Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du vinner 5 millioner i Lotto

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-12, 13:29   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Nesten som da jeg, som barn, drømte at hele verden med hus og trær og biler og alt, var laget av sjokolade og godteri. Våknet akkurat idét jeg skulle til å spise et stolbein av marsipan. Glemmer det aldri.

Gammel 11-10-12, 23:53   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Å slutte i jobben for 5 millioner er jo kanskje ikke så lurt, da det ikke er en hinsides stor sum, akkurat. Men jeg skjønner det jo mer når man vinner absurde beløper, slik at man aldri mer trenger å jobbe for pengene. Noen jobber jo selvsagt fordi de elsker jobben sin, mens andre jobber for lønna. Det vil jo ikke akkurat straffe seg økonomisk for sistnevnte å stå utenfor et arbeidsmarked om de har 50 millioner på bok. Må se an situasjonen, tenker jeg.

Men tenk så kjedelig å bare gå hjemme å svive over tid. "Alle andre" jobber jo. Og man blir jo veldig isolert og får liten faglig input over tid. Ser på de jeg kjenner som ikke er i jobb, de blir jo bare særere og særere liksom. Og mer og mer navlebeskuende.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Fem millioner er jo ikke småplukk, men hvor mye penger det er vil vel variere litt ut fra feks. hvor man bor. Her koster et beboelig hus mye mer enn fem millioner, man får et fint hus som ikke må totalrenoveres for tja, 7 millioner her. Kanskje 6, om man er veldig heldig. Skal man ikke kjøpe seg hus, vil jo de pengene vare lenger da, med mindre man sitter med lån til oppover ørene eller noe.

Da er man bra kresen på hva som er beboelig altså, evt sted. Ser mange flotte hus til rundt 3,5-4 mill i området her hver uke.

Gammel 12-10-12, 00:20   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

Men tenk så kjedelig å bare gå hjemme å svive over tid. "Alle andre" jobber jo. Og man blir jo veldig isolert og får liten faglig input over tid. Ser på de jeg kjenner som ikke er i jobb, de blir jo bare særere og særere liksom. Og mer og mer navlebeskuende.

Jeg skrev jo ikke at jeg kom til å gå hjemme og svive. Har man så mye penger at man kan tørke seg i røven med tusenlapper, er det nok å gjøre. Jeg hadde reist mye, og jobbet frivillig med ting jeg brant for. Jeg hadde ikke satt meg ned og hatt Glamour-maraton. Det er ikke sort-hvitt, det her. Men det jeg kanskje hadde gjort, ved nærmere ettertanke, var å ta en utdannelse innen ernæring. Kanskje.

Da er man bra kresen på hva som er beboelig altså, evt sted. Ser mange flotte hus til rundt 3,5-4 mill i området her hver uke.

Du bo jo et stykke unna meg da, jeg snakker om her i området (vi flytter ikke ut av skolekretsen), her er det sjelden noe til under 6 mill, jeg har sett og sett selv. Kom over et hus til rundt 4 mill, men det måtte totalrenoveres og så helt jævlig ut.

Sist redigert av Dixie Diner : 12-10-12 kl 00:43.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 00:45   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg bor 7 minutter med bil unna deg.
Men joda, boligprisene er syke her, jeg skal være enig med deg i det.

Jeg sa ikke nødvendigvis at du ville det, jeg svarte bare på det du sa om at det jo ikke ville straffe seg økonomisk å slutte å jobbe. Det er jo helt sant, men jeg ville få frem at det jo kan straffe seg på andre områder.

Gammel 12-10-12, 00:51   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg bor 7 minutter med bil unna deg.
Men joda, boligprisene er syke her, jeg skal være enig med deg i det.

Jeg sa ikke nødvendigvis at du ville det, jeg svarte bare på det du sa om at det jo ikke ville straffe seg økonomisk å slutte å jobbe. Det er jo helt sant, men jeg ville få frem at det jo kan straffe seg på andre områder.

Jeg trener jo rett ved deg, så det er ikke så langt nei.
Det jeg mente med "et stykke" er at det jo er litt avstand, og det kan være helt andre priser hos deg enn hos meg (hvis du får fine hus hos deg til 3-4 mill så er jo det helt tydelig, men det kan hende tomtene her er for store og at det er det som gjør det). En nabo måtte ut med 4 millioner for et rekkehus mindre (og eldre og mindre pent) enn vårt. Lurer virkelig på hva vi kan selge vårt rekkehus for, djeez.

Skjønner hva du mener med at det kan straffe seg på andre måter. Men som sagt, det kommer jo an på mange faktorer, hvordan livet er, hva venner og familie driver med, om man har interesser man kan jobbe med osv. Det å bli lottomillionær og bare drive dank er jo ingen lykke for de fleste (heldigvis), men for meg er det heller ingen lykke i å være bundet til en fast fulltidsjobb, stå opp før fuglene fiser og dra opp trøtte barn, sitte i rushen og så skynde seg for å rekke barnehagen før de stenger. Deltidsjobb kunne jeg nok hatt, men først ville jeg nok ha brukt et år eller to på å finne ut hva jeg egentlig ville, evt. tatt litt utdannelse og gjort noe jeg virkelig brenner for (sannsynligvis noe innen veganisme, startet et lite bakeri eller noe). Jeg hadde i hvert fall ikke råtnet vekk hjemme foran tven.

Gammel 12-10-12, 01:19   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, nesten det her og, det er helt sykt. Vi kjøpte for 2,5 i 2009, nå kan vi selge for minst 3,5 etter det vi har sett av priser her i det siste. Et rekkehus nedi gata her ble solgt for 3,8 (litt under takst, tror det var taksert til rundt 4), og det er ikke i nærheten så flott som vårt, nå etter oppussingen. Nei, det er nesten for gale.

Gammel 15-10-12, 15:42   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde betalt ned huslånet, kjøpt et sommerhus på Lista, og tatt med gode venner på en reise til varmere strøk.

Gammel 15-10-12, 16:02   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Første tanke? Betale ned alt av gjeld, foruten studielånet - heller satt av de pengene til jevn nedbetaling attåt. Så hadde jeg satt av en god slant til hver av barna før vi stakk på en deilig, dyr ferie. Deretter; nytt kjøkken!!!

Dvs. 2.5 mill hadde gått til gjeld og studielån, så hadde ungene fått 500k hver, brukt sikkert en 100-200k på en reise, sikkert like mye på nytt kjøkken. Så fikk resten (ca 1 mill) være i banken og kose seg, mens man tok seg råd til akkurat det man ville og sånn.

Gammel 16-10-12, 11:40   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker mye på IKEA, uavhengig av penger og størrelse på hus. :enkel sjel:

Gammel 16-10-12, 11:47   #10
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg liker mye på IKEA, uavhengig av penger og størrelse på hus. :enkel sjel:

Jeg er laget sånn selv også. Men en skikkelig stor, dyr og deilig tv hadde det nok blitt. Og vi skal uansett snart flytte fra Oslo, så jeg hadde nok satset på et hus hvor jeg kunne totalinnredet både et treningsrom og et skikkelig fotballrom (les: storskjerm, kjøleskap til øl, og United-stæsj over hele linja).
Pappas hule

Og jentene hadde selvfølgelig også fått flotte rom

Bil.
Sperrede konti til min datter, med penger nok til egenandel til bolig og til lappen når den tiden kommer.
Slettet all smågjeld til de nærmeste familiemedlemmene.

Nei tror jeg skal opp å levere en lottokupong eller to, dette hørtes fryktelig gøy ut

Gammel 06-10-12, 15:07   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg hadde satt halvparten inn på flexilånskontoen, cashet ut billånet, sagt opp jobben, begynt på MBA-studiet og bygget ut huset akkurat slik jeg ville ha det.

Min første spontane shopping hadde vært et drivhus i cedertre og noen kasser champis.

Det drivhuset ville jeg hatt også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 15:08   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg hadde satt halvparten inn på flexilånskontoen, cashet ut billånet, sagt opp jobben, begynt på MBA-studiet og bygget ut huset akkurat slik jeg ville ha det.

Min første spontane shopping hadde vært et drivhus i cedertre og noen kasser champis.

Det ser ut som en drivhuskirke. Eller en drivkirke?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 18:13   #13
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det ser ut som en drivhuskirke. Eller en drivkirke?

Driv-inn-kirke.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.