|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Margarin
Jeg kjøpte dem på www.jbox.com, de har masse annet kult bentostasj der også. De er helt pålitelige å kjøpe av, men de sender utrolig mye spam i etterkant, så det kan lønne seg å bruke "spam-søppel-mailkontoen" sin om man har en.
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: MargarinJeg har aldri hatt magetrøbbel i hele mitt liv, og har alltid spist variert, med noen kjøttmåltider, noen fiskemåltider og ett eller flere veggismåltider pr. uke. (3 +3 +1, vanligvis)
|
|
|
#3 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MargarinUUUps! Jeg er visst en dårlig husmor som ikke eier meierismør i skap, skuffer eller kjøleskap. Ikke brelett engang! Kun soft light.
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: MargarinUhu, et NM-innlegg.
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Sv: MargarinDet er vel ikke så rart at Blobby skriver som hun gjør, for det er jo hallelujastemning her, slik som Polyanna skrev tidligere. Det sammen med innlegg om hvor flink man er som lager all mat fra bunnen av, kan jo ta motet fra den som er minimalt interessert i matlaging.
Dette blir litt i meste laget for meg, Mim. Hvis jeg ikke husker helt feil, så tror jeg du har skrevet noen ganger at du røyker. Jeg tipper at det ikke er selvdyrket, økologisk tobakk du bruker. Er det noe som er fullt av rare stoffer, så er det sigaretter. Det er fint for deg og dine at du synes det er gøy å lage mat og vil lage alt fra bunnen av, men det er noe med klangen i innleggene dine som gjør at de høres ut som en pekefinger mot de som ikke gjør akkurat som deg. Synes jeg.
|
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: MargarinJeg skjønner godt hva du mener Embs. Det var ordlyden til Blobby jeg humret litt av, det fremkalte en del minner. Jeg synes det er fint med diskusjon og uenighet og sånt, men jeg får litt kløe av "Jeg må visst være en dårlig (hus)mor
|
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Jeg hadde visst ikke lagt noe særlig merke til dette innlegget hvis ikke så mange hadde reagert på det. Det kan jo skyldes at jeg aldri brukte særlig mye tid på NM. Det var andre innlegg i denne tråden som jeg fikk kløe av, av litt andre grunner.
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: MargarinDet er jo forskjell på å lage all mat fra bunnen av og det å bytte ut én kunstig søppelmatvare mot en tilsvarende naturlig vare, spesielt for barna. Det blir bare så idiotisk å skrive at man er en dårlig mor som fortsetter å gi barna en matvare som er så utrolig enkel å kutte/bytte ut. For all del, fortsett å spise margarin, det er bare ordlyden i sånne innlegg som får det til å gå litt rundt for meg. Det blir litt i samme gate som "jeg røykte 20 sigaretter daglig i svangerskapene mine, men mine unger er friske, så det så".
|
|
|
#12 |
|
Det kommer seg
Sv: MargarinBeklager virkelig om ordlyden i mitt forrige innlegg i denne tråden ga dere dårlige vibber og minner om et annet forum.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: MargarinBloppy: folk får ganske neller av
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: MargarinEmbs: Alt må i balanse. At jeg festrøyker gir total balanse.
|
|
|
#15 |
|
Det kommer seg
Takk for tipset!
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: MargarinSelvfølgelig er man ikke en dårlig mor fordi man gir barna margarin. Men jeg synes det er litt rart at man gjør det om man vet at det er søppel og at meierismør er bedre for kroppen og mer naturlig, spesielt barn som ofte ikke har så store preferanser når det kommer til akkurat smør (de fleste barn jeg kjenner tror alt av smør og margarin = smør og spiser det meste). Mine barn får selvsagt både snop og brus i helger og til fest, men akkurat margarin er det så uhyre lett å bytte ut med smør. Voksne personer som ikke takler smørsmaken får jo heller bare holde seg til Breletten sin, de, men jeg tviler på at de fleste barn (kommer vel litt an på alder, men allikevel) protesterer om margarinen blir byttet ut med smør.
|
|
|
#17 |
|
Det kommer seg
Sv: MargarinJeg visste ikke før jeg leste denne tråden!
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: MargarinHar det egentlig kommet frem i denne tråden ( med fakta, ikke synsing€ at margarin (uten transfett) er skadelig, da? Spist kaldt? At man syns det smaker vondt eller syns det er ubehagelig at det er så industrielt er da en annen sak.
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 02-08-10 kl 14:18. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Akkurat den tankegangen er det jeg har problemer med å skjønne, men man er jo forskjellige.
Skadelig og skadelig. Problemet er vel at man gjerne spiser det hver dag, flere ganger om dagen, og det er ikke et særlig sunt produkt. Litt cola eller sjokoladepålegg nå og da er heller ikke skadelig, men hver eneste dag til omtrent alle dagens måltider - da begynner det å bli litt verre, synes jeg. Margarin er jo for de fleste en helt hverdagslig matvare. Men for all del altså, folk må gjerne spise det de vil.
|
|
|
#20 |
|
Shake it out!
|
Nei, det har vel kommet fram at noen mener det er skadelig. Og så har det kommet fram at man har ulike kilder man stoler på. Feks youtube-videoer om margarin kan være skremmende, mens forskningsrapporter fra diverse tunge kilder velger man å se bort fra.
|
![]() |
|
|