|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det siste året har jeg vært så sliten så lenge at jeg periodevis har måttet overbevise meg selv om at det "selvsagt er verdt det". Det skyldes i hovedsak to ting: voldsomme utbrudd av sjalusi fra Frøknas side da Blobben ble født: hun tok ut alt hun aldri hadde tatt ut av trass og opprør, hele kvoten fra de første fire årene, og spilte dem ut over en seksmånedersperiode, og det var både vondt og utmattende.
Ekstrovert og avhengig av alenetid. :bidrar til statistikken: |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Er ikke det helt normalt?
![]() |
#163 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Jeg er en av de som ikke synes det er slitsomt, og har introvert personlighet :bidrar:
![]() |
#164 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg er alene med ett barn. Hverdagen med barnet mitt er deilig, men når barnet mitt har en dårlig periode (barnet mitt har en kronisk sykdom), da blir jeg sliten. Det er ingen som kan avlaste meg om nettene, ingen som kan være med på sykehuset, konntroller, legetimer. Ingen som kan dra på møter, eller følge opp på annet vis. Det blir jeg sliten av.
![]() |
#166 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg syns det er mer slitsomt med barn enn det var uten. For det er klart at det tar tid og energi å følge opp to barn som var en faktor livet ikke hadde tidligere, og med konstant manko på søvn da føler jeg at det er slitsomt med barn. Men - det har jo med at jeg ikke velger bort en del av det andre jeg også vil holde på med. Full jobb, engasjerer meg i styrer og verv, og bruker for lite tid på å trenen slik at kroppen takler et mer hektisk hverdagsliv enn før barnas ankomst. Så med riktig prioritering og god planlegging, er ikke barn slitsomt.
![]() |
#167 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg ble mor i godt voksen alder og hadde lagt meg til mange alene-tangina-vaner som jeg ofte savner. Jeg drømmer ofte om alenetid og griper hver mulighet til å sette meg ned bare meg. Av og til sier jeg at gubben må bade ungene fordi jeg må rydde, og så sitter jeg egentlig å leser avisen.
![]() |
#168 |
Jeg var ung da jeg fikk barn by the way. Ikke det at det betyr noe da.
![]() |
#169 |
ssscccuphersfantassschisk
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke det er slitsomt å ha barn. Nå har jeg bare en, og han har jo ikke fylt ett år enda engang (så jeg har kanskje ikke noe jeg skulle sagt enda |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg tror man skal være bra enkel i ånden hvis man ikke av og til blir sliten og sur av barnemas og kjas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
<*(((<
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg har vært ganske sliten siden nummer to ble født i januar, men er usikker på om alt kan skrives på "barnekontoen". En ting er at vi fikk en dårlig start med 3 måneder på sykehus for lillesøster, strikkball mellom sykehus og forsøk på normalt familieliv med storesøster var en slitsom periode (men alt i alt en kort periode, all medfølelse til dere som har lange sykehusopphold). Og når vi så kom oss hjem og kunne starte på "det normale livet" var det lite overskudd til runden med nattevåk, som ble forverret av lillesøsters mageproblemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Klart at det til tider er slitsomt, og vi har bare 1 på snart 3år. Hun er en aktiv jente. Som regel er det vel igrunnen ikke hun som gjør meg så sliten. Men det at jeg har vært på jobb hele dagen med masse stress, og egentlig hadde trengt en time for meg selv før alt mas med middag, leking, bading og legging. Så jeg velger å legge skylden på jobben |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg syns generelt ikke det er slitsomt med barn
![]() |
#174 |
villende
|
Jeg scorer som ekstremt ekstrovert og syns tidvis det er utmattende med barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Borte
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg er litt sliten nå etter å ha feiret Veslas femårsdag i tre dager til ende, men ellers syns jeg sant og si ikke at det er spesielt slitsomt å ha barn. Jenta mi er enebarn og har alltid vært veldig grei å ha med å gjøre. Det er ingenting å bli sliten av. Jeg blir sliten av helt andre ting og ungen min gir meg energi fremfor å ta den i fra meg.
![]() |
#176 |
--
|
Ja, akkurat sånn har jeg det også. Jeg har lurt mye på hvorfor det er sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Ja, jeg synes det er slitsomt med barn, jobb og hus og press på at man egentlig burde trene, se venninner mer og ha en hobby.
![]() |
#178 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke det er så slitsomt nå lenger. Jeg har dager der jeg er sliten, men stort sett så stortrives jeg i mammarollen.
![]() |
#179 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?(Har bare lest hovedinnlegget)
![]() |
#180 |
flisespikker
|
Både mannen og jeg er introverte, men det er Poden også - jeg er sikker på at jeg ville synes det var vesentlig mer slitsomt å ha et ekstrovert barn.
![]() |
|
|