Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helt husmorhappy

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-10, 22:26   #181
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Vi har nå gjort det sånn som det funker for oss. Men apropos pensjon; man får jo godskrevet pensjonspoeng når man går hjemme med barn under 7 år, er det tilsvarende en inntekt på rundt 250.000,-? Nå har jo ikke jeg planer om å være hjemmeværende særlig mye lenger uansett siden minsten endelig har fått sin etterlengtede barnehageplass, jeg bare nevner det.

Gammel 08-03-10, 22:27   #182
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæppimuffin. :fniser hysterisk:

Jeg gir nå egentlig beng i det samfunnsnyttige eller økonomiske perspektivet for Hæppimuffin-familien. For meg ser det bare dørgende kjedelig ut.

(Men jeg kunne sikkert lett vært gift med dama. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 22:29   #183
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi har nå gjort det sånn som det funker for oss. Men apropos pensjon; man får jo godskrevet pensjonspoeng når man går hjemme med barn under 7 år, er det tilsvarende en inntekt på rundt 250.000,-? Nå har jo ikke jeg planer om å være hjemmeværende særlig mye lenger uansett, jeg bare nevner det.

Ja, jeg skjønner at det funker for dere Iset.

Problemet er at "det funker" så å si alltid for kvinner. Det ser ut til at det funker ganske dårlig for menn. Dermed er det ikke et reellt valg. Så lenge som det alltid er kvinner som kommer økonomisk dårligere ut og alltid menn som slipper unna med mindre husarbeid og barnepass er det ikke riktig å snakke om valgfrihet.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 22:29   #184
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diskuterer vi muffinsdamen eller diskuterer vi de som er hjemme når de ikke burde eller hva diskuterer vi? Jeg er fryktelig i tvil merker jeg.

Og Mim, de nevnte innleggene dine trenger ikke tolkning i grunnen, de var rimelig rett ut og direkte .

Gammel 08-03-10, 22:30   #185
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er litt stolt av denne, ja.

Og jeg kunne absolutt ikke vært gift med henne. Damer som bruker blondeforkle og får hjemmet til å se like tomt ut som i en interiørkatalog tiltaler meg ikke på noe som helst vis.

Gammel 08-03-10, 22:30   #186
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Men hvor står det at deltidsarbeidende er dumme? Jeg jobber bare 80% fast for tiden, og har attpåtil lav lønn, så jeg burde jo sikkert være fornærmet nå?

Det har vært en massiv skilsmisserunde i omgangskrets/nabolag/bekjente fra barnehagen nå, og trenden her på bygda er at mannen sitter igjen i ganske fin enebolig mens fruen leier en trang rekkeleilighet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 22:31   #187
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Det kunne du ikke. Du hadde dævva av kjedsomhet, aC. :kjenner deg bedre enn du gjør selv:

Gammel 08-03-10, 22:31   #188
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg er litt stolt av denne, ja.

Og jeg kunne absolutt ikke vært gift med henne. Damer som bruker blondeforkle og får hjemmet til å se like tomt ut som i en interiørkatalog tiltaler meg ikke på noe som helst vis.

Tja, hvis det hadde betydd at jeg slapp å gjøre noe som helst hjemme hadde jeg vært svært fornøyd.

Hey. Man kan jo betale sånne, man må kanskje ikke gifte seg med de?

Gammel 08-03-10, 22:32   #189
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja, altså, jeg bedriver sten-i-glasshus-kasting, jeg har forsåvidt 80 % stilling selv. Og tenkte ikke over før denne tråden hva det gjør med pensjonspoengene mine.

Gammel 08-03-10, 22:32   #190
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Tja, hvis det hadde betydd at jeg slapp å gjøre noe som helst hjemme hadde jeg vært svært fornøyd.

Hey. Man kan jo betale sånne, man må kanskje ikke gifte seg med de?

Jeg tipper at jeg kan skaffe meg en slik billigere et annet sted. :forferdelig politisk ukorrekt:

Gammel 08-03-10, 22:33   #191
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ja, jeg skjønner at det funker for dere Iset.

Problemet er at "det funker" så å si alltid for kvinner. Det ser ut til at det funker ganske dårlig for menn. Dermed er det ikke et reellt valg. Så lenge som det alltid er kvinner som kommer økonomisk dårligere ut og alltid menn som slipper unna med mindre husarbeid og barnepass er det ikke riktig å snakke om valgfrihet.

Jeg ser absolutt problemstillingen. Nå er det jo min dustefeil at jeg tjener mindre enn mannen min, jeg kunne tatt en god utdannelse og alt det der, og jeg angrer nå. Men jeg har planer om å endre på det, og er i gang med tankeprosesser og sånt nå, samt jobbsøknader. Iset er på vei til økonomisk selvstendighet, nemlig. Men det er ikke sikkert jeg får fulltidsjobb eller vil jobbe fulltid nå mens ungene er så små, jeg må se hva jeg får og hvor jeg skal jobbe. Men vi har ordnet oss på mange måter, så jeg er heldigvis ikke en av de "dumme nekene som står på bar bakke om mannen stikker".

Gammel 08-03-10, 22:34   #192
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir nå egentlig beng i det samfunnsnyttige eller økonomiske perspektivet for Hæppimuffin-familien. For meg ser det bare dørgende kjedelig ut.

Jeg ville verken levd som Muffinsdama eller vært gift med henne, men så mangler jeg husmorgenet og mine manglende nybakte muffins har ikke noe med kapasitet å gjøre. Bakingen her er det mannen som må stå for gitt. Men hatt ham hjemme på fulltid for å rydde, vaske og holde huset på G? Svært lite sannsynlig gitt .

Gammel 08-03-10, 22:48   #193
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ser absolutt problemstillingen. Nå er det jo min dustefeil at jeg tjener mindre enn mannen min, jeg kunne tatt en god utdannelse og alt det der, og jeg angrer nå. Men jeg har planer om å endre på det, og er i gang med tankeprosesser og sånt nå, samt jobbsøknader. Iset er på vei til økonomisk selvstendighet, nemlig. Men det er ikke sikkert jeg får fulltidsjobb eller vil jobbe fulltid nå mens ungene er så små, jeg må se hva jeg får og hvor jeg skal jobbe. Men vi har ordnet oss på mange måter, så jeg er heldigvis ikke en av de "dumme nekene som står på bar bakke om mannen stikker".

Nah. Jeg har lengre utdannelse enn mannen min og tjente på et tidspunkt bedre. Men så var han litt heldig og fikk jobb hos en fyr med Store Planer, og vips så var han på en helt annen lønnsplanet enn meg. Flaks og tilfeldigheter langt på vei.

Jeg utdannet meg forøvrig ettter interesse og har jobbet i et yrke med 50/50 menn og kvinner. Ei kvinne var lønnsledende på min avdeling, en mann sluttet fordi han følte seg etterlatt lønnsmessig. Jeg tjente forresten en god del mer enn ham, og vi hadde samme utdannelse og omtrent like lang erfaring. Jeg var bare dyktigere . Og har ikke problemer med å se at hun som hadde mer enn meg hadde mer å fare med enn meg igjen.

Lønn henger ikke bare sammen med utdannelse, men også interesser. Jeg vet flere (jenter) jeg gikk sammen med, som tjener mer, men det er fordi de jobber mer og med andre ting. Jeg kunne gjort det samme, selvfølgelig, om jeg syntes deres jobb var vagt interessante.

Nå tar jeg ny utdannelse, lavere enn den jeg hadde, og inntekten blir nok ikke sø høy som den jeg hadde. Men så får jeg jobbe med noe jeg brenner for, ikke med noe som gjør at jeg vil skamme hodet i veggen og rive av meg håret. Det er også verd en del.

Men ja, man bør tenke på ø være i stand til å brøfø seg selv. Min mor ble enke mens vi var barn, og hun var knallhard på at vi skulle bli selvstendige. Det har jeg tenkt å banke inn i knallen på våre unger også. Og merker at jeg er vagt bekymret for hun som sliter med dyslkesi og skole. Og glad for at vi har økonomi til å støtte henne om skole skulle bli så problematisk for henne at hun ikke får gode nok bein til å stå alene på.

Gammel 08-03-10, 22:55   #194
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja.

Jeg har tjent mer enn mannen i alle år, forsørget ham i flere år. Nå har jeg redusert stilling bitte litte grann, og da tjener jeg bare litt mere enn ham. Om vi skulle bli skilt, så står bilen i mitt navn, jeg hadde egenkapital da vi kjøpte vårt første hus og jeg har tjent mest i de årene vi har begynt å nedbetale lån. I tillegg har jeg tilbrakt mer tid med barnene og tatt det meste av permisjonen. Strengt tatt vinner jeg på alle fronter dersom dette skulle bli en kamp.

Nå håper jeg veldig sterkt at det ikke blir det. Jeg har giftet meg for livet og har ingen grunn til å tro at det skulle endre seg nå. Men om det gjør det så føler jeg ikke at min 10% reduksjon i stilling setter meg i en veldig dårlig situasjon. Strengt tatt kunne jeg ha redusert mer også uten å bekymre meg så veldig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 23:18   #195
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må også flire litt over de som blir provosert over at noen trives med å være hjemme.
Jeg ser ikke problemet med at noen er hjemme for egen regning. Jeg skjønner ikke at det skal være det helt store, og hadde nok ikke blitt så veldig husmorhappy selv, i lengden, men det finnes da mange eksempler på andre varianter av hemmafruer som er mindre samfunnsøkonomiske enn denne.

Jeg synes faktisk også Mim er ganske unyansert i tankegangen når det gjelder det med å klare både jobb og hjem. Jeg vet ikke hvilken jobb hun har, men det er jo åpenbart at det er stor forskjell på hvor belastende et arbeid er. Å jobbe 8 timer med tungt fysisk arbeid på fabrikk er nok vanskeligere å kombinere med ryddig hjem og alt på stell enn en kontorjobb med løs arbeidsbeskrivelse, fleksitid og god mulighet for hjemmekontor.

Enig i at Kie skriver bra, men jeg tenker også at det ikke alltid er så lett å se om det er en Jaw breaker eller en Extra folk har i munnen. Det kan også bli feil å gå rundt og tenke at alle andre har det så mye lettere, det vet man ikke alltid.

Når det er sagt, det var vel de som var frivillig hjemme vi diskuterte? :forvirret:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 23:34   #196
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Og Mim, som jeg er så veldig enig med i prinsippene i dette - svarene dine bærer veldig preg av at du legger til grunn at det er to foreldre i denne familien, at begge to er 100% funksjonsfriske fysisk og psykisk, at ungene ikke har noen spesielle behov - og kanskje også at de har en jobb hvor de ikke kommer hjem etter en lang arbeidsdag med fysisk arbeid, etterfulgt av lang reisevei, og hvor det verker i hele kroppen.

Og det er greit at du legger det til grunn, for det er den virkeligheten artikkelen framstiller. Men menneskene som leser disse innleggene lever ikke i en ukebladartikkel, de lever liv hvor kanskje en eller flere av forutsetningene over ikke er oppfylt. Og da blir det litt krast.

Gammel 08-03-10, 23:45   #197
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette fordi jeg tar som utgangspunkt at dette er en debatt hvor familien velger å strukturere seg slik at den ene ikke jobber eller jobber svært redusert. Dersom den ene ikke kan jobbe full stilling er det ikke en valgmulighet. Da har vi en som er berettiget trygd eller lignende. Det er en helt annen sak.

Dette synes jeg blir i overkant naivt. NAV står ikke klar for å ta imot alt av behov, altså. Snarere tvert imot.

Det som forundrer meg er at så mange kan være så skråsikre på om hvorvidt valget var det riktige for akkurat den damen i artikkelen. For dersom man ikke kan ta med nyanser i en slik debatt så er det vel det vi diskuterer her? Denne damen? Eller "sånne damer"?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 23:54   #198
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Folk som forsøker å vri ting jeg sier på en slik måte at de muligens - med litt strev - kan føle seg truffet, gjerne i et tenkt scenario, bør kanskje bake et par gode muffinser, og ta seg en kopp te.

Sånn. Hopp i havet. With love.

Man føler seg ikke nødvendigvis truffet av noe selv om man reagerer på det.

Utsagn som oser av forakt overfor andre kvinner er nok særdeles trist lesning på kvinnedagen.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 09-03-10, 00:00   #199
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Utsagn som oser av forakt overfor andre kvinner er nok særdeles trist lesning på kvinnedagen.

Det er jeg faktisk helt enig i.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 00:10   #200
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enig i at Kie skriver bra, men jeg tenker også at det ikke alltid er så lett å se om det er en Jaw breaker eller en Extra folk har i munnen. Det kan også bli feil å gå rundt og tenke at alle andre har det så mye lettere, det vet man ikke alltid.

Det er sant. Og dersom jeg satser på en hemmafrutilværelse i noen år så kan du banne på at jeg ikke kommer til å stille som en bloggende gråtekone, men heller fokusere litt mer positivt jevnt over. Kanskje vil jeg til og med være så frekk at jeg vil trives med livet mitt.

Om andre har det så mye lettere kan man ikke alltid vite, nei. Men noe sier meg at folk på grunn av egne opplevelser kanskje vil stille med bittelitt forståelse i møte med noe de gjenkjenner.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.