|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Då skal eg prøve ei anna ei. 36 og 98 er notert.
![]() |
![]() |
#202 |
Ferdiglada
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)98 ser kanskje litt over my league ut.
![]() |
![]() |
#203 |
Ferdiglada
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Angåande innlegg 91; Eg trur neppe eg får tak i kardemommebelg. Kan eg bruke kardemomme? Slike vanskelige ingrediensar får meg av og til å gi opp å lage mat sjøl....
![]() |
![]() |
#204 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)
Gi meg adressen din, så skal jeg sende deg litt jeg.
![]() |
#205 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)I dag kjøpte vi steketakke, og den måtte selvsagt umiddelbart prøves ut. Det ble lapper:
![]() |
#206 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Ny kokebok måtte feires med ny oppskrift i dag. Mannen klarte å kjøpe dobbelt så mye spinat, og dobbelt så lite ricotta som han skulle. Det ble derfor for lite ricotta. Maten smakte allikevel nydelig. Mild og god smak, poden glefset i seg iallefall. Neste gang vil jeg kanskje ha litt fersk revet parmesan oppå etter servering også, kanskje prøve med skinke eller spekeskinke i crepesene. Vi brukte steketakken til å steke, så crepesene ble ikke så tynne som de kanskje skulle bli.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 09-08-07 kl 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Utprøving av takken fortsetter. Kommer sikkert til å plage dere litt med takkeprat framover.
![]() |
#208 |
Ferdiglada
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Finne eg ricotta overalt? Ost ikkje sant?
![]() |
![]() |
#209 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)
Tja...ikke på Rema og Rimi kanskje? Jeg vil tro at Obs!, Mega, Meny etc. stort sett har Ricotta. Det er ost ja, brukes mye i italiensk matlaging.
![]() |
#210 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)I dag skulle vi egentlig lage en rett med hjemmelaget tortilla. Det var på nære nippet at min kjære kastet deigen (laget på maismel) i veggen - det funket ikke i det hele tatt. Det ble arme riddere av kneipp til middag. Siste feriedag i dag, vi disket opp med en enkel og god rett til kvelds. Jeg gjengir den slik den står i kokeboka, men vi endret den litt selv. Jeg spiste med reker, og mannen min med kyllingfilet. Puttet det oppi etter at retten var ferdig. Vi brukte ikke calvados i retten, og hadde i bittelitt mer matfløte enn det som står i oppskriften. Det ble utrolig godt, hvitløken som ble "fritert" i fettet bidro til en utrolig søt og god hvitløkssmak.
![]() |
#212 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Ny dag, nye muligheter. Dagens middag var knallgod, følte at det ble et lite husmannskostgourmetmåltid.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 22-09-07 kl 23:03. Årsak: Leifer |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Vi stekte opp litt av hvert i dag. Også disse. De tenker jeg enten å servere til vanlig potet- og grønnsaksmiddag. Eller i hjemmebakte grove hamburgerbrød med grønnsaker og rømmekolledressing. Har ikke smakt på dem enda, håper de er gode.
![]() |
#214 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Fysj, denne tråden angrer jeg på at jeg åpnet, går jo glippp av alt som er moro på TV jo |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Slurp!! jeg har printet ut Lapper og Spinat- og ricottacannelonien. Skal prøves så snart som mulig gitt!! Gleder meg til å prøve. Utrolig fristende med de fine bildene!
![]() |
#216 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Jeg gir meg ende over, Irma! |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Et oppsamlingsheat denne gangen. Sliter litt med å gidde å skrive ned oppskriftene i word for tiden.
![]() |
#218 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Også en oppskrift jeg ikke fikk lov til å sende med forrige innlegg:
![]() |
#219 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Note to self: Aldri gå inn i denne tråden når du er sulten, Tosse!
![]() |
#220 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Får vel ta et nytt raid med oppskriftsdeling i dag. Er flink til å ta bilder av nye middager, men for lat til å legge de ut dessverre.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 29-09-07 kl 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|