Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmer du FrP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Stemmer du Fremskrittspartiet
Nei, absolutt ikke! 155 86,59%
Ja, selvfølgelig! 24 13,41%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 20:37   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

FrP er et populistisk parti som sier sin mening om ting så lenge den er det samme som folket til en stor grad.
FrP var ikke det partiet som ropte høyest når det gjaldt homofile f.eks.

Når det kommer til budsjett så skal de gi mye mer penger til de tingene folket mener burde få mere pengr, men det er sjelden man får høre hvor de har tenkt til å skrenke inn. For man kan ikke bare gi og gi, et sted må man også ta litt tilbake.
Sv har i alle år fått gjennomgå for sine budsjettforslag, men der har det faktisk blitt regnet på hva det vil koste.
FrP sine budsjettforslag blir sett på som såpass ville at de ikke blir regnet på engang.
Skattelette, mere penger til sykehusene, mere penger til politiet og forsvaret. Avgiftslette er kjempefine ting det, men hvor skal de pengene hentes fra?
(sånn utenom et lite sugerør i Oljefondet da, selv om eksperter råder det til å ikke bruke mer en det som blir gjort i dag)

FrP kallr seg selv det nye partiet for arbeiderne, men de har glemt en vesentligting som også arbeidernes parti burde hatt. Solidaritet.
For meg vil FrP alltid stå som egoistpartiet. Først meg selv og så meg selv, og så kanske litt til mine landsmenn så lenge de har samme hudfarge som meg.

De snakker om innstramming av innvandringspolitikken, men nevner ikke med mange ord at det faktisk er innvandrere fra EU land som er den største andelen.

Jeg ahr familie som stemmer FrP jeg, og argumentene dems er til å grine av.
Hun ene er av de som virkelig vill merke det på pungen om FrP kommer til makta, så for hennes skyld håper jeg hun slipper å oppleve det.

Gammel 24-11-06, 20:56   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

FrP er et populistisk parti som sier sin mening om ting så lenge den er det samme som folket til en stor grad.
FrP var ikke det partiet som ropte høyest når det gjaldt homofile f.eks.

Når det kommer til budsjett så skal de gi mye mer penger til de tingene folket mener burde få mere pengr, men det er sjelden man får høre hvor de har tenkt til å skrenke inn. For man kan ikke bare gi og gi, et sted må man også ta litt tilbake.
Sv har i alle år fått gjennomgå for sine budsjettforslag, men der har det faktisk blitt regnet på hva det vil koste.
FrP sine budsjettforslag blir sett på som såpass ville at de ikke blir regnet på engang.
Skattelette, mere penger til sykehusene, mere penger til politiet og forsvaret. Avgiftslette er kjempefine ting det, men hvor skal de pengene hentes fra?
(sånn utenom et lite sugerør i Oljefondet da, selv om eksperter råder det til å ikke bruke mer en det som blir gjort i dag)

FrP kallr seg selv det nye partiet for arbeiderne, men de har glemt en vesentligting som også arbeidernes parti burde hatt. Solidaritet.
For meg vil FrP alltid stå som egoistpartiet. Først meg selv og så meg selv, og så kanske litt til mine landsmenn så lenge de har samme hudfarge som meg.

De snakker om innstramming av innvandringspolitikken, men nevner ikke med mange ord at det faktisk er innvandrere fra EU land som er den største andelen.

Jeg ahr familie som stemmer FrP jeg, og argumentene dems er til å grine av.
Hun ene er av de som virkelig vill merke det på pungen om FrP kommer til makta, så for hennes skyld håper jeg hun slipper å oppleve det.

Huff...nei ikke politisk debatt da, værsåsnill for da føler jeg meg virkelig kallet til å komme med svar på dette innlegget.

Gammel 24-11-06, 20:58   #3
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Huff...nei ikke politisk debatt da, værsåsnill for da føler jeg meg virkelig kallet til å komme med svar på dette innlegget.

Var det ikke derfor du startet denne tråden?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:05   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ikke komme med et svar,da? Si hvorfor du stemmer FRP, og hva du tror politikken deres vil gjøre for landet?

Gammel 25-11-06, 14:55   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bistand mams, bistand kultur, landbruksstøtte og overføring til distriktene. Mye å hente der vet du

Og resten kan selvfølgelig hentes i oljefondet da -eller hvorfor ikke bare gjøre det enkelt, trykke opp flere penger!

Gammel 25-11-06, 14:57   #6
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Bistand mams, bistand kultur, landbruksstøtte og overføring til distriktene. Mye å hente der vet du

Og resten kan selvfølgelig hentes i oljefondet da -eller hvorfor ikke bare gjøre det enkelt, trykke opp flere penger!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 16:20   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Må ikke glemme alt man sparer på å konkurranse utsette tjenester. Eldreomsorg f.eks. At andre land har funnet ut at det ikke er tingen alikevel og begynner å ha det kommunalt/statlig er jo ikke noe vi trenger å bry oss om.
Mer penger til minstepansjonistene, emn la oss for all del ikke bry oss om de har det bra på et gamlehjem den siste tiden av sitt liv...
(ikke dermed sagt at alle private helseinstitusjoner bare tenker profitt, men ved å ta en titt over til söta bror er det mye erfaring å hente på det området, og de har begynt å overta de private helsetilbudene.)

Gammel 26-11-06, 13:46   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og 350 millioner fra barnevernet. Sier de.

Gammel 24-11-06, 19:20   #9
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir egentlig litt skremt av disse politiske trådene jeg. Er det virkelig slik at dere velger venner, miljøer og omtrent familie på bakgrunn av partiboka? Kjære vene, da stiller man jammen rare krav til sin omgangskrets. Mulig jeg er rar, men jeg vet faktisk ikke hva samtlige jeg kjenner stemmer jeg.

Er ikke mangfoldet mye mer spennende enn f.eks.bare venner som stemmer sosialistisk? Betyr det også at dere har bare venner med samme religion?
Begge deler dreier seg jo om overbevisning, og man trenger da virkelig ikke ha noe til overs for islam for å ha muslimske venner eller t.o.m. familie?

Jeg forstår virkelig ikke tankegangen her jeg altså...

Jeg kan jo alltids opplyse om at jeg har venner i mange varianter: Katolikker, protestanter, muslimer, humanetikere, AP-folk, høyrefolk, venstrefolk, KrF-ere etc. En av mine beste kamerater er faktisk FrP-velger. Dessverre. Men så lenge vi unngår å diskutere politikk så går det bra.

Så du tror at Gro og Arne Olav hadde gått i fra hverandre dersom han dreide enda litt mer til høyre og ble fremskrittsparti-mann? Neppe.

Ja, for det var jo akkurat det jeg sa.

Gammel 24-11-06, 20:02   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hårsåre folk ble plutselig, da? Lenam satt det vel litt på spissen, er det ikke det man gjerne sier når noen reagerer?

Jeg hadde selv ikke vært stolt av at min bror hadde vært aktiv FrP-politiker. Det betyr ikke at jeg ikke hadde vært stolt av ham av andre grunner, eller at jeg hadde droppet ham som bror, men akkurat dette hadde jeg ikke vært stolt av. For meg viser det en grunnleggende forskjell i oppfatning av viktige verdier, som jeg ikke assosierer med positive egenskaper.

Jeg prøver å komme på en analog som ikke er støtende, men det var ikke så lett i farten. Skal gruble litt til.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:17   #11
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Så hårsåre folk ble plutselig, da? Lenam satt det vel litt på spissen, er det ikke det man gjerne sier når noen reagerer?

Jeg hadde selv ikke vært stolt av at min bror hadde vært aktiv FrP-politiker.

Mente du at jeg var hårsår?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:20   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle nå aller helst ønsket meg en bror jeg (men ER litt sent nå)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 00:57   #13
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg beklager, jeg ser nå at den var over streken Amelie.

Det jeg mente var at jeg ikke helt hadde klart og være glad og stolt om noen i min familie hadde vært en frontfigur for et parti som Frp. Jeg elsker mine egne brødre og er fryktelig stolt av dem, men det er neimen ikke alt de gjør som jeg er like stolt av.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 23:11   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:kvalm:

Gammel 26-11-06, 10:48   #15
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Nei!!!

Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 18:25   #16
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Frp? nei aldri aldri!!!

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 23:30   #17
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Først skal de nedlegge forsvaret, etter at de har skjært ned noe enormt. Så skal det bli kvinnelig verneplikt. Jeg har litt problemer med å få dette til å stemme.

Gammel 27-11-06, 23:39   #18
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Først skal de nedlegge forsvaret, etter at de har skjært ned noe enormt. Så skal det bli kvinnelig verneplikt. Jeg har litt problemer med å få dette til å stemme.

Hvem er det du snakker om som vil nedlegge forsvaret???

Gammel 28-11-06, 03:00   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Nå er det vel ikke regjeringen med forsvaret selv som vil avvikle noen av leirene de har rundt omking, spesielt i Nord-Norge.
Forsvaret gikk jo selv ut og sa at selv om de fikk økt bevilgningrer så ville ikke det hindre nedleggelser.

Gammel 28-11-06, 03:49   #20
Elin

Elin sin avatar

Standard

Nå er det vel ikke regjeringen med forsvaret selv som vil avvikle noen av leirene de har rundt omking, spesielt i Nord-Norge.
Forsvaret gikk jo selv ut og sa at selv om de fikk økt bevilgningrer så ville ikke det hindre nedleggelser.

Ok, men i hvilken sammenheng setter du dette med Frp eller andre partier? (Viser til det du skrev først, se under)

Opprinnelig lagt inn av Mams

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.