|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?
Pssst! Jeg tror Mim satte dette på spissen for å illustrere alt man kan tape på et samboerskap som går fløyten, hvis man er den som ikke har bidratt økonomisk.
![]() |
#182 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg gjør heller ikke det. Den var ment som et svar til de som mener at det å vokse opp en alenemor (og å bo i leid leilighet?!) er det verst tenkelige som kan skje et barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Passiv
|
Selvsagt gjør hun det, men det er noe med generaliseringene hennes i denne tråden som så til de grader går over kanten synes jeg. |
![]() |
![]() |
#185 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Ja, man er forskjellig. Jeg ville vært vettskremt dersom jeg var avhengig av å ha en mannsperson i livet mitt for å føle meg trygg. Gift eller ikke. Eiet bolig eller ikke. Tryggheten min ligger i at jeg vet at jeg kan klare meg uansett, og at jeg kan gi barna mine det de trenger uansett hva som skjer.
![]() |
#186 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Sviiisj!!
|
Jeg siktet bare til akkurat dette innlegget.
![]() |
#188 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Mim: jeg er litt usikker på hva du egentlig mener. At folk burde gjøre som deg, eller at du ville gjort det slik men at du forstår at andre velger annerledes?
![]() |
#189 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Vel, slik leste ikke jeg Mims innlegg. Mange alenemødre får jo ønskede barn. Mim henviste vel til de som fikk uønskede barn.
![]() |
#190 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Angående å endre ordlyden i ekteskapsloven: (glemte å quote) Det var oppe til debatt for et par år siden. Argumentet mot tror jeg gikk på at det gikk mot alvoret i ekteskapsinstitusjonen eller noe.
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 02-01-10 kl 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Passiv
|
![]() Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Som alenemor i eget hus som forsørger sine egne unger og holder meg med samboer som lever her på min nåde føler jeg at jeg har noe å tilføre debatten. |
![]() |
![]() |
#193 |
Epikur
|
Jeg ville definitivt ikke "glatt" tatt abort og jeg har bevisst stelt meg slik at det ikke er noe alternativ. Men jeg forsvarer folks rett til å gjøre det, eller la være.
Ja, det gjorde jeg.
Det er noe med de snerpete kommentarene dine som er temmelig irriterende. At jeg har valgt en ting betyr ikke at jeg synes at det å leie, det å være alenemor eller det å være singel er feil. men det er ikke det jeg ønsker for meg og jeg har bevisst valgt deretter. Trekk til deg de såre tærne dine.
Min også. Derfor ok utdanning og jobb. Men en hyggelig mann er ikke å forakte. Og uten ham ville jeg ikke hatt barn. Han er den eneste jeg noensinne har ønsket å få barn med.
Jeg forstår at folk velger annerledes og jeg støtter helhjertet folks rett til å gjøre merkelige ting. Være med på Luksusfellen og Robinson, være utro med svigerfar, farge håret grønt og ta hull i nesen.
![]() |
#194 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Jeg syns dere mistolker mim noe helt borti natta her.
![]() |
#195 |
Passiv
|
Det er jo virkelig prisverdig at du har valgt bevisst slik at du har unngått noen av de fellene enkelte har gått i. Vil tro det er mange som har valg å gå fra menn som til tross for at de var far til barna ikke var gode menn likevel. |
![]() |
![]() |
#196 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Enig der.
![]() |
#198 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Tror du at aleneforeldretilværelse er noe man velger? "Jo, jeg kunne fått stor enebolig og rik ektemann, men jeg valgte heller å gå for alenemorstilværelse og fuktig sokkelleilighet." |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Passiv
|
![]() Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?:kremt: |
![]() |
![]() |
|
|