|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MargarinJeg visste at den kom, både innlegget omtrent ordrett og smileyen. :synsk:
|
|
|
#203 |
|
Rockesøster
|
Sv: MargarinHarde former kan være litt vanskelig å løsne smøret fra, men om de er litt myke funker de nok bra.
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: MargarinMinaX: Interessant. Kjent, men glemt. Jeg var veldig obs på det før.
|
|
|
#205 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Margarin
Godt poeng, kanskje silikonformer er bedre ja.
|
|
|
#206 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: MargarinJeg var vegetarianer i 6 år og har aldri hatt så mye helseproblemer som da, bla. med magen, men det kom nok av at jeg for å bøte på mangelen av kjøtt spiste desto mye mer karbohydrater. Når jeg spiser mye kjøtt (men lite karbo) er jeg friskere enn noensinne, det samme med mannen. Kanskje litt individuelt, ikke vet jeg.
|
|
|
#207 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: MargarinDet er nok veldig individuelt ja, Iset. Jeg blir dårlig i magen av mye kjøtt, jeg må ha en viss balanse mellom protein og karbohydrater. Og jeg tåler karbohydrater veldig godt.
|
|
|
#208 |
|
Rockesøster
|
Sv: MargarinKult
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg kjøpte dem på www.jbox.com, de har masse annet kult bentostasj der også. De er helt pålitelige å kjøpe av, men de sender utrolig mye spam i etterkant, så det kan lønne seg å bruke "spam-søppel-mailkontoen" sin om man har en.
|
|
|
#210 |
|
Epikur
|
Sv: MargarinJeg har aldri hatt magetrøbbel i hele mitt liv, og har alltid spist variert, med noen kjøttmåltider, noen fiskemåltider og ett eller flere veggismåltider pr. uke. (3 +3 +1, vanligvis)
|
|
|
#211 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: MargarinUUUps! Jeg er visst en dårlig husmor som ikke eier meierismør i skap, skuffer eller kjøleskap. Ikke brelett engang! Kun soft light.
|
|
|
#212 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: MargarinUhu, et NM-innlegg.
|
|
|
#216 |
|
This is normal!
|
Sv: MargarinDet er vel ikke så rart at Blobby skriver som hun gjør, for det er jo hallelujastemning her, slik som Polyanna skrev tidligere. Det sammen med innlegg om hvor flink man er som lager all mat fra bunnen av, kan jo ta motet fra den som er minimalt interessert i matlaging.
Dette blir litt i meste laget for meg, Mim. Hvis jeg ikke husker helt feil, så tror jeg du har skrevet noen ganger at du røyker. Jeg tipper at det ikke er selvdyrket, økologisk tobakk du bruker. Er det noe som er fullt av rare stoffer, så er det sigaretter. Det er fint for deg og dine at du synes det er gøy å lage mat og vil lage alt fra bunnen av, men det er noe med klangen i innleggene dine som gjør at de høres ut som en pekefinger mot de som ikke gjør akkurat som deg. Synes jeg.
|
|
|
|
#217 |
|
Ekvilist
|
Sv: MargarinJeg skjønner godt hva du mener Embs. Det var ordlyden til Blobby jeg humret litt av, det fremkalte en del minner. Jeg synes det er fint med diskusjon og uenighet og sånt, men jeg får litt kløe av "Jeg må visst være en dårlig (hus)mor
|
|
|
#218 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: MargarinDet er jo forskjell på å lage all mat fra bunnen av og det å bytte ut én kunstig søppelmatvare mot en tilsvarende naturlig vare, spesielt for barna. Det blir bare så idiotisk å skrive at man er en dårlig mor som fortsetter å gi barna en matvare som er så utrolig enkel å kutte/bytte ut. For all del, fortsett å spise margarin, det er bare ordlyden i sånne innlegg som får det til å gå litt rundt for meg. Det blir litt i samme gate som "jeg røykte 20 sigaretter daglig i svangerskapene mine, men mine unger er friske, så det så".
|
|
|
#219 |
|
This is normal!
|
Jeg hadde visst ikke lagt noe særlig merke til dette innlegget hvis ikke så mange hadde reagert på det. Det kan jo skyldes at jeg aldri brukte særlig mye tid på NM. Det var andre innlegg i denne tråden som jeg fikk kløe av, av litt andre grunner.
|
|
|
|
#220 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: MargarinBeklager virkelig om ordlyden i mitt forrige innlegg i denne tråden ga dere dårlige vibber og minner om et annet forum.
|
![]() |
|
|