|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Retromum
|
Sv: Båndtvang?
Jada jeg møter stadig på fordommer fra både "vanlige" folk og hundefolk, vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt beskyldt for å være dyremishandler da jeg tilsynelatende har kupert hundens hale.
|
|
|
#202 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Båndtvang?Akkurat i den skogen Mocci går har jeg forresten aldri blitt hoppet på. Syns hundene der (de faste i alle fall, men det er mulig ting har forandret seg siden min tid) har en tendens til å sette seg ned og vente på godbit heller enn å hoppe
|
|
|
#203 |
|
|
Det er forsåvidt sant. |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Retromum
|
Ja boxere er jo desidert en av de farligste kamphundene må vite!
|
|
|
#206 |
|
heimføing
|
Sv: Båndtvang?Kom til å tenke på denne tråden i dag da jeg kjørte forbi en barnehage som hadde funnet det nødvendig å henge plakat på porten: "Bikkjelufting ikke tillatt!!!" |
|
|
|
|
|
#207 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Javisst. Slett ikke uvanlig. Barnehagen er jo inngjerdet - perfekt sted for lufting av bikkjer! Jeg tror til og med jeg har sett barnehager som har kapitulert litt og satt opp skilt med "Fjern bikkjedritten".
|
|
|
#208 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Båndtvang?Både barnehagen rett ved oss og barnehagen Knerten går i har skilt på portene om "hunder ingen adgang", "dette er ikke en hundegård" etc.
|
|
|
#209 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Oh, yes, det gjør de! Jeg husker fremdeles fra studietide, hver lørdag og søndag kom to venninner for å lufte pudlene sine, tre stk totalt, rett nedenfor lesesalen til mannen og meg. Meget forstyrrende med den-derre gneldringen som varte flere timer. Vi laget et hunder forbudt-skilt med puddel som vi laminerte og satte opp. End of gneldring!
|
|
|
#210 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Båndtvang?Som hundeeier irriterer det meg grenseløst at såpass mange uansvarlige hundeeiere skal få ødelegge for oss andre. Bikkja skal være i bånd, og er den ikke det, skal den kalles inn når det kommer folk. Får du ikke til å få den på plass på en kommando skal du ikke slippe den heller, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Båndtvang?Jeg har verdens mest blonde hund og hun hopper på alt og alle. Hun er snill og god, men er altså en hopper og det irriterer meg noe inn i hampen. Dette gjør at hun selvsagt alltid er i bånd, de gangene jeg slipper henne er vi på skogstur der vi garantert ikke møter andre mennesker. (Vi bor på landet og møter sjelden/aldri andre på skogsturer.) |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vel, jeg synes det er irriterende at den løper fritt uansett. Jeg kan ikke vite om bikkja som kommer mot meg er en som snur på kommando, og jeg vil helst slippe å måtte forholde meg til dyret på den måten at jeg må gruble på om den snart kommer til å snu eller ikke. See? |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo det hender det, langt inni skogen når det ikke er båndtvang. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?Båndtvang er fra 1.april-20 aug. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Retromum
|
Whaaat?
|
|
|
#220 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?Jeg er ikke hundeeier, men liker å se at hunder får springe fritt i marka. Jeg går ut ifra at de som har uberegnelige hunder holder dem i bånd. |
|
|
|
![]() |
|
|