Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Båndtvang?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-11, 13:57   #201
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Båndtvang?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Men det er ikke så lett å gjøre alle til lags som hundeeier heller. Da jeg hadde hund hadde jeg en rase som mange tydeligvis var skeptiske til, og jeg fikk flere ganger streng beskjed om å "få den bikkja i bånd!" - mens han gikk rolig fot i bånd. Det er mange rare folk, både blant hundeeiere og andre. Og alle kan man ikke bry seg om.

Jada jeg møter stadig på fordommer fra både "vanlige" folk og hundefolk, vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt beskyldt for å være dyremishandler da jeg tilsynelatende har kupert hundens hale. Faktum er at rasen min er født med stumphale, noe svært få ser ut til å være klar over. Jeg tar det med et smil da, kan ikke gå å irritere meg over folks uvitenhet, samt at jeg prøver å gi riktig informasjon tilbake.

Gammel 09-06-11, 14:01   #202
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkurat i den skogen Mocci går har jeg forresten aldri blitt hoppet på. Syns hundene der (de faste i alle fall, men det er mulig ting har forandret seg siden min tid) har en tendens til å sette seg ned og vente på godbit heller enn å hoppe

Gammel 09-06-11, 14:04   #203
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Men det er ikke så lett å gjøre alle til lags som hundeeier heller. Da jeg hadde hund hadde jeg en rase som mange tydeligvis var skeptiske til, og jeg fikk flere ganger streng beskjed om å "få den bikkja i bånd!" - mens han gikk rolig fot i bånd. Det er mange rare folk, både blant hundeeiere og andre. Og alle kan man ikke bry seg om.

Det er forsåvidt sant. Som eier av en "livsfarlig, ulovlig kamphund" er det en del som skvetter til.

(Han er en boxer.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 14:10   #204
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er forsåvidt sant. Som eier av en "livsfarlig, ulovlig kamphund" er det en del som skvetter til.

(Han er en boxer.)

Ja boxere er jo desidert en av de farligste kamphundene må vite! (mine foreldre har boxer) Mulig han kan slå knockout på noen ved hjelp av intense halebevegelser (boxeren er kjempegooood på halevifting).

Gammel 09-06-11, 14:25   #205
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Haha!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 00:48   #206
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom til å tenke på denne tråden i dag da jeg kjørte forbi en barnehage som hadde funnet det nødvendig å henge plakat på porten: "Bikkjelufting ikke tillatt!!!"
Lufter folk virkelig dyra sine innenfor gjerdet til en barnehage?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 00:55   #207
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kom til å tenke på denne tråden i dag da jeg kjørte forbi en barnehage som hadde funnet det nødvendig å henge plakat på porten: "Bikkjelufting ikke tillatt!!!"

Javisst. Slett ikke uvanlig. Barnehagen er jo inngjerdet - perfekt sted for lufting av bikkjer! Jeg tror til og med jeg har sett barnehager som har kapitulert litt og satt opp skilt med "Fjern bikkjedritten".

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 01:09   #208
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Både barnehagen rett ved oss og barnehagen Knerten går i har skilt på portene om "hunder ingen adgang", "dette er ikke en hundegård" etc.

innegjerdet område er fint for å lufte hund uten bånd, må vite...

Gammel 13-06-11, 01:35   #209
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, yes, det gjør de! Jeg husker fremdeles fra studietide, hver lørdag og søndag kom to venninner for å lufte pudlene sine, tre stk totalt, rett nedenfor lesesalen til mannen og meg. Meget forstyrrende med den-derre gneldringen som varte flere timer. Vi laget et hunder forbudt-skilt med puddel som vi laminerte og satte opp. End of gneldring!

:Passive-aggressive:

Gammel 13-06-11, 01:43   #210
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Som hundeeier irriterer det meg grenseløst at såpass mange uansvarlige hundeeiere skal få ødelegge for oss andre. Bikkja skal være i bånd, og er den ikke det, skal den kalles inn når det kommer folk. Får du ikke til å få den på plass på en kommando skal du ikke slippe den heller, mener jeg.

Og selv proffe hundefolk oppfører seg dårlig. Hadde hundeutstilling i nærheten, og gud hjelpe meg så mye drit det var etter dem rundt i skauen. Så en av dem da hun var på vei fra hallen til bilen, stor kjøter som satt og bæsjet. Da hun gjorde tegn til å gå, ropte jeg at hun måtte ta opp etter hunden. Hun sa hun skulle gjøre det på vei tilbake. Yeah right, hørte en dame sa " du kan få pose av meg" og hun sa " nei takk"...

Og stump hale.. Vet da oppdrettere som tupper halen på valper. Du kan ikke se at de er kupert, det er bare for at halen skal få penere sving. Er ikke sikker på at de som kjøper valpene vet om at bikkja er kupert en gang.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 01:45   #211
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Det er vel særlig KATTEEIERE som lar dyra sine pisse i bhg..

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 01:46   #212
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har verdens mest blonde hund og hun hopper på alt og alle. Hun er snill og god, men er altså en hopper og det irriterer meg noe inn i hampen. Dette gjør at hun selvsagt alltid er i bånd, de gangene jeg slipper henne er vi på skogstur der vi garantert ikke møter andre mennesker. (Vi bor på landet og møter sjelden/aldri andre på skogsturer.)
Hunden min er altså snill, men domm såmm et brø ™, rett og slett. Jeg liker ikke hoppende hunder og skjønner godt at andre irriterer seg over å møte en hyperglad hund som hopper, snuser og slikker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 09:43   #213
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Som hundeeier irriterer det meg grenseløst at såpass mange uansvarlige hundeeiere skal få ødelegge for oss andre. Bikkja skal være i bånd, og er den ikke det, skal den kalles inn når det kommer folk. Får du ikke til å få den på plass på en kommando skal du ikke slippe den heller, mener jeg.

Vel, jeg synes det er irriterende at den løper fritt uansett. Jeg kan ikke vite om bikkja som kommer mot meg er en som snur på kommando, og jeg vil helst slippe å måtte forholde meg til dyret på den måten at jeg må gruble på om den snart kommer til å snu eller ikke. See?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 12:22   #214
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

De skiltene henger i barnehager her også, det hjelper ikke så mye dessverre.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 14:22   #215
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ingen hundeeiere på FP som lar hunden løpe fritt, altså?

Jo det hender det, langt inni skogen når det ikke er båndtvang.
Skulle det komme noen andre, så setter jeg på båndet igjen.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 14:31   #216
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Båndtvang er fra 1.april-20 aug.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 14:50   #217
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det så mange dyr som beiter (sauer, kyr), så båndtvang er naturlig fra fra 1.april-20 august og helst litt lengre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 19:03   #218
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Og stump hale.. Vet da oppdrettere som tupper halen på valper. Du kan ikke se at de er kupert, det er bare for at halen skal få penere sving. Er ikke sikker på at de som kjøper valpene vet om at bikkja er kupert en gang.

Whaaat? Det er forbudt å kupere halen på hund i Norge og det med rette. Hvilken rase gjelder dette?

Gammel 14-06-11, 00:39   #219
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel særlig KATTEEIERE som lar dyra sine pisse i bhg..

Jepp! Og drite i sandkassene... Som forøvrig vi hundeeirere også får skylden for.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 01:27   #220
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg er ikke hundeeier, men liker å se at hunder får springe fritt i marka. Jeg går ut ifra at de som har uberegnelige hunder holder dem i bånd.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.