beskriver her, som helst vil gå på tur ikledd praktiske klær enn å sitte på en klam kafè hvor barnet ikke trives. Jeg liker også å prate om andre ting enn barneutstyr og utvikling, og jeg synes det er deilig å få litt "alenetid" mens barnet sover godt i vognen (i frisk luft selvsagt
![]() |
#187 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke det er spesielt slitsomt med to barn. Iallefall ikke pr. idag. Nå er jo minstemann bare 3 måneder, så det kommer sikkert dager som er mer aktive enn dette. 3-åringen begynner å bli såpass stor, at han forstår mye mer og han kan vente litt og sånn. Så det går rundt.
![]() |
#188 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Synes stortsett at det ikke er slitsomt å ha barn jeg. Vi har en fin balanse i arbeidsoppgavene her hjemme, så det er ikke mer slitsomt for meg å ha barn enn å ikke ha barn. Men nå er hun jo ikke så gammel enda, kan være at når fritidsinteresser begynner så kan det bli vanskelig å få dagene til å gå opp (Blondie: veldig god idè å la dem velge en aktivitet selv, den ideèn skal jeg ta med meg videre) |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg syns det var utrolig slitsomt å ha barn tidligere, fikk ikke nok søvn, hektiske morgener og travle kvelder, mye mas og jeg ble fortere sint enn jeg egentlig ville. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
ctrl+z
|
Det er nok forskjell på barn også, ja. Jeg ville egentlig aldri funnet på å legge barnet på et teppe på gulvet på noen av de kafeene jeg vet om i mils omkrets, så det er nok `fanget av fanget` som har irritert mine mest. (pluss det faktum at jeg ikke liker det da, hvis jeg ikke har barnefri.
![]() |
#192 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Må berre gi mitt bidrag til den fantastiske 2002-årgangen. Dagane eg har sammen med Storebror aleine er virkelig givande. Han er så nysgjerrig, snakkesalig, vitebegjærlig og fryktelig glad i mammaen sin.
![]() |
![]() |
#193 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jeg vil helst være hjemme hos folk, jeg. Eldstemann likte hverken å ligge i vogna i våken tilstand eller å være på steder med mye folk og uro, så der var både lange trilleturer og kafebesøk utelukket. Lillebror tåler mye mer av både lyd og vognligging, men fortsatt synes jeg ikke noe om å sitte på kafe med kaffe latte-mammaene. Synes det er mest avslappende og trivelig å treffe andre når barnet trives, og det gjør han defintivt best når han får crawle rundt på et stort gulv. Eller sitte i vogna på tur, så det er mer turgåing nå enn sist. Heldigvis har jeg en barselgruppe så gjør litt av begge delene.
![]() |
#194 |
flisespikker
|
Det er ikke alltid så lett ved første øyekast å se forskjell på sosiale og menneskeinteresserte introverte (
![]() |
#195 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Denne tråden bør eg sikkert lese når eg får litt betre tid enn eg har no.
![]() |
#196 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Ajaj.
![]() |
![]() |
#197 |
kamerat
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Mer om introverter og ekstroverter: Mannen, jeg og storesøster er alle temmelig introverte, mens lillesøster ser ut til å være temmelig ekstrovert. Det er ikke tvil om at jeg synes det er mest slitsomt å være sammen med lillesøster, i den forstand at hun stjeler mye mer av mitt personlige rom og mine stunder for meg selv (nå er hun ikke bare ekstrovert, men også dramatisk anlagt og sta som et esel, så det kan jo diskuteres hva det er som gjør utslaget
![]() |
#198 |
fornøyd
Hvor: nedre eiker
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Når det gjelder barna har jeg et utømmelig lager av energi og tålmodighet. Hvis det er hektiske dager blir alt annet nedprioritert og jeg legger meg tidlig.
![]() |
#199 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Introvert og ekstrovert?
![]() |
#200 |
intro
|
![]() |
![]() |
|
|