Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 15:08   #221
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.556
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Problemet med at folk er her lenge er jo fordi saksbehandlingstiden er for lang. Jeg syns ikke det er det minste rart at folk velger å prøve alle muligheter før de evt reiser. Så Norge bør jo absolutt få ned saksbehandlingstid på slike asylsøkersaker.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:01   #222
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror ikke hun faktisk har vært her i fire år lovlig. Og det kan ikke premieres om man greier å være her over en viss grense ulovlig. Det kan jo ikke det.

Selv ikke hvis man er et barn og foreldrene begår lovbruddet? Nå snakker jeg ikke om Maria Amelie, siden hun var 16 da hun kom, men hva med barn i småskolealder?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:15   #223
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Selv ikke hvis man er et barn og foreldrene begår lovbruddet? Nå snakker jeg ikke om Maria Amelie, siden hun var 16 da hun kom, men hva med barn i småskolealder?

Jeg synes det er langt mer problematisk med barn enn med Maria ihvertfall. Jeg vet rett og slett ikke hvordan en sak med barn som kommer alene eller ender alene burde løses best, men jeg regner virkelig ikke med at små barn sendes ut av Norge alene??

  Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:35   #224
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Tenkt eksempel:

Gravid enslig dame med tre små unger kommer til landet og søker asyl. Får avslag etter ett drøyt år, og sitter i mottaket nesten ett år til før det blir snakk om utsendelse. Så går hun og ungene i kirkeasyl, og politiet får ikke tak i dem før to år senere igjen. Ungene går i norsk skole hele tiden, yngste (som er født her) går i barnehage.

Mora har gjort noe galt, ja. Men hva med ungene? De er jo mer nordmenn enn palestinere/somaliere/etiopere/russere. Skal man ikke kunne utvise noe skjønn da?

Ei stund hadde vi en "regel" om at man ikke sendte barnefamilier tilbake til Italia eller Hellas, selv om de skulle vært der i følge disse EØS/Schengen-reglene (første ankomstland). Så strammet AP det inn fordi det kom så "mange" til Norge, og disse sakene var enkle å behandle. Hadde man løsnet på den regelen igjen så hadde man sluppet mange av disse Amelie-sakene.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 19:08   #225
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Jupp. De som sendes tilbake til feks Italia ender faktisk gjerne opp på gata der. I et land de ikke kan språket eller noenting. Med ungene sine på slep.
Og unger som har bodd i Norge en lang stund uten lovlig opphold blir jo norskere enn noe annet. Men likevel er det ikke så enkelt at man kan si at de skal få bli de heller. Det går bare ikke.

  Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:30   #226
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Jeg må bare si jeg er oppgitt over medias siste oppslag om løslating av narkomann for å ha plass til henne.

At det er fullt for en mann tilsier da vitterlig ikke at det er fullt for kvinner. Normalt holdes kjønn atskilt.

Jeg har selv jobbet mange år med offentlig forvaltning, og så langt er min medieerfaring med saker der jeg har kjent hele historien at media ikke EN gang har fortalt hele sannheten (enten det er moren som er sint på barneveret fordi barna er fratatt henne - og så sitter hun selv i fengsel uten at dette nevnes med et ord i intervjuet eller det er noen som klager på behandlingstid og det ikke fremgår at de ikke har levert all dokumentasjonen som staten krever og har purret på gjentatte ganger). Jeg stiller meg derfor alltid superskeptisk til det meste av ulike dekninger, så også i denne saken.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 12:10   #227
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Overskrift i VG eller Dagbladet i dag at Anne Holt vraker AP. Gosj av meg! Ja, nå må vedtaket gjøres om altså!

Og hvor var Anne Holt når f.eks den syke somalske alenemoren ble sendt ut av landet? Ikke avbildet utepå avisen i hvert fall...

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:53   #228
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Jeg synes dette engasjementet viser hvor hyklerske folk i virkeligheten er i asylspørsmålet. Det at man legger til grunn vedkommendes evne til å være eksemplarisk innvandrer viser jo bare at de fleste innerst inne mener at noen fortjener opphold mer enn andre basert på helt feil parametre. Synes både Jensemann og Per Willy Amundsen har tunga rett i munnen i denne saken. Likhet for loven.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:45   #229
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Jeg synes dette engasjementet viser hvor hyklerske folk i virkeligheten er i asylspørsmålet. Det at man legger til grunn vedkommendes evne til å være eksemplarisk innvandrer viser jo bare at de fleste innerst inne mener at noen fortjener opphold mer enn andre basert på helt feil parametre. Synes både Jensemann og Per Willy Amundsen har tunga rett i munnen i denne saken. Likhet for loven.

Men du har fått med deg at Siv ville gjøre et unntak?

  Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:14   #230
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men du har fått med deg at Siv ville gjøre et unntak?

Nei. Men har forståelse for det, egentlig. Synes ikke det er hykling. Hykling er når man uttaler at man vil ha liket. Siv er jo klar på at hun vil ha ressurspersoner fremfom potensielle freeriders. De andre sier jo ett og går med fakler for det andre. Somalisk jihadist på uføretrygd og et par brutale voldtekter på nakken, to koner med tre unger hver, hvor ville fakkeltoget vært da? Hyklerne ville sagt likhet for loven, Siv ville kommet med en klar verdivurdering og good riddance.

__________________
...på bedringens vei?

Sist redigert av Brutus_ : 18-01-11 kl 00:01.
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:35   #231
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Hvorfor kom hun til landet i utgangspunktet?Leste at hun kom via Russland,og at de mente det var forfølgelse som var grunnen.Men det stod veldig diffust.Og hvor er foreldrene hennes?

Det er diffust ja. Hun vil ikke si noe om bakgrunnen ovenfor media, så det blir det som vel er kjent gjennom boken og søknadene. Med andre ord - andre spm. vil hun ikke ha. Og det ser ut som media respekterer dette. Har det vært noen norske journalister på deres hjemsted og forhørt seg om noe? Foreldrene var rike - dro de fra alt de hadde, eller fikk de overført midler til utlandet før de dro?

Hun kom fra Russland -- eller rettere sagt Nord-Ossetia, via Finland. Familien skal ha føt seg forfulgt og truet pga. de hadde penger egentlig, når det kom et politisk skifte i republikken.

Foreldrene lever i skjul et sted i Norge, og er her ulovlig de også. Men man vet ikke hvor de er.

Ellers synes jeg man bør lese denne: http://www.minerva.as/2011/01/13/mar...het-for-loven/

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:40   #232
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg må bare si jeg er oppgitt over medias siste oppslag om løslating av narkomann for å ha plass til henne.

At det er fullt for en mann tilsier da vitterlig ikke at det er fullt for kvinner. Normalt holdes kjønn atskilt.

Jeg har selv jobbet mange år med offentlig forvaltning, og så langt er min medieerfaring med saker der jeg har kjent hele historien at media ikke EN gang har fortalt hele sannheten (enten det er moren som er sint på barneveret fordi barna er fratatt henne - og så sitter hun selv i fengsel uten at dette nevnes med et ord i intervjuet eller det er noen som klager på behandlingstid og det ikke fremgår at de ikke har levert all dokumentasjonen som staten krever og har purret på gjentatte ganger). Jeg stiller meg derfor alltid superskeptisk til det meste av ulike dekninger, så også i denne saken.

Hun er en mediaynglig. Dagbladet selger forresten boken hennes via deres "egen nettbokhandel". Med andre ord tjener enkelte medier på flere måter på dekningen. I tillegg kjører de da reklame for salget av boken rundt sakene som har med henne å gjøre.

Jeg synes fortsatt det er merkelig at media driver å benytter hennes dekknavn i stedet for hennes egentlige navn - de vil ikke nevne det. men det henger nok sammen med at et russisk-klingende navn ikke får den samme sympatien?

Ved varetekstfengsling er det vel samme avdelingene som benyttes en del steder. Da er det ikke noe "fellesskap" mellom fangene.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:44   #233
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Ja, likhet for loven er tilsier at man skal behandle alle tilfeller likt, men så er ikke alle tilfeller like da. Det er dette som gjør det så jævla komplisert.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 00:05   #234
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hun er en mediaynglig. Dagbladet selger forresten boken hennes via deres "egen nettbokhandel". Med andre ord tjener enkelte medier på flere måter på dekningen. I tillegg kjører de da reklame for salget av boken rundt sakene som har med henne å gjøre.

Jeg synes fortsatt det er merkelig at media driver å benytter hennes dekknavn i stedet for hennes egentlige navn - de vil ikke nevne det. men det henger nok sammen med at et russisk-klingende navn ikke får den samme sympatien?

Ved varetekstfengsling er det vel samme avdelingene som benyttes en del steder. Da er det ikke noe "fellesskap" mellom fangene.

Dette her stiller jeg meg 100% bak. Hun har regissert et drama uten like, og ikke mange minutten etter arrstasjonene kom de første webannonsene for boka hennes opp. Merkelig. Denne dama lander på beina hvorsomhelst. Nå må vi slutte å dikke-dikke!

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 08:11   #235
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jo mer de tygger på denne saken, jo verre lukter den.

Fantastisk uttrykk.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 08:58   #236
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Dette her stiller jeg meg 100% bak. Hun har regissert et drama uten like, og ikke mange minutten etter arrstasjonene kom de første webannonsene for boka hennes opp. Merkelig. Denne dama lander på beina hvorsomhelst. Nå må vi slutte å dikke-dikke!

Hun er bare et menneske faktisk. Et menneske med mye bagasje. Hva i H vet du om at hun lander på bena hvorsomhelst?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:45   #237
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ved varetekstfengsling er det vel samme avdelingene som benyttes en del steder. Da er det ikke noe "fellesskap" mellom fangene.


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10021238

Sitat:

«Det er egen avdeling for kvinner på Trandum som det fremdeles er ledig kapasitet ved. Ingen ble løslatt eller nektet plass for å skaffe plass til Maria Amelie», skriver Politiets Utlendingsenhet (PU) i en pressemelding mandag ettermiddag.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:42   #238
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hun er bare et menneske faktisk. Et menneske med mye bagasje. Hva i H vet du om at hun lander på bena hvorsomhelst?

Millionene etter tidenes salgsuksess hos Pax akkumulerer seg nå "as we speak" opp på konto i forlaget. Svigerfamilie på plass. Stort og ressurssterkt kontaktnett. Armene er åpne både her i landet og i Russland. Russland er stort og mulighetene mange. Dette har blitt en farse og vinneren kommer til slutt til å være hovedpersonen, om man så skal lete med lupe etter eventuelle tragiske utfall.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 15:18   #239
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hun er bare et menneske faktisk. Et menneske med mye bagasje. Hva i H vet du om at hun lander på bena hvorsomhelst?

Sånn som jeg ser det så synes jeg ikke det er et poeng i seg selv at hun lander på bena eller ikke. Hvis det skal være et poeng i dette må det være at alle som vi sender ut skal kunne 'lande på bena' Det er jeg slett ikke sikker på - eller at vi bestemmer oss for at det ikke er vårt problem, hvem som lander på bena eller ikke. Det er en debatt det er litt mening i å ta.

Men hvis vi skal gjøre et unntak her og så la resten bare foregå som før - da er det en skandale. Skal de gjøre et unntak, må det bunnes i lover og regler i respekt for alle de som har blitt og fortsatt blir sendt ut av Norge.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 15:34   #240
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Sånn som jeg ser det så synes jeg ikke det er et poeng i seg selv at hun lander på bena eller ikke. Hvis det skal være et poeng i dette må det være at alle som vi sender ut skal kunne 'lande på bena' Det er jeg slett ikke sikker på - eller at vi bestemmer oss for at det ikke er vårt problem, hvem som lander på bena eller ikke. Det er en debatt det er litt mening i å ta.

Men hvis vi skal gjøre et unntak her og så la resten bare foregå som før - da er det en skandale. Skal de gjøre et unntak, må det bunnes i lover og regler i respekt for alle de som har blitt og fortsatt blir sendt ut av Norge.

Jeg er enig. Og er det bare meg som synes at dette blir litt som saken med hun med tvilligene, som er strandet i India? Begge har brutt norske lover, begge er i en kjip situasjon, det er lett å få sympati og tenke på enkeltindividet.

Men saken er jo at om man gjør unntak for en så må man nesten gjøre det for mange (alle i samme situasjon). Hvis man skal gjøre noe, så må man endre regel- og lovverket. Og før man gjør det så må man vite konsekvensene av endringene. Og da snakker man en lengre prosess.

Så da nytter det ikke at man liker enkeltindividet som blir rammet, dessverre. Jeg forstår godt at Stoltenberg ikke bare kan si "ok da, DU kan få bli". For det kan få ganske stygge konsekvenser når han ikke sier det samme til nestemann i samme situasjon.

Men man bør definitvit se på Systemet, altså.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no