Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage?
Ja 159 76,08%
Nei 27 12,92%
Vet ikke 3 1,44%
Annet 20 9,57%
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 14:06   #181
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?

Men for å gjenta det som jeg mener er poenget, men som tydeligvis ikke oppfattes som det. Det at man ikke ønsker at skolen legger opp til gudstjeneste betyr ikke at man ikke lar sine barn gå i kirken eller lar dem få kjennskap til kristendommen.

Vi har for eksempel nettopp satt opp julekrybben hjemme, snakket om hvem de ulike personene er og bestemt oss for å ikke sette Jesusbarnet inn før på julaften.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 15:06   #182
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Men for å gjenta det som jeg mener er poenget, men som tydeligvis ikke oppfattes som det. Det at man ikke ønsker at skolen legger opp til gudstjeneste betyr ikke at man ikke lar sine barn gå i kirken eller lar dem få kjennskap til kristendommen.

Blå sa det. Igjen.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 15:26   #183
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker ikke om jeg har svart her. Vesla på 2,5 var i kirken med barnehagen. Hun er for liten til å få noe ut av det, og da tenkte jeg det var greit nok å sende henne for å slippe å lage merarbeid for barnehagen som da måtte hatt et alternativt opplegg. Jeg sendte også de to større jentene da de var små. De går nå i første klasse og jeg sendte i god tid beskjed om at de ikke skulle delta på julegudstjenesten. De deltok på alternativt opplegg, og dette ansporte forøvrig til en veldig lærerik diskusjon rundt middagsbordet da de lurte på hvorfor vi ikke var kristne.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 15:57   #184
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke uenig med deg. Jeg klarer tydeligvis ikke få frem mitt eget poeng, så bare glem det.

Gammel 22-12-08, 18:57   #185
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har for eksempel nettopp satt opp julekrybben hjemme, snakket om hvem de ulike personene er og bestemt oss for å ikke sette Jesusbarnet inn før på julaften.

Herlighet, du skjønner vel at det å ikke la barnet sitt gå på julegudstjeneste i regi av skolen er ensbetydende med at de aldri har satt sin fot i en kirke eller kjenner til Jesus.

Gammel 23-12-08, 18:41   #186
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

De ønsket det selv og var derfor med.

Gammel 24-12-08, 01:14   #187
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Ja, ser ikke det som noe problem selv om hverken mannen eller jeg er kirkegjengere. Hun kan gjerne lære om religion uten at vi praktiserer det hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.