|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Synes det er kjempeslitsomt jeg. Akkurat i dette øyeblikk ligger tøtta og griner. Vil ikke legge seg, men er stuptrøtt. Ikke hjelper det at jeg sitter der heller. Overtrøtt...
![]() |
#102 |
Peppy!
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det er skrevet så mange bra innlegg jeg ønsker å kommentere her, men jeg rekker ikke over alle sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Joda, jeg blir sliten av å være mamma, men på en god måte i forhold til andre ting som gjør meg sliten.
![]() |
#104 |
Ferdiglada
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Eg syns element ved det å ha barn er slitsomt. Rotete hus, leverposteibrødskiver under kjøkkenbordet, flekkar på speil, det å stå tidlig opp, det å prøve vere tålmodig og det å ha det store ANSVARET.
![]() |
![]() |
#105 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Tja, jo av og til. Men det er mest alt det som skal/bør gjøres ¨på kort tid som er slitsomt, eller når trassen slår ut i full blomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Ikke noe å rødme for det. Jeg savner ikke mine heller, syns det er nydelig når de er borte. Det er like nydelig å ha dem her, men jeg har ikke helt forstått det at man må savne ungene med en gang de går ut døren.
![]() |
#107 |
Ferdiglada
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Eg kjenne forøvrig på det å kunne differensiere stresset. En ting er dei fysiske tinga med rotete hus, lite søvn og mas. Eit anna, og for meg det mest slitsomme elementet, er i dei periodene eg er mentalt sliten av ansvaret, mangel på egentid og rolleforvirring.
![]() |
![]() |
#108 |
Introvert textrovert
|
Det er det siste elementet som gjør meg mest sliten.
![]() |
#109 |
Ferdiglada
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Karamell, godt poeng!
![]() |
![]() |
#110 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Nei jeg synes ikke det er slitsomt å ha barn. Selv med 3 barn i ulike aldere, nattevaktsjobbing osv. Det jeg synes er slitsomt er TRASSEN. 3 åringen som ikke vil i barnehagen, ikke vil legge seg og ikke ville skifte bleie (da han brukte det). |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Absolut ateist
|
Jeg har vært utrolig heldig der. Kun førstemann har trasset, bank i bordet, og overskuddet var helt klart annerledes den gang.
![]() |
#113 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det er krevende å ha barn, og det er det stort sett hele tiden, synes jeg.
![]() |
#114 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Ja. Jeg synes det er slitsomt jeg og..
![]() |
#115 |
Epikur
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes det er greit, jeg. Det krever noe mer planlegging innimellom og av og til kan det være krevende å få til alt på en gang, sånn som innspurt på hovedfag, veldig hektiske jobbperioder og sånn, men da er de andre tingene som er krevende, ikke ungen. Jeg har en mann som gjør det han skal og et rolig greit barn, samt at jeg har vaskehjelp og evne til å drite i hvor rent&pent det burde være før jeg trives eller inviterer folk. I tillegg har jeg 5 yngre søsken og er vant til barn. Og tenker at barn er en del av familien og livet og hendelsene, at de skal ses ikke betyr at verden skal dreie seg rundt dem 24/7. Jeg legger listen lavt på fritidsaktiviteter både for meg og ungen så vi ikke skal slite oss ut, og styrer minst mulig. Jeg er ikke så styrete av meg, og synes det ser ut til at de som styrer mye har det mer slitsomt...? Kanskje jeg tar feil, men lave skuldre og å inkludere ungene i det man gjør funker i hvertfall for meg. Og så sover jeg om natten og da er alt mye lettere.
![]() |
#116 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg har bare ett barn så jeg synes ikke det er slitsomt. Mer kjedelig egentlig, det har blitt så mange flere timer i døgnet hvor jeg må gjøre fornuftige ting og jeg liker aller helst å sitte og skravle på kafé eller lese bøker eller holde på med de forskjellige prosjektene mine.
![]() |
#117 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg styrer veldig lite og er god venn med hybelkaninene
![]() |
#118 |
Epikur
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?ENTP her.
![]() |
#119 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Innimellom synes jeg det er slitsomt å ha familie jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
intro
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Drister meg til å svare med min begrensede erfaring som mor også - Liv blir straks ett år. Så langt synes jeg det har blitt enklere og bedre dag for dag. Den første perioden med kolikktendenser, alvorlig sykdom i familien, mye ufrivillig flytting etc. var veldig slitsom, det må jeg bare innrømme. De andre faktorene hadde vært enklere å takle om vi ikke hadde hatt et illskrikende barn som ikke ville sove. Etter at Liv i sommer begynte å legge seg til normal tid (kl. 20 i stedet for kl. 01) og etter hvert sov lengre økter enn 3 timer om natta, har jeg fått et helt nytt liv. Og det er langt bedre enn livet jeg hadde som ufrivillg barnløs! Nå har jeg flere blanke timer hver kveld som jeg kan bruke som jeg selv ønsker - det er nesten ikke til å tro. Søvn har nok stor betydning, ja (selv om jeg aldri greier å legge meg).
![]() |
![]() |
|
|