|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg trenger virkelig flere
Det er jo ikke alle som har hengt med siden tidenes opprinnelse. Jeg har ikke kjent noen her fra før med unntak av allium egentlig. Men så kom jeg nå rekende inn på ei fjøl, følte meg hjemme og oppgraderte opptil flere til mine venner som jeg er innmari glad i. Flere av dem er enige i vennskapet også tror jeg. Eller de tør ikke avkrefte vennskapet for meg - hvilket blir ca det samme i praksis for min del. :fornøyd: |
|
|
|
#202 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg så gjerne.
|
|
|
#203 |
|
flisespikker
|
Sv: Jeg trenger virkelig flereCarpe Jugulum er i grunnen ikke et godt startsted, Zulu. Dessverre.
|
|
|
#204 |
|
flisespikker
|
Sv: Jeg trenger virkelig flere"But you read a lot of books, I'm thinking. Hard to have faith, ain't it, when you've read too many books?" </Esme Weatherwax i Carpe Jugulum>
|
|
|
#205 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Jeg trenger virkelig flereMå innrømme at det aldri har ramla meg inn at det går an å tigge prikker. Jeg er nok alt for regelbundet. Men for all del, jeg har prikker nok til å være med der jeg trenger/vil |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Make it count!
Det sto på baksiden at det var den første om vampyrene, i hvert fall. Men, jeg tar rådet ditt til meg og venter tålmodig på Guards! Guards!.
|
|
|
#207 |
|
flisespikker
|
Sv: Jeg trenger virkelig flereDet er den sjette hekseboken, faktisk, og den siste så langt i den serien som har Esme Weatherwax som hovedperson (Tiffany Aching, som også er heks, har sin egen delserie). Den første om vampyrene? Det var da også et salgstriks.
|
|
|
#208 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg trenger virkelig flereVampyrer? :Plutselig mer interessert: |
|
|
|
#209 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg trenger virkelig flereMen altså. Jeg leste Sære Søstre. Og den likte jeg veldig godt. Men så skulle jeg lese neste bok og endte med et spetakkel om en fyr med en hatt som sørenmeg aldri kom noen vei med noe som helst. Gikk jeg meg bort i rekkefølgen? Eller var det der egentlig samme boka? |
|
|
|
#210 |
|
flisespikker
|
Sv: Jeg trenger virkelig flereVampyrer.
|
|
|
#211 |
|
flisespikker
|
Etter Sære Søstre (Wyrd Sisters) kommer den som på engelsk heter Witches Abroad. Tror den heter noe veldig lignende på norsk.
|
|
|
#212 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Jeg trenger virkelig flereRincewind.
|
|
|
#213 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg trenger virkelig flereDet er et tårn som raser idet det dukker opp en sånn ur-trollmann av noe slag, også stikker en fyr av med en hatt som er veldig viktig. Men han er ikke noen flink trollmann. Også er det en bibliotekar der som er en ape som sliter litt. |
|
|
|
#214 |
|
Unik
|
Sv: Jeg trenger virkelig flereSlike trådar som dette, er blant dei tinga som gjer at eg likar FP så godt. Den som tiggar får sitt pass påskreven, med dertil raude prikkar. Så sporer det litt av i forhold til kven som prikkar kven og kven som har mest/minst. Før det igjen sporer av til heilt andre ting.
|
|
|
#215 |
|
flisespikker
|
Sv: Jeg trenger virkelig flereHvis man er litt utrent i å lese engelsk, kan man jo begynne med en av barnebøkene til Pratchett. De er jevnt over like gode og like morsomme som voksenbøkene, men litt enklere tilgjengelig. The Wee Free Men, den første boken om Tiffany Aching, kan for eksempel være en fin start (den er forholdsvis langt ute i serien, men henger i liten grad sammen med dem som kommer tidligere, selv om Granny Weatherwax har en liten walk-on-rolle).
|
|
|
#217 |
|
Make it count!
Sv: Jeg trenger virkelig flerePå biblioteket mitt hadde de tre oversatte Pratchett-bøker: Equal Rites, Sorcery (?) og den der om dødens lærergutt. (Jeg husker ikke hva de heter på norsk, sjekket bare originaltittelen.)
|
|
|
#218 |
|
Dig for victory!
|
Equal Rites er den første i hekseserien, så om du er utålmodig etter å begynne, er det en mulighet. Enter Esme Weatherwax!
|
|
|
|
#219 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Jeg trenger virkelig flere - ble til Pratchett (her også)
Jeg rett og slett |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Make it count!
Jammen, jeg vil lese på originalspråket.
|
![]() |
|
|